Jakie są najczęstsze błędy stron internetowych | Invette
#dla klienta #dla marketera

Najczęstsze błędy stron internetowych?

22 listopada 2019

Strona internetowa to w obecnych czasach klucz do wielu drzwi

Jeśli jest odpowiednio zaprojektowana, może otworzyć nam wiele możliwości – nie bez powodu do tworzenia stron przykłada się tak dużą wagę, a często zadanie to powierzane jest nawet w ręce profesjonalistów. Warto zwrócić uwagę na kilka powszechnie popełnianych błędów, które mogą przekreślić sukces naszej witryny, a tym samym rozwój naszego biznesu.

Zadbaj o słowa kluczowe

Podstawowym elementem, o który powinniśmy się zatroszczyć, jeśli zależy nam na sukcesie naszej strony, jest odpowiedni dobór fraz kluczowych. To one pomogą Google zrozumieć, co nasza strona ma do zaoferowania, a w odpowiedni sposób wyeksponowane są szansą na osiągnięcie wysokich pozycji w indeksach wyszukiwarek. Ważne jest jednak, aby przy takich działaniach wystrzegać się metod należących do Black Hat SEO, które mogą ściągnąć na naszą witrynę kary i filtry Google, gdyż wówczas mało prawdopodobna będzie poprawa naszych pozycji rankingach Google.

Zachęć meta tagami

Optymalizacja meta tagów i tagu “title” może czasami wydać się bezsensowna ze względu na brak ich potwierdzonego wpływu na wyniki wyszukiwania. Omijanie tego procesu jest jednak dużym błędem, który uwidacznia się po dłuższym czasie. Strona pojawiająca się w Google, która nie posiada meta tagów, widoczna jest jako sam link pozbawiony jakiegokolwiek opisu czy tytułu – brak jakiejkolwiek zachęty do odwiedzenia witryny może skutkować jej węższym zasięgiem.

Umieść dane strukturalne

Dane strukturalne są niezwykle pomocnym elementem dla Google w interpretacji, z czym ma on do czynienia. Mogą dostarczyć dodatkowych informacji, takich jak cena produktu, jego dostępność czy choćby opinia użytkowników. Oprócz podpowiedzi dla wyszukiwarki, dane te stanowią zachętę dla użytkownika do odwiedzenia danej strony.

Zatroszcz się o przekierowania wewnętrzne

Kiedy korzystający z naszej witryny użytkownik zostanie przekierowany do nieistniejącej już podstrony, jego oczom ukaże się komunikat informujący o błędzie 404. Dużym niedopatrzeniem w optymalizacji jest niewdrożenie podstrony, która przekieruje nas do informacji, że dany adres już nie istnieje. Powinniśmy troszczyć się o przekierowania wewnątrz naszej strony, by użytkownicy nie zniechęcali się zbyt częstymi “ślepymi uliczkami”.

Dopasuj stronę do różnych urządzeń

Naszej uwadze nie może umknąć fakt, że obecnie ze stron internetowych korzysta się już nie tylko na komputerach, ale także na urządzeniach mobilnych. Aby zwiększyć komfort korzystania z naszej witryny, musimy dostosować ją w taki sposób, by wszystkie elementy były czytelne i prawidłowo rozmieszczone. Dowiedz się czym różni się mobilna strona internetowa od responsywnej. Możemy rozważyć także formę aplikacji webowej lub nawet dedykowane rozwiązania programistyczne – opcji jest całe mnóstwo!

Zapewnij podstronom czytelne adresy

W celu ułatwienia prowadzonych działań zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek, musimy nadać naszym podstronom poprawne i czytelne adresy URL. Dobrze zoptymalizowane strony cechują się jasnym adresami URL, który łatwo jest zapisać czy przekazać dalej. W przypadku wielu witryn składają się one niestety z ciągów przypadkowych liter i cyfr, co znacząco utrudnia sprawną nawigację.

Zwróć uwagę na odpowiednią nawigację strony

Po wejściu na stronę, użytkownik musi mieć pełną łatwość w znalezieniu przycisku, który pozwoli mu wykonać zamierzoną akcję – jeśli się tak nie dzieje, strona musi zostać poddana odpowiednim poprawkom. Intuicyjna nawigacja strony jest jednym z wyznaczników dobrze zaprojektowanej i użytecznej strony. W innym przypadku zauważą to nie tylko odbiorcy, ale również roboty, co poskutkuje obniżeniem pozycji naszej strony.

Zachowaj unikalność treści

Teksty publikowane przez nas na stronie muszą być w pełni unikatowe i wychodzić spod ręki specjalizującej się w tym osoby. Google jest w stanie wychwycić te witryny, w których treść została przekopiowana z innego adresu i radzi sobie z tym w odpowiedni sposób. To samo dotyczy powielania tekstu wewnątrz jednej strony – kanibalizacja słów kluczowych prowadzi do obniżenia pozycji w rankingach wyszukiwarki. Gdy zależy nam na wyświetlaniu tej samej treści w wielu miejscach, nie róbmy tego na zasadzie “kopiuj, wklej”.

Jak uniknąć kanibalizacji słów kluczowych?

Zoptymalizuj grafiki

Bardzo ważnym elementem, który wpływa na to, jak szybko funkcjonuje strona, są dobrze zoptymalizowane zdjęcia i obrazki. Ma to na przykład duże znaczenie podczas korzystania ze strony na urządzeniach mobilnych. Optymalizacja w tym przypadku polega na dopasowaniu rozmiaru grafik w taki sposób, by nie były zbyt duże, ale zachowały odpowiednią jakość. Ważne są też opisy alternatywne grafik – pomagają w pozycjonowaniu zdjęć w Google grafika, a tym samym przyczyniają się do zwiększenia zasięgów naszej witryny.

Pozbądź się wyskakujących okienek

Liczne reklamy, które pojawiają nam się w różnych miejscach na stronie na przemian z informacjami pop-up są rzeczą bardzo irytującą dla każdego użytkownika. Zbyt duża ich ilość może przyczynić się do natychmiastowego opuszczenia strony i braku chęci na powrót. Powinniśmy więc wyeliminować je lub ograniczyć ich ilość do minimum, aby przeglądanie naszej strony stało się o wiele przyjemniejsze.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry