Jak zbudować markę osobistą w Social Mediach? | Agencja SM Invette
#dla klienta

Jak zbudować markę osobistą w Social Mediach?

Karolina Łata

28 lipca 2021

Marka osobista dotyczy tego, w jaki sposób jesteś postrzegany przez innych. Obecnie, serwisy społecznościowe dają szereg możliwości, dzięki czemu możesz je wykorzystać w celu zbudowania własnej marki.

Przede wszystkim, należy sobie uświadomić, że proces budowania osobistej marki jest długi i czasochłonny. Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych będzie wymagało wiele godzin sumiennej pracy, jednak bez tego, nie da się osiągnąć prawdziwego sukcesu w żadnej branży.

Nie zbudujesz silnej marki osobistej w jeden dzień. Dobre wrażenie jest ogromnie ważne, warto więc w przemyślany sposób zbudować swój wizerunek.

Na co więc zwrócić uwagę i od czego zacząć?

 Określ, co chcesz sobą reprezentować

Fundamentem w budowaniu marki powinny być wartości, które chcesz przekazywać. Bez wątpienia to, jakie treści publikujesz na portalach społecznościowych, determinuje wizerunek w sieci.

Zastanów się nad swoimi silnymi stronami i szansami oraz przemyśl, w jaki sposób chcesz  wykorzystać swoją obecność w sieci, bowiem ma to ogromny wpływ na sposób, w jaki będziesz postrzegany.

Należy również zdefiniować wartości i przekonania, na podstawie których rozpoczniesz budowę własnej marki. Silna marka posiada zespół cech, które jednoznacznie będą z Tobą utożsamianie. Warto określić, co może być jej wyróżnikiem w stosunku do innych.

Czym są teksty preclowe i jakie mają znaczenie dla pozycjonowania?

Wybierz swoich odbiorców

Kolejnym ważnym aspektem jest zastanowienie się nad grupą docelową, do jakiej chcesz dotrzeć. Niezwykle pomocne będzie zdefiniowanie odbiorców, do których chcesz kierować komunikat, aby był on dla nich wartościowyzrozumiały.

W odmienny sposób będziesz przekazywać komunikat nastolatkom, prawnikom, a jeszcze inaczej dotrzesz do osób z branży technicznej. Obejmuje to zarówno język wypowiedzi, jak również kolorystykę, którą zastosujesz w mediach społecznościowych.

Jeśli będziesz starać się dotrzeć do każdego, bardzo możliwe, że nie dotrzesz do nikogo. Stwórz wizerunek swojego odbiorcy aby łatwiej określić jego potrzeby.

Dokonaj analizy konkurencji

Jeśli już wiesz co chcesz komunikować oraz jakie są Twoje wartości, to powinieneś dokonać analizy konkurencji. Warto być czujnym i sprawdzić jak obecnie wygląda rynek, ilu podobnych do Ciebie możesz znaleźć i o kim mówi się najwięcej.

Sprawdź, jak znane i silne marki komunikują się ze swoimi odbiorcami i jaką społeczności z nimi zbudowali. Ważne, aby na bieżąco kontrolować informacje, dzięki temu nie damy się zaskoczyć.

Zachowaj spójność

Bardzo ważnym elementem jest spójność we wszystkich kanałach komunikacyjnych. Warto zadbać o to, żeby na wszystkich kanałach pojawił się ten sam znak i motyw graficzny. Wchodząc na Twoje profile, obserwujący muszą wiedzieć, że prowadzi je ta sama marka osoba.

Zadbaj o spójne treści i całą oprawę graficzną. Dobór odpowiednich materiałów może wzmocnić postrzeganie naszej marki osobistej.

Kiedy publikować treści w social mediach?

Zaplanuj treści

Treści na portalach społecznościowych muszą być zaplanowane i przemyślane. Zadbaj, aby wszystkie informacje były bardzo dobrej jakości, a nie pisane w pośpiechu i przypadkowo.

Dokładnie przemyśl, co chcesz przekazać oraz zadbaj o interesującą oraz unikatową wypowiedź. Pomocne może okazać się stworzenie harmonogramu i przygotowanie treści na zapas, które będziesz mógł dodać w odpowiednim momencie.

Dzięki temu będziesz przygotowany i pewny, że treści są profesjonalne. Zwróć uwagę, aby content był dostosowany do odbiorców oraz nie był monotonny. Czasami spontaniczne przemyślenia lepiej zachować dla siebie i nie umieszczać ich w Internecie.

Zadbaj o regularne publikacje

Treści na social mediach muszą być dodawane regularnie. Nie chodzi tutaj o to, aby podczas pierwszego tygodnia dodawać je codziennie, a później zrobić miesięczną przerwę od publikacji.

Niezwykle przydatny w tym przypadku może okazać się kalendarz, dzięki któremu zaplanujesz kiedy chcesz opublikować daną treść. Pomoże Ci to określić ilość postów dodawanych podczas tygodnia.

Zbuduj więź ze swoimi odbiorcami

Postaraj się, aby Twoja marka zyskała wiarygodnośćzaufanie obserwujących Cię osób. Marka osobista powinna mieć charakter, pasję, a przede wszystkim autentyczność. Postaraj się zainspirować innych i pokazać, że jesteś im potrzebny.

Zadbaj o kontakt z obserwującymi poprzez odpowiadanie na każdą wiadomość lub komentarz. Postaraj się zbudować więź i pokazać odbiorcom, że są dla Ciebie ważni. Zwróć uwagę na wszystkie odpowiedzi, bowiem każda treść czy reakcja wpływa na to, w jaki sposób będziesz postrzegany.

Wysoki poziom interakcji z użytkownikami jest bardzo pozytywnie odbierany w społeczeństwie.

Wpadki graficzne w znanych kampaniach reklamowych

Monitoruj, kontroluj oraz udoskonalaj

Jest wiele narzędzi, które można wykorzystać do monitorowania wyników. Mierz efekty i stawiaj sobie realistyczne cele.

Analityka jest niezbędna aby sprawdzić czy wszystko działa prawidłowo. Dzięki niej, możesz również obserwować, w jaki sposób  użytkownicy znajdują Twój profil i co na nich robią.

Monitorowanie tych danych pozwala ustalić, jakie aspekty można ulepszyć na kanale. Śledzenie aktywności pokaże, które wykonane działania są skuteczne, a które wymagają jeszcze poprawy.

Podsumowanie

Podsumowując wszystkie przedstawione punkty, na początek określ, z czym chcesz być kojarzony oraz jakie wartości chcesz przekazywać. To sprawi, iż będziesz autentyczny w tym co robisz. Nie warto udawać kogoś innego, bowiem o wiele lepszym wyborem jest stworzenie wiarygodnego wizerunku.

Buduj społeczność i nawiązuj interakcje z zainteresowanymi osobami. Utrzymuj bieżący kontakt z odbiorcami treści. Staraj się zainspirować sobą innych. Dostosowuj content do odbiorców i planuj publikowane treści, bowiem umiejętne prowadzenie swoich mediów społecznościowych może zaowocować poszerzeniem siatki kontaktów i dotarciem do nowych odbiorców.

I na koniec, nie poddawaj się! Nie oczekuj zbyt wiele od razu. Na początku wyznacz sobie mierzalne i osiągalne cele, kontroluj i ciągle ulepszaj swoje działania. Twoja marka powinna być oparta na pomyśle i własnej ścieżce.

Świadome budowanie marki w social mediach będzie drogą do sukcesu. Ciężka praca jest tutaj nieunikniona, ale niezbędna do zbudowania silnej i rozpoznawalnej społeczności w social mediach.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry