Specjalista SEM
Specjalista PPC
6 min
Wielu przedsiębiorców startując z nowymi projektami zastanawia się, jak mądrze je promować. Często są to metody prób i błędów, nieprzespanych nocy i nerwów. Dopiero po czasie wielu z nich decyduje się na współpracę z agencjami marketingowymi. Tak właśnie było z naszym klientem z branży fitness. Firma ta zajmuje się sprzedażą treningów online oraz artykułów sportowych.
Podobnych firm w naszym kraju jest bardzo wiele. Trzeba być sprytnym i mądrze wykorzystywać dostępne w XXI wieku metody promocji i walczyć z konkurencją.
Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w połowie marca 2020 r., kiedy to miały miejsce największe zmiany na rynku sprzedaży internetowej spowodowane wybuchem pandemii koronawirusa COVID-19. Wspólnie z klientem od razu zauważyliśmy ogromny potencjał w kampanii Google Ads i sprzedaży przyrządów do ćwiczeń, jak i programów do treningów w zaciszu własnego domu.
Wspólnie określiliśmy cele naszych działań, budżet oraz to do kogo przede wszystkim kierujemy naszą kampanię.
Przed rozpoczęciem kampanii ważna, jednak była optymalizacja strony pod kątem użytkownika. Wszystkie błędy na stronie, duplikaty podstron zostały usunięte, a proces płatności zmodyfikowany tak, aby użytkownik, który w ostatnim czasie zmuszony był mocno zmienić swoje zachowania nabywcze mógł przejść proces nabywczy w 100% bez problemów.
Po wprowadzeniu odpowiednich zmian i optymalizacji mogliśmy zauważyć pierwsze efekty naszych działań:
Podczas gdy w okresie 1.01 – 29.02 łączna liczba kliknięć wyniosła 891 kliknięć, tak w samym marcu osiągnęliśmy wynik na poziomie 1216. Upewniając się zatem, że wprowadzone na stronę zmiany są skuteczne, a strona generuje coraz większy ruch, mogliśmy rozpocząć kampanię Google Ads.
Zaproponowaliśmy klientowi dedykowaną kampanię Google Shopping, jednak z całego asortymentu wybraliśmy kilkanaście produktów, które po analizie uznaliśmy za najbardziej wartościowe dla potencjalnego klienta.
Podzieliliśmy je również na dedykowane grupy produktów, zrożnicowaliśmy stawki CPC na podstawie wartości średniego koszyka na poszczególne grupy produktów i skonfigurowaliśmy konwersje w formie dokonania transakcji w sklepie online klienta.
Kampania wystartowała 1 kwietnia.
W przypadku naszego klienta dzienny koszt kampanii na początku wynosił około 60 zł.
Początkowy okres kampanii to stała obserwacja i optymalizacja kampanii pod względem udostępnianych przez Google Ads, jak i Analytics, wskaźników. Udało nam się zanotować zadowalającą liczbę wyświetleń i kliknięć przy relatywnie niskim koszcie.
Liczba konwersji początkowo jednak pokrywała jedynie koszty kampanii (w tym również obsługi). Dążyliśmy natomiast do uzyskania korzyści w postaci zwiększonych zysków o kilkanaście procent.
Dlatego też z początkiem maja postanowiliśmy przeprowadzić optymalizację kampanii. Jej efekty były bardzo zadowalające – osiągnęliśmy stawkę CPC mniejszą o 0,14 zł za kliknięcie w reklamę, co pozwoliło nam osiągnąć większą liczbę kliknięć przy tym samym budżecie.
Dodatkowo uruchomiliśmy moduł remarketingu dynamicznego, co pozwoliło na dotarcie do użytkowników już wcześniej zainteresowanych ofertą naszego klienta. W maju udało nam się wygenerować 22,5 konwersji w formie dokonania transakcji na stronie sklepu.
W kolejnym kroku zaproponowaliśmy klientowi zwiększenie budżetu do ok. 100 zł na dzień – czyli niewiele mniej niż średnia cena artykułów w jego sklepie internetowym. Jest to inwestycja pozwalająca na zwiększenie sprzedaży, co z powodzeniem obserwujemy śledząc wzrost konwersji w kolejnych miesiącach.
Monitorując kampanię w czerwcu widzimy duży spadek wartości CPC. dzięki czemu udało nam się uzyskać prawie dwukrotnie większą liczbę kliknięć, przy podobnym koszcie kampanii.
Aby monitorować realne zyski klienta skonfugurowaliśmy również moduł ecommerce, który pozwolił nam analizować wartość transakcji oraz ich ilość z podziałem na różne kanały sprzedaży. Pozwoliło to na wyciąganie dokładniejszych wniosków i wdrażania kolejnych działań.
Kampania Google Ads wygenerowała w przeciągu miesiąca transakcję bezpośrednie na kwotę ponad 8000 zł. Dodatkowo miała ogromny wpływ na konwersje wspomagane. W analizowanym okresie zarejestrowaliśmy 118 konwersji wspomaganych na kwotę 12 031,35 zł oraz 127 konwersji po ostatnim kliknięciu o wartości 11 664,54 zł.
Możemy zadać, więc pytanie retoryczne, czy warto inwestować w kampanię Google Ads?
Żeby podkreślić skuteczność kampanii Google Ads warto spojrzeć na powyższy wykres przedstawiający analizę na tle konkurencji. Wyżej od kampanii naszego klienta jest tylko Allegro.pl, będące hegemonem na rynku sprzedaży, a nam udaje się wygrywać aukcję z takimi konkurentami, jak Decathlon, czy Ceneo.
Powyższe informacje i dane świadczą o tym, iż kampanię Google Ads można z powodzeniem wykorzystywać w przypadku sklepu internetowego i konkurować z największymi gigantami na rynku. Tak proste narzędzie może pozwolić na wiele, wystarczy tylko zaufać specjalistom.
CEO
733 929 001, kolech@invette.pl