Jak skutecznie zwiększyć liczbę obserwujących na Instagramie? | Invette
#dla marketera

Jak skutecznie zwiększyć liczbę obserwujących na Instagramie?

Patrycja Jakubik

4 grudnia 2020

W dzisiejszym świecie Instagram jest jedną z najpopularniejszych aplikacji z obszaru mediów społecznościowych.

Jego ogromny potencjał tkwi w prostocie, ale i w szerokich możliwościach. Instagrama można używać do celów prywatnych, ale coraz częściej także na tę platformę przenoszą się przedsiębiorcy, tworząc profil, który jest fantastyczną reklamą ich firm.

Żeby taki profil mógł być jak najskuteczniejszą reklamą, potrzebuje stałego grona odbiorców. W tym artykule podpowiemy, jak zdobyć ich jak najwięcej.

Po pierwsze: profil konta

Nazwa konta na Instagramie powinna być czytelna oraz jak najbardziej powiązana z nazwą firmy, a przy tym rzucająca się w oczy.

Chwytliwa nazwa wzbudza zainteresowanie i zapada w pamięć, dlatego warto użyć tutaj trochę kreatywności.

Należy upewnić się, czy profil jest publiczny i czy jest założony jako profil biznesowy — ta opcja daje dostęp do statystyk.

Trzeba też pamiętać o avatarze, czyli zdjęciu profilowym — najlepszym rozwiązaniem jest logo, które charakteryzuje markę.

Ważnym elementem jest także bio, czyli krótki opis profilu. Ten element powinien szczególnie przykuwać uwagę, w taki sposób, żeby wchodzący na profil mogli zostać na dłużej.

Powinien on zawierać takie informacje jak: kim jesteś/czym się zajmujesz, dlaczego warto obserwować konto oraz odsyłacz do strony internetowej, profilu na facebooku lub produktu.

Jest to jedyne miejsce na instagramie, w którym można umieścić aktywny link.

Linkedin – zamień kontakty biznesowe na pieniądze

Po drugie: posty

Zdjęcia

Na Instagramie najważniejsze są zdjęcia, to na nich opiera się ta aplikacja. Dlatego jakość wrzucanych grafik jest bardzo ważna.

Warto korzystać z programów, które umożliwiają “podrasowanie” zdjęć, a także używać filtrów, oczywiście z umiarem.

Czasem same zdjęcia to za mało, ciekawe kolaże czy grafiki bardziej zainteresują odbiorców.

Opisy postów

Istotny jest także opis — powinien być chwytliwy, nie może być zbyt długi. Warto wykorzystać tę przestrzeń do odesłania do swojej strony docelowej czy do budowania zaangażowania wśród swoich odbiorców: zachęcić do skomentowania czy odwiedzenia strony. Ikony emoji mogą także urozmaicić opis — dobrze jest o nich pamiętać, ale nie można używać ich zbyt dużo!

Hashtagi

W tym miejscu kluczowe są również hashtagi, które znacząco wpływają na pozyskiwanie followersów. Im więcej i im popularniejsze hasztagi, tym lepiej, tu znów — lepiej nie przesadzać.

Najlepiej jest umieszczać kilka-kilkanaście hasztagów pod jednym postem, takich, które wpasowują się w tematykę wpisu.

Nie powinno się polegać na najpopularniejszych hasztagach! Część z nich została zbanowana przez Instagram właśnie dlatego, że była używana niezgodnie z tematyką.

Dobrze jest używać niszowych hasztagów, które przyciągną potencjalnych klientów marki.

Przemyślane publikowanie postów

Strategia dodawania postów powinna być przemyślana. Ważne, żeby styl dodawanych postów był taki sam, estetycznie wyglądająca siatka ze zdjęciami przyciąga uwagę, taki profil jest przyjemniejszy w odbiorze.

Nie oznacza to jednak, że posty powinny być przewidywalne, wręcz monotonne. Jeśli profil nie będzie się wyróżniał — nie będzie miał odbiorców, dlatego warto postawić na oryginalność i nie bać się zaskakiwać innych użytkowników.

Na czym polega skuteczny marketing narracyjny?

Nie każdy post na profilu powinien być promowaniem marki czy produktów, takie wpisy zdobywają dużo mniejsze zaangażowanie użytkowników, dlatego należy zadbać o odpowiednią proporcję.

Istotna również jest systematyczność — najlepiej dodawać wpis na przykład co dwa dni — żeby followersi nie zapominali o istnieniu Twojego profilu, ale jednocześnie nie byli przesyceni treścią.

Ważny jest też odpowiedni czas dodawania wpisów — lepiej nie dodawać zdjęć w weekend, bo dotrą one do mniejszej liczby osób, niż kiedy dodamy je w dzień powszedni.

Instagram umożliwia sprawdzenie, kiedy odbiorcy danego profilu najczęściej są online — tę wiedzę również warto wykorzystać do planowania strategii.

Oznaczanie lokalizacji

Często pomija się oznaczanie lokalizacji, czyli opcji, która ma naprawdę duży potencjał. Użytkownicy często szukają zdjęć nie tylko poprzez hasztagi, ale także poprzez geo-lokalizację.

Dzięki tej opcji zwiększa się prawdopodobieństwo, że ktoś zobaczy ciekawy post i zostanie na profilu na dłużej. Dobrze jest też oznaczać osoby, które są na zdjęciu, to także zwiększy szansę na szerszy odbiór treści.

Po trzecie: Instastories

Relacje na Instagramie z dnia na dzień zyskują coraz większą popularność. W większości przypadków firmy i marki wykorzystują to narzędzie do pokazania kulis swojej działalności, co dla odbiorców jest bardzo interesujące. Instastories wykorzystuje się także często do poruszenia bieżących tematów, albo do powiadomienia o nowo dodanym poście.

O tę część profilu również trzeba bardzo dbać — dobierać odpowiednie fonty, tła itd.

TIK TOK, czyli medium młodego pokolenia

Po czwarte: interakcja

Właściwie jedną z najważniejszych rzeczywistości Instagrama jest budowanie społeczności wokół profilu.

Dobrym sposobem jest organizowanie konkursów z nagrodami. Może to być ciekawy quiz, konkurs fotograficzny lub losowanie profili spośród tych, które udostępnią dany post.

Sposobów jest wiele, wszystko zależy od inwencji i kreatywności.

Udzielaj się na innych profilach

Udzielanie się na kontach innych użytkowników zwiększa szansę na zauważenie profilu. Można komentować wpisy na innych profilach, ale można także wchodzić w dialog z innymi użytkownikami.

Najlepiej jest komentować wpisy aktualne, takie, które są oznaczone popularnymi hasztagami oraz te, które mają niewielką ilość komentarzy — profil jest wtedy łatwiejszy do zauważenia. Trzeba pamiętać także o odpowiadaniu na komentarze pod własnymi postami.

Udostępnianie swoich treści oraz linkowanie profilu na portalach, takich jak Facebook, czy na swojej stronie internetowej także sprawi, że followersów przybędzie.

Tego unikaj prowadząc konto na Instagramie

Na koniec dobrze byłoby wspomnieć o złych sposobach pozyskiwania obserwujących.

Zdecydowanie należy unikać dróg na skróty:
– kupowania followersów — to żaden zysk, a wręcz duży błąd, wpływający negatywnie na reputację,
– korzystania z botów — to bardzo ryzykowne działanie, instagram ciągle pracuje nad tym, by tropić oszustów i za karę może nawet usunąć profil,
– wymuszania lajków — wykorzystywanie hasztagów takich jak #f4f nie jest odbierane najlepiej.

Podsumowanie

Prowadząc konto na Instagramie, pamiętaj o dobrym i przyciągającym uwagę contencie, wysokiej jakości grafikach, używaniu odpowiednich hashtagów i ustawianiu lokalizacji. Angażuj swoich odbiorców i udzielaj się na innych profilach. Promuj swoją markę z głową, a liczba obserwujących będzie stale rosła!

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry