Instagram — zwiększ zasięgi i pozyskaj followersów | Invette

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta

Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie i zyskać więcej followersów?

Julia Rak

23 lutego 2022

Czym jest Instagram?

Instagram to najpopularniejsza aplikacja do publikacji zdjęć, filmów oraz prowadzenia transmisji live, którymi możesz dzielić się nie tylko ze swoimi znajomymi, ale również całym światem!

Aplikacja zadebiutowała na rynku w 2010 roku, a wyróżniają ją przede wszystkim hasztagi oraz kwadratowy format wstawianych fotografii. Instagram umożliwia również szybką edycję publikowanego materiału przy pomocy wielu dostępnych filtrów.

Jak działa Instagram?

Instagram posiada tablicę, na której pojawiają się opublikowane materiały. Użytkownik może nawiązać interakcje z postem poprzez pozostawienie charakterystycznego dla aplikacji serduszka, oznaczającego, że podoba mu się dany materiał lub napisać komentarz wyrażający opinię. Dostępna jest również możliwość wymieniania wiadomości prywatnych, tak zwane Direct Message.

Kolejną niezwykle przydatną funkcją jest możliwość prowadzenia transmisji live. Wiele firm wykorzystuje je do promowania własnej marki poprzez prezentację produktów na żywo. Influencerzy za pomocą transmisji live utrzymują stały kontakt z odbiorcami, wchodząc z nimi w interakcję. Live prowadzone są zazwyczaj o losowych porach, jednak charakteryzują się pozytywnym odbiorem przez obserwatorów.

Jak sprzedawać na Instagramie przy pomocy Influencerów?

Jak poprawić swoje zasięgi na Instagramie?

Instagram to nie tylko aplikacja do dzielenia się swoimi materiałami ze znajomymi. Umożliwia również zdobycie popularności w mediach społecznościowych oraz wypromowanie marki. Jednak aby tak się stało, konieczne jest zadbanie o duży zasięg, który można  uzyskać w sposób organiczny lub płatny.

Zasięg organiczny pozyskujemy dzięki publikacji atrakcyjnych treści, które zainteresują potencjalnych obserwatorów. Jednak co należy zrobić, aby zachęcić do śledzenia naszego profilu?

Estetyczny wygląd

Najistotniejszy jest przede wszystkim wygląd Twojego profilu. Publikowane treści muszą być estetyczne, przyciągające uwagę i spójne. Zadbaj o to, aby udostępniany przez Ciebie materiał był jak najwyższej jakości.

Hasztagi

Opisy do zdjęć, filmów oraz hasztagi to kolejny krok do sukcesu. Odpowiednio dobrane hasztagi gwarantują dotarcie do szerszego grona odbiorców, którzy obserwują treści podobne do Twoich. Możemy je podzielić ze względu na: popularność, ogólność oraz specyficzność dla danej branży.

Regularność

Publikuj treści regularnie, aby utrzymywać stały kontakt z odbiorcami. Aby tego dopilnować, warto stworzyć harmonogram i ustalić kiedy oraz jakiego rodzaju treści będą publikowane. Pozwoli Ci to zachować systematyczność i spójność publikowanych materiałów.

Grupy podobnych odbiorców na Facebooku

Zaangażuj odbiorców

Dodawaj Instagram Stories, które będą angażować Twoich obserwatorów. Za ich pośrednictwem możesz zadawać pytania, tworzyć ankiety, wstawiać materiały na 24 godziny oraz tagować innych użytkowników. Jest to doskonały sposób na analizę, ilu obserwatorów aktywnie śledzi Twój profil.

Instagram Reels

Reels to najnowsza funkcja na Instagramie! Czym tak właściwie są? Reels to materiał składający się z maksymalnie kilkudziesięciu klipów, w którym możesz wykorzystać własny dźwięk lub audio.

Materiały są publikowane na nowym kanale z treściami na Instagramie. Reels w odróżnieniu od standardowej relacji, mogą zostać polubione lub skomentowane przez innych użytkowników. Ich maksymalna długość wynosi 60 sekund.

Pokaż siebie

Uwzględnij w tworzonym contencie siebie, nie musisz dzielić się swoim osobistym życiem, wystarczy jedynie pokazać, kto stoi za publikowanymi treściami. Dzięki temu użytkownicy nabiorą większego zaufania.

Reklamy płatne

Jeśli zdecydujesz się na reklamę płatną, kluczowym aspektem jest ustalenie targetowania, które pozwoli dotrzeć odbiorców zainteresowanych treściami podobnymi do publikowanych na naszym profilu. Dzięki promocji postów zyskujesz dużą rozpoznawalność oraz znacznie poprawisz zasięgi na naszym Instagramowym koncie.

Targetowanie reklam Facebook Ads po lokalizacji

Zaletą tego rozwiązania jest możliwość samodzielnego ustalania budżetu na reklamy. To Ty decydujesz, ile chcesz wydać. Instagram na podstawie wybranego targetowania oraz przeznaczonego budżetu, szacuje dzienny oraz całkowity zasięg Twojej reklamy. Pamiętaj, jednak aby zadbać o walory estetyczne reklamy, ponieważ to one w dużym stopniu wpływają na jej skuteczność.

Podsumowanie

Instagram to nie tylko aplikacja służąca do dzielenia się zdjęciami, filmami, czy wiadomościami, ale również doskonałe narzędzie promocyjne. Z każdym dniem staje się coraz popularniejszy, ze względu na szerokie możliwości, jakie oferuje swoim użytkownikom.

Dlatego też warto rozważyć wykorzystanie go do promowania własnej marki. Korzystanie z niego jest niezwykle proste, co pozwala na łatwe prowadzenie kampanii!

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry