Kampania produktowa w Google Ads w pigułce | Invette
#dla marketera #dla klienta

Kampania produktowa w Google Ads – wszystko, co powinieneś o niej wiedzieć!

Natalia Nawrocka

5 listopada 2021

5/5 - (11 {głosy})

Jeśli zajmujesz się sprzedażą i posiadasz swój sklep internetowy, to kampania produktowa jest idealnym rozwiązaniem dla Ciebie, a Ty powinieneś przeczytać koniecznie ten wpis!

Narzędzie Google Ads umożliwia tworzenie wielu różnych rodzajów kampanii, jedną z nich jest właśnie kampania produktowa, która ma za zadanie reklamować produkty w sieci przy wykorzystaniu formy graficznej, dzięki czemu sprzedawca może dotrzeć do dużej liczby odbiorców.

Targetowanie reklam w Google Ads

Kampania produktowa w Google Shopping

Kampanie produktowe niosą ze sobą wiele korzyści. Dzięki nim można znacznie zwiększyć ilość transakcji w sklepie i zyskać cennych klientów. Obsługa tego typu kampanii jest dosyć prosta i nie wymaga dużo czasu, nie ma konieczności dodawania słów kluczowych, jak w przypadku kampanii tekstowych w sieci wyszukiwania.

Śmiało można stwierdzić, że jeśli dana firma prowadzi sklep internetowy i chce zareklamować swoje produkty w sieci, to kampania produktowa jest jedną z najkorzystniejszych metod. Kupujący może szybko zamówić produkt, ponieważ przechodzi bezpośrednio po kliknięciu, na jego kartę, nie musi szukać produktu pośród wielu zakładek, co znacząco ułatwia mu zakup. Poniżej przykład takiej reklamy.

Kampania produktowa w Google Ads 1

Reklamy produktowe są wyświetlane w sieci wyszukiwania Google tuż nad wynikami organicznymi, zdarza się również, że wyświetlają się tuż obok, po prawej stronie. Można je również zobaczyć w zakładce Google Zakupy, a także w sieci reklamowej i wynikach partnerów np. YouTube.

Jakie kroki należy wykonać, aby utworzyć reklamę produktową?

Przy tworzeniu kampanii produktowej bardzo ważne jest posiadanie prawa do witryny, aby móc ją zweryfikować poprzez wklejenie specjalnego kodu, może to również zrobić webmaster, który tworzył Twoją stronę.

Prawidłowo skonfigurowane konto Google Merchant — to większa część sukcesu. Nie wystarczy jednak tylko zweryfikowanie witryny.
Również bardzo istotny jest fakt, że od 02.08.2021r. zostały wprowadzone zmiany przez Google w odniesieniu do polityki kontaktowej Merchant Center. Co to za sobą niesie?

Czym różni się Google Ads od AdSense?

Od tego momentu, numer telefonu i adres firmy są wymagane i muszą je podać:

– Nowe konta w Merchant Center utworzone po 02.08.2021r.
– Konta Merchant Center, u których wymagane jest ponowne sprawdzenie.

Weryfikacja odbywa się poprzez SMS lub połączenie głosowe, na podany numer telefonu.

Kolejnym etapem tworzenia kampanii, jest pobranie z witryny pliku produktowego tak zwanego feedu. Jest to plik, który zawiera wszystkie informacje o produktach między innymi tytuł, opis, cenę, markę i dostępność, a także link do produktu i jego zdjęcia.

Aby pobrać plik, można skorzystać również z wielu wtyczek. Najbardziej popularna i darmowa wtyczka, udostępniana na WordPress to Enhanced eCommerce. Są także inne sposoby na pobranie feedu produktowego, między innymi przeskanowanie witryny poprzez specjalną stronę. Polecam użycie w tym celu: mystitemapgenerator.com.

Samo narzędzie Google Merchant Center umożliwia dodanie ręcznie pojedynczych produktów — jest to dobra metoda, jeśli w sklepie internetowym posiadamy tylko kilka produktów.

Przy dodawaniu większej ilości produktów, jest kilka innych opcji, które są wbudowane bezpośrednio w system Merchant Center. Można na przykład: zindeksować witrynę, udostępnić plik za pomocą arkusza Google, zaplanować pobieranie, przesłać plik, a także użyć tzw. Content API.

Kampania produktowa w Google Ads 2

Produkty zostaną przesłane i zaakceptowane. Kolejnym krokiem, który pomoże w starcie kampanii produktowej jest połączenie Google Ads z Google Merchant Center.

Dzięki temu połączeniu utworzenie kampanii produktowej będzie już bardzo łatwe. Mamy do wyboru dwa podtypy kampanii: inteligentna kampania produktowa i standardowa kampania produktowa.

Kampania produktowa w Google Ads 13

Inteligentna kampania produktowa

— sama wybiera kiedy, komu i w jakim miejscu ma wyświetlić reklamę danego produktu, które zwiększy prawdopodobieństwo konwersji, czyli na przykład zakupu. Przy wyborze tego typu kampanii istotny jest fakt, czy konto posiada już jakieś cenne konwersje, które będą służyły systemowi jako podpowiedź o zainteresowaniach potencjalnych użytkowników, bądź listy remarketingowe, które mają już zebranych użytkowników odwiedzających daną witrynę, zainteresowanych danym tematem.

Standardowa kampania produktowa

— umożliwia obserwację wyszukiwanych haseł przez użytkowników, dzięki czemu można, zobaczyć co dokładnie wyszukiwały dane osoby i jakie hasło przyczyniło się do kliknięcia reklamy. W tym typie kampanii można bardziej skupić się na optymalizacji poprzez na przykład wykluczanie słów, które nie są związane z tematyką sprzedawanych produktów.

Reklama kontekstowa w Google Ads

Grupy produktów — czy są ważne?

Odpowiednio posegregowane produkty, w dobre grupy to klucz do sukcesu kampanii, warto więc je odpowiednio rozdzielić. Przed startem kampanii, można sprawdzić jakie produkty się najlepiej sprzedają, aby to na nich zwrócić większą uwagę poprzez utworzenie grupy na przykład „bestsellery”, które będą reklamowane w pierwszej kolejności. Istotne jest również podzielenie produktów na grupy o danej kategorii czy marce, dzięki czemu nie będą się ze sobą mieszać różne typy, a kampania będzie bardziej opłacalna i skuteczna.

Budżet

Wybór budżetu kampanii zależy od wielu czynników, między innymi od konkurencyjności. Warto więc przed rozpoczęciem kampanii przeanalizować branżę, w celu wyboru najbardziej, korzystnych rozwiązań. Często zdarza się tak, że w wielu branżach konkurencja jest ogromna, co wymaga przeznaczenia znacznie większego budżetu na kampanię niż w innych.

Jednak warto wyjść naprzeciw konkurencji i przeznaczyć już na początku większy budżet na kampanię. Dzięki temu reklama dotrze do większej liczby odbiorców, którzy mogą być zainteresowani produktami, a Ty wybijesz się na tle innych reklamodawców.

Jak poprawić wynik jakości w Google Ads?

Podsumowanie — jak kampania produktowa może pomóc Twojej firmie?

Dzięki odpowiednio skonfigurowanej i stale optymalizowanej kampanii możesz zyskać wielu cennych klientów na długie czasy. Twoje produkty staną się widoczne w ciekawy i atrakcyjny sposób w sieci, co zwiększy świadomość Twojej marki i przyczyni się do bardzo dobrej reklamy.

Produkty będą widoczne na górze wyników wyszukiwania, dzięki czemu znacznie zwiększają się szanse na cenne kliknięcia i konwersje. Jeśli więc prowadzisz swój sklep internetowy to koniecznie, przemyśl wybór tej opcji reklamy! W razie pytań, jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry