Specjalista Social Media
5 min
Nie można więc się dziwić, że większość firm wybiera głównie reklamę w tych serwisach, lecz czy tylko na nich można skutecznie wypromować swoje przedsiębiorstwo? Wiele osób zapomina o jeszcze jednym środku social mediów, który w Polsce zaczyna nabierać coraz większego rozpędu – mowa oczywiście o Twitterze, który tak samo jak wyżej wymienione kanały social mediów, oferuje promowanie swoich “twittów”.
TwitterAds znajdziemy w zakładce “Więcej” po lewej stronie menu. Nim przejdziemy do samej reklamy, konieczne będzie dodanie swojej karty kredytowej do konta reklamowego. Czym zatem różni się reklamowy Twitter od Facebooka? Główną różnicą jest język w którym tworzymy reklamy.
Mimo iż Twitter prawie w całości jest spolszczony, to niestety – moduł reklamowy jest całkowicie po angielsku. Dla kompletnych laików, którzy z angielskim nie są na “Ty” może wydawać się to barierą nie do przeskoczenia. TwitterAds jest bardzo intuicyjny i bez większych problemów powinniśmy móc sobie poradzić ze stworzeniem prostej reklamy.
Kolejną kluczową różnicą jest waluta, którą płacimy za reklamę. U bardziej popularnego kolegi mamy możliwość zapłaty za reklamę w polskich złotych, natomiast na Twitterze jedyną możliwością jest płatność w euro, a więc mając ustalony budżet na reklamę – powiedzmy 100zł – musimy przeliczyć sobie po obecnym kursie euro, ile dokładnie będziemy musieli zapłacić.
Istotnym ograniczeniem na Twitterze jest dostępna ilość znaków. Wynosi ona bowiem 280 znaków na post. Dla porównania na Facebooku mamy możliwość wykorzystania 60 tys znaków, natomiast na Instagramie do 2,2 tys znaków. Czy 280 znaków to za mało? Wbrew pozorom, jest to wystarczająca ilość dostępnych znaków. Zmusza to do tworzenia krótszych treści, które są bardziej konkretne, przemyślane oraz kładzie nacisk na dobór odpowiedniej grafiki, zdjęcia które będzie miało na celu zachęcić użytkownika do zapoznania się z prezentowanym materiałem.
Zbieranie grupy obserwujących naszego profilu. Bardzo przydatna funkcja, kiedy planujemy długofalowe działania na Twitterze. Budując swoją grupę obserwujących, dodając nowe tweety – zostaną one wyświetlone właśnie naszym followersom.
Format wideo osadzony w playerze Twittera, maksymalna długość filmu to 30 sekund, który odtwarzany jest automatycznie.
Na Facebooku możemy promować swoje posty, tak i na Twitterze mamy możliwość promowania swoich tweetów. Na obu platformach wygląda to wręcz identycznie.
Dzięki przyciskowi “call to action” w swoim tweetcie możemy odesłać odbiorcę na naszą stronę www.
Możesz promować swoje tweety wśród jak największej grupy osób na Twitterze, zarówno te, które są publikowane organicznie lub tworzyć nowe tweety, które są promowane tylko wśród odbiorców.
Jeżeli posiadasz swoją aplikację czy to w sklepie Google Play Store, czy w AppStore ta kampania sprawdzi się dla Ciebie idealnie. Za jej pomocą możesz promować swoją aplikację na Twitterze, a użytkownicy po kliknięciu w reklamę zostaną przekierowani właśnie do sklepu.
Twoja reklama w formie filmu może być wyświetlana przed filmami ponad 200 wydawców premium, czyli drużyn sportowych, najlepszych programów i sieci telewizyjnych oraz profesjonalnych serwisów informacyjnych. Po sześciu sekundach użytkownikowi pojawi się przycisk “Pomiń reklamę”.
Za pomocą tej kampanii, będziesz miał możliwość ponownego wypromowania swojej aplikacji,.Oprócz funkcji, które są dostępne w promowaniu aplikacji dodatkowo będą ukazane oceny Twojej aplikacji zaczytane ze sklepu.
Twitter udostępnia precyzyjne narzędzia targetowania, by dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Oprócz podstawowych opcji kierowania reklamy na odbiorców jak: język, płeć, lokalizacja, urządzenie, Twitter udostępnia m. in. taką możliwość kierowania reklamy na użytkowników obserwujących określone profile.
Wyobraź sobie, że kierujesz swoją reklamę do użytkowników, którzy obserwują Twoją konkurencję – dzięki temu masz okazję na pokazanie się klientom, swojej konkurencji i być może uda Ci się ich do siebie przekonać. Algorytm Twittera kierując reklamy bazuje na zachowaniach zakupowych, stylu życia i innych cechach użytkowników.
Zdecydowanie tak, trzeba jedynie odpowiednio wybrać grupę docelową za pomocą właściwych słów kluczowych oraz wybrać odpowiednią kampanię. Reklama na Twitterze wcale nie musi być droga, aby była skuteczna.
Porównując kampanię prowadzoną na Facebooku oraz na Twitterze o takim samym budżecie, bez problemu zauważymy że wyniki są bardzo do siebie zbliżone. Mimo iż nie uda nam się wytargetować reklamę stricte pod kątem lokalizacji, jest to wartościowa możliwość i powinniśmy z niej coraz częściej korzystać.
CEO
733 929 001, kolech@invette.pl