Jak dobrać najlepsze miejsca promocji dla swojej firmy? | Agencja Invette
#dla klienta

Jak dobrać najlepsze miejsca promocji dla swojej firmy?

invette kraków ola hogan

Aleksandra Hogan

7 lipca 2021

5/5 - (1 {głosy})

Marketing szeptany cieszy się obecnie dużą popularnością, ale odpowiednie sprecyzowanie grupy odbiorców oraz obszarów prowadzenia działań marketingowych jest kluczowe.

Jeśli źle określimy miejsca, w których możemy spotkać swoich potencjalnych klientów, to nasze działania mimo dużego zaangażowania mogą okazać się bezskuteczne.

Jak więc określić miejsca promocji w marketingu szeptanym?

Sprecyzuj swoje oczekiwania

Przed rozpoczęciem działań kampanii marketingu szeptanego należy określić jakie cele chcemy osiągnąć. W zależności od tego, czy naszym celem jest poprawa wizerunku firmy, rozsławianie jej, czy dotarcie do potencjalnych klientów, zdefiniujemy nasze działania.

Buzz marketing prowadzony może być na forach tematycznych, na grupach na facebooku, na portalach opiniotwórczych, a nawet w komentarzach pod artykułami.

Wykorzystanie memów w kampanii content marketingowej

Zrób research

Aby dobrze dobrać obszary działań kampanii, należy zrobić research i ocenić gdzie nasze wpisy znajdą najlepsze zastosowanie. Przy wyborze miejsc promocji musimy skupić się na tym jaki jest cel naszej kampanii.
Jeśli zależy nam na poprawie wizerunku firmy, szukajmy miejsc, w których kreowany jest zły wizerunek marki np, portale opiniotwórcze, wizytówki Google, recenzje na Facebooku, czy inne strony.

Jeśli natomiast skutkiem naszej kampanii ma być rozsławienie danej marki czy produktu, to warto masowo wspominać o firmie na forach tematycznych, grupach na Facebooku lub w komentarzach pod artykułami.

Tutaj bardzo ważne jest również zadbanie o publikowanie opinii w najczęściej odwiedzanych przez internautów miejscach. Duża ilość klientów przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usług firmy, sprawdza opinie na jej temat.

Skorzystaj z potrzebnych narzędzi

Wybierając miejsca promocji, możemy posiłkować się odpowiednimi narzędziami, które pokażą nam wzmianki o tym, gdzie o naszej firmie jest głośno, gdzie pojawiają się opinie negatywne oraz pozytywne i gdzie należy zareagować.

Narzędzie, które pomoże nam śledzić wspomniane wzmianki to np. Brand24. Za jego pomocą możemy uzyskać informację o tym, w jakim miejscu wspomniano o firmie i czy treści mają wydźwięk pozytywny czy negatywny, dając nam tym samym możliwość szybkiej reakcji.

Brand24 umożliwia użytkownikowi filtrowanie wzmianek, co również jest bardzo pomocne przy tworzeniu planu kampanii.

Marketing szeptany na forach

Promocja prowadzona na forach sprawdzi się najlepiej w momencie, gdy zależy nam na szerokim dotarciu do potencjalnych klientów. Tematyka oraz treści pojawiające się na forach muszą być dostosowane do profilu firmy, ale również do grupy osób, które na tych forach są,

Aby stworzyć skuteczną kampanię marketingową, musimy sprecyzować, co zachęci odbiorców do sprawdzenia oferty firmy, a wpisy muszą być publikowane masowo, aby dużo osób mogło je zobaczyć.

Dlaczego warto tworzyć infografiki?

Marketing szeptany na portalach opiniotwórczych, wizytówkach google oraz recenzjach na facebooku

Większość działań prowadzonych na tym obszarze wymaga założenia kont fikcyjnych. Opinie muszą wyglądać na autentyczne, dlatego warto zadbać o to, aby nasz fejk miał dodane zdjęcie profilowe oraz zaktualizowane podstawowe informacje.

Opinii nie należy publikować często, systematyka ich dodawania musi być uzależniona od miesięcznych założeń kampanii, które należy dobrze zaplanować, a publikowane treści nie mogą być nachalne.

Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy za pomocą pomocą portali opiniotwórczy jest bardzo skuteczne i będzie wyjątkowo przydatne w momencie, gdy firma nie cieszy się dobrą sławą.
Docelowo content publikowany na tego typu portalach ma trafiać do użytkowników, którzy już wcześniej spotkali się z nazwą firmy i to odróżnia go od działań prowadzonych na forach.

Podsumowanie

Wcześniej wymienione obszary promocji są najczęściej wykorzystywane w marketingu szeptanym, można je jednak modyfikować w zależności od potrzeb klienta,
Działania buzz marketingu mogą toczyć się wszędzie tam, gdzie istnieje możliwość publikowania treści w formie opinii czy komentarzy.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry