Jak zrobić dobre zdjęcia produktowe? | Agencja reklamowa Invette
#dla marketera

Jak zrobić dobre zdjęcia produktowe?

Magdalena Baraniak

13 sierpnia 2021

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz sprzedawać produkty na masową ilość? A może prowadzisz restaurację i chcesz przyciągnąć grono nowych klientów? Niezależnie od rodzaju Twojego biznesu, musisz pamiętać, że zdjęcia są podstawą do budowania skutecznego wizerunku marki w internecie.

Warto mieć na uwadze, że większość z nas jest wzrokowcami i kupujemy oczami. Co zrobić, aby przykuć wzrok potencjalnego klienta i jak najlepiej zareklamować swój produkt?

Przede wszystkim skupić się na jak najlepszym wizualnym zaprezentowaniu produktu! Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka prostych rad, dzięki którym będziesz w stanie wykonać pierwszorzędne zdjęcia swoich produktów telefonem lub podstawowym aparatem na miarę profesjonalisty!

JAK ZBUDOWAĆ MARKĘ OSOBISTĄ W SOCIAL MEDIACH?

Oświetlenie to podstawa!

Chyba każdy z nas słysząc hasło “fotografia produktowa” ma w głowie obraz profesjonalnego studia fotograficznego wyposażonego w lampy i statywy. Nic bardziej mylnego! Wielu profesjonalistów korzysta ze światła stałego czyli, prościej mówiąc, ze światła dziennego.

Możesz wykonać świetne zdjęcie na przykład przy oknie, czy na swoim balkonie, wykorzystując promienie słoneczne. Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu jest odpowiednie wyważenie światła – nie może być ono za mocne, ani za słabe.

Jeśli światło słoneczne padające z okna będzie za mocne, możesz wykorzystać blendę fotograficzną do rozproszenia promieni, a jeśli takowej nie posiadasz, wystarczy biały kawałek płachty czy materiału.

Jeżeli chcesz, aby Twoje zdjęcie było bogate w kontrast i cienie, po przeciwległej stronie od źródła światła, ustaw czarną pleksę, albo kawałek materiału. Promienie odpowiednio rozłożą się i odbiją, tworząc gustowny klimat zdjęcia. Efekt takiego “ułożenia” światła, możecie zobaczyć poniżej.

jak zrobic dobre zdjecia produktowe

Zdjęcie z naszej sesji zdjęciowej dla restauracji Cargo.

Oczywiście czasem zdarzają się momenty, kiedy nie ma możliwości wykonania zdjęcia przy dobrym oświetleniu, nawet dziennym. Wtedy możesz zastosować tak zwaną lampę pierścieniową.

Powszechnie używana do nagrywania słynnych tik tok’ów oraz przez makijażystki podczas tworzenia make up’u, może być również świetnym źródłem światła podczas wykonywania zdjęć produktowych! Pamiętaj jednak, że w zależności od kolorów żarówek w lampie, Twoje zdjęcia mogą być bardziej chłodne i mroźne, niż te wykonywane przy delikatnym świetle dziennym.

CZYM JEST INFLUENCER MARKETING?

Namiot i stół bezcienowy

Jeśli jednak czujesz się na siłach, aby korzystać z lamp studyjnych, pomyśl o stole lub namiocie bezcieniowym. To narzędzia studyjne, które odpowiednio oświetlone przez lampy, ukazują fotografowany produkt bez cieni i odbić. Ich rozmiar musi być odpowiednio dostosowany do wymiaru produktu.

Dodaj swoim zdjęciom smaku!

W obecnych czasach panuje moda na minimalizm, jednak warto pamiętać, że każdy produkt powinien zostać inaczej sfotografowany. Zdjęcia odzieży na stronę internetową, mające na celu ukazanie całego produktu wykonaj na białym tle.

Jednak jeżeli fotografie docelowo będą wykorzystane do publikacji w social mediach, warto dodać do produktu ciekawe elementy, aby zdjęcie przykuło większą uwagę.

Weźmy za przykład kawiarnię promującą swoje domowe wypieki. W takim przypadku do fotografowanego np. ciastka warto dodać elementy w postaci szklanki mleka, delikatnych kwiatów czy kawałków czekolady, które wypełnią kompozycję, nie przytłaczając jej, a dzięki tego typu zabiegom, przywołasz u odbiorcy poczucie beztroski i domowego ciepła.

Estetyczna konstrukcja zdjęcia odwróci również uwagę od Twoich braków technicznych.

SOCIAL MEDIA OPTIMALIZATION, CZYLI SMO – CZYM JEST?

Mamy czas, nikt nie goni nas!

Ciekawy kolejnych trików fotograficznych? Jeśli tak, to świetnie! Jeżeli sprzedajesz nowoczesne produkty z branży technologicznej, możesz urozmaicić ich wygląd na fotografii poprzez rozmazane smugi światła w tle. Co mamy na myśli? Spójrz na zdjęcie poniżej. Efekt jest zaskakujący, nieprawdaż?

zdjecia produktowe jak robic

źródło

Osiągniesz go poprzez wykonanie zdjęcia przy długim czasie naświetlania. Co to oznacza? W ustawieniach aparatu ustawiasz wykonywanie zdjęcia na parę sekund.

Po naciśnięciu guzika aparatu, masz kilka sekund, aby za fotografowanym produktem “pomachać” ręką, na przykład z włączoną latarką telefonu! Banalne wykonanie, a jaki efekt! Musisz jednak pamiętać, że do tego zabiegu będziesz potrzebować statywu fotograficznego lub stabilnego podłoża, na którym umieścisz aparat.

Urządzenie w żadnym wypadku przez te kilka sekund nie może poruszyć się, gdyż produkt na fotografii będzie rozmazany.

PRAWA AUTORSKIE W SOCIAL MEDIACH

Zadbaj o odpowiednie tło

Oszczędź sobie czasu i zminimalizuj zabiegi wykonywanej postprodukcji! Tłem dla naszego produktu może koc, sweter, czy prześcieradło, jednak zadbaj o to, aby nie zawierało plam i było dokładnie wyprasowane.

Oczywiście wszelkie niedociągnięcia możesz skorygować w programach graficznych, jednak warto zadbać o to przed wykonaniem zdjęcia i pozbyć się wszelkich zbędnych elementów w kadrze.

Dodatkowym tipem na odpowiednie zaprezentowanie tła, jest wykonanie fotografii na odpowiednio niskiej przesłonie (oznaczona symbolem f), dzięki której uzyskasz efekt mocno ostrego produktu i rozmazanego tła – tak zwany bokeh.

jak zrobic dobre zdjecia produktowe

Bokeh na zdjęciu naszej sesji zdjęciowej dla restauracji Cargo.

Podsumowanie

Pamiętaj, że w fotografii produktowej, jak w każdej dziedzinie fotografii, kluczem do sukcesu jest systematyczne robienie zdjęć, bo jak wiadomo, trening czyni mistrza!

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry