Jakie są najczęstsze problemy z Pixelem Facebooka? | Invette
#dla marketera #dla klienta

Najczęstsze problemy z Pixelem Facebooka

Jakub Braja

15 stycznia 2021

Piksel Facebooka to narzędzie, które analizuje zachowania odbiorców na naszej stronie, dzięki czemu możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy na prowadzeniu kampanii, a zarazem dotrzeć do osób, które byłyby bardziej skłonne do zakupu. W pikselu Facebooka podobnie jak w innych narzędziach czy programach mogą pojawiać się różne problemy, z którymi nie zawsze umiemy sobie poradzić.

Błędy z Pixelem w Menadżerze Zdarzeń:

Nieprawidłowy parametr wartości, brak parametru wartości lub brak parametru waluty

Komunikat pojawiający się, gdy parametr wartości czy waluty jest pusty albo brakuje zdarzenia. Pojawia się też, gdy parametry zostały źle sformatowane.
Domyślny kod zdarzenia jest ustawiony na 0,00 USD, można go oczywiście dowolnie edytować, zależnie od potrzebnej waluty czy wartości.
Pole wartości nie może zawierać żadnych liter czy znaków specjalnych, musi się w nim znajdować liczba dziesiętna większa bądź równa 0.

Niedopasowanie nazwy zdarzenia

W przypadku pojawienia się tego komunikatu prawdopodobnie zdarzenie standardowe jest podobne, ale nie takie samo jak zdarzenie standardowe Facebooka.

Zaktualizuj kod zdarzenia na stronach witryny, by powstała zgodność z formatowaniem zdarzenia standardowego. Warto podkreślić, że w zdarzeniach znaczenie ma wielkość liter.

Umiejscowienia reklam Facebook Ads

Brak nazwy zdarzenia

Błąd pojawiający się w przypadku braku nazwy zdarzenia. Nie ma znaczenia czy zdarzenie jest standardowe, czy niestandardowe. W przypadku pojawienia się komunikatu musisz dodać nazwę.

Nieprawidłowy kod waluty

Błąd pojawia się, gdy kod waluty nie został sformatowany w sposób prawidłowy. Zmieniając kod, pamiętaj, że musi składać się z trzech liter, np. GBP, USD czy PLN.

Wiele zdarzeń dotyczących działania

Błąd pojawiający się, gdy Piksel wysyła dużo zdarzeń na jedno działanie użytkownika witryny. Dodaj kod zdarzenia tylko do stron lub działań, które są zgodne z działaniami, jakie wykonuje użytkownik, dzięki czemu poprawi się optymalizacja reklam.

Wykryto zduplikowane zdarzenia

Prawdopodobnie zdarzenie, jest rejestrowane za pomocą kodu źródłowego i jako zdarzenie automatyczne. Zdarzenia się wtedy duplikują, co może się negatywnie przełożyć na raportowanie.

Zdarzenie automatyczne możesz wyłączyć, przechodząc do: Menedżer zdarzeń > Źródła danych > Twój Piksel > Ustawienia > Monitoruj zdarzenia automatycznie bez kodu.

Nadmiarowe zdarzenia zakupu

Błąd pojawia się, gdy piksel odbiera przynajmniej 4 zdarzenia zakupu, przy dokonywaniu pojedynczego zakupu na stronie.

Skutkiem tego błędu może być błędne raportowanie i negatywny wpływ na reklamy na konwersję czy sprzedaż z katalogu. Polepszenie raportowania zapewni dodanie kodu zdarzenia zakupu do strony, potwierdzającej zakup.

Jak śledzić konkurencję? Biblioteka reklam na Facebooku

Zdarzenie zawiera wrażliwe dane

Przynajmniej jedno zdarzenie zakupu narusza regulamin korzystania z narzędzi biznesowych. Sprawdź zgodność zdarzeń z regulaminem.

Nieprawidłowy adres e-mail

Błąd pojawia się, gdy Piksel Facebooka wysyła nam zły adres e-mail klienta. W tym przypadku otwórz kod źródłowy i zobacz czy piksel jest skonfigurowany w taki sposób, aby otrzymywać prawidłowe informacje.

Podsumowanie

Należy pamiętać, że Pixel Facebooka jest bardzo ważnym skryptem, dzięki któremu możemy efektywnie wykorzystać reklamy i zdobyć klientów.

Powyższe problemy mogą mieć negatywny wpływ na nasze kampanie, dlatego ważne, aby je jak najszybciej rozwiązać i w pełni korzystać z możliwości, jakie oferuje Piksel Facebooka.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry