ClickCease Kampania reklamowa - z agencją czy samemu?

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta

Kampania reklamowa – z agencją czy samemu?

1 września 2022

W przypadku każdego e-commercu lub firmy usługowej przychodzi moment, w którym należy podjąć decyzję dotyczącą prowadzenia kampanii reklamowych. Największą trudnością jest określenie, czy firma jest w stanie działać samodzielnie, czy jednak potrzebuje pomocy doświadczonej agencji marketingowej. 

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, można użyć tylko uwielbianego sformułowania w branży „to zależy”. Każda z możliwości ma zarówno swoje wady, jak i zalety, które scharakteryzujemy w niniejszym artykule.

Decyzja o działaniu w pojedynkę lub z agencją, zależy od kilku czynników. Najważniejsze z nich postaramy się szczegółowo omówić, a tym samym ułatwić Państwu decyzję.

Wysokość budżetu reklamowego

Dysponując niewielkimi środkami, które można przeznaczyć na reklamę, typu 300 – 500 zł, warto rozważyć samodzielne działania. Minimalne prowizje za działania reklamowe są prawie dwukrotnie większe od takiego budżetu, warto te środki przeznaczyć na szkolenie lub książki poświęcone konfigurowaniu podstawowych kampanii. Natomiast posiadając większe kwoty pieniężne, warto zlecić prowadzenie kampanii profesjonalistom, którzy mają o wiele większe doświadczenie i najpewniej będą w stanie uzyskać o wiele lepsze efekty, niż osoba bez specjalistycznej wiedzy dotyczącej konfigurowania kampanii.

Rozmiar biznesu i jego etap rozwoju

W przypadku średnich i dużych biznesów struktura konta będzie niezwykle rozbudowana, ilość kampanii i grup reklam przemawia za tym, by oddać je w ręce profesjonalistów, którzy dzięki swoim umiejętnościom, a także właściwym narzędziom, będą w stanie je skutecznie i szybko optymalizować. W przypadku małej firmy i niskim budżecie reklamowym, warto rozważyć samodzielne prowadzenie kampanii, oczywiście jeśli posiadasz podstawową wiedzę na temat reklamy w Google.

Wymagany czas na konfigurację reklamy

Aby stworzyć skuteczne kampanie reklamowe i je właściwie zoptymalizować, potrzebujemy czasu. A jak wiemy czas to pieniądz! Zatrudnienie specjalisty po swojej stronie wiąże się z większymi kosztami niż zatrudnienie agencji reklamowej, ponieważ należy doliczyć koszty związane z zatrudnieniem, zwolnienia chorobowe itp. Natomiast samodzielne prowadzenie kampanii przy braku odpowiedniej wiedzy, wymaga czasu na naukę i prowadzenie działań. Nie należy również zapominać o dodatkowym czasie, który będzie potrzebny na naukę na ewentualnych błędach. Jeśli zależy Ci na szybkich wynikach sprzedażowych, skorzystaj z pomocy specjalistów!

Analiza wyników

Jeśli chodzi o analizę wyników, korzystniejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy agencji, ponieważ specjaliści operują danymi każdego dnia, dzięki czemu doskonale wiedzą, gdy kampania staje się mniej efektywna, a tym samym mogą niezwłocznie podjąć działania, aby przynosiła możliwie najlepsze efekty. Precyzyjne i szybkie definiowania wniosków przekłada się na lepsze wyniki kampanii

Kampanie prowadzone samodzielnie często charakteryzują się źle skonfigurowanymi celami lub ich całkowitym brakiem. Natomiast, wyniki są błędnie interpretowane, co przekłada się na nieprawidłową optymalizację, a nawet jej brak. 

Dodatkowo, agencja posiada dostęp do specjalistycznych narzędzi, które pomagają w lepszej optymalizacji reklamy. Koszt pojedynczego abonamentu lub licencji programu jest o wiele wyższy i często nieadekwatny do budżetu przeznaczonego na reklamę. Dlatego, jeśli chcesz uzyskać poprawne dane analityczne dotyczące Twojej reklamy, skorzystaj z pomocy doświadczonych osób!

Wykorzystanie budżetu

Samodzielne prowadzenie kampanii często wiąże się z „przepalaniem środków”, które wynika z podjęcia działań, które nie przynoszą żadnych efektów. Przykładem może być wykorzystanie zbyt ogólnych haseł w sieci wyszukiwania czy też zbędny ruch w sieci reklamowej. Kampania prowadzona przez agencje lepiej wykorzysta budżet i zrezygnuje z działań, które mogą nie przynieść odpowiedniego zwrotu inwestycji.

Doświadczenie

Zlecając agencji prowadzenie kampanii, zazwyczaj mamy do czynienia ze specjalistami, którzy „zjedli zęby” na kanałach reklamowych, w których chcemy prowadzić reklamę. Posiadane kompetencje i wiedza dotycząca realizacji celów branżowych Klienta, mogą się okazać skuteczniejsze niż prowadzenie działań reklamowych na własną rękę. Zwłaszcza bez odpowiednich umiejętności i „know-how” co najlepiej się sprawdza w danej branży.

Podsumowanie

Wybór pomiędzy samodzielnym prowadzeniem działań reklamowych a zleceniem ich agencji marketingowej jest uzależniony od kilku czynników, takich jak wielkość budżetu reklamowego, rozmiar biznesu i jego etap rozwoju, czas, analiza wyników, wykorzystanie budżetu czy też doświadczenie. 

Jeżeli chcesz, by Twój biznes się rozwijał i dysponujesz wystarczającymi środkami na reklamę, warto zlecić działania profesjonalistom, którzy zwiększą prawdopodobieństwo uzyskania lepszego zwrotu z reklamy. Natomiast posiadając ograniczone środki i wystarczająco dużo czasu, możesz spróbować samodzielnie skonfigurować podstawową kampanię. 

Jeśli szukasz specjalistycznej wiedzy, zachęcamy do skorzystania z poradników dostępnych na naszym blogu

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry