Jak stworzyć zaangażowaną grupę na Facebooku? | Invette
#dla marketera

Jak stworzyć zaangażowaną grupę na Facebooku?

Beata Bryczek

26 marca 2021

5/5 - (1 {głosy})

Stoisz właśnie przed kolejnym wyzwaniem: utworzenie nowej grupy na FB, która swoim zaangażowaniem i aktywnością będzie przyciągała, co rusz nowych członków.

Niektórym może się błędnie wydawać, iż założenie grupy to kilka kliknięć i zaproszenie kilku nowych członków. Otóż to nie do końca działa — a przynajmniej nie w przypadku, gdy chcesz stworzyć zaangażowaną społeczność. Poniżej znajdziesz kilka rad – które ułatwią Ci prowadzenie oraz zwiększenie popularność Twojej grupy.

Zaangażowana grupa odbiorców na Facebooku

Wciąż się zastanawiasz jakie korzyści przynosi założenie grupy? Otóż odpowiedź jest bardzo prosta, oprócz tego, że zakładasz grupę i docelowo zapraszasz tylko te osoby, które są zainteresowane Twoją ofertą, to wszystko się składa na to, iż zwiększasz widoczność swoich postów, ułatwiasz sobie targetowanie, a stworzona grupa buduje więzi i zaufanie w swojej społeczności.

Czy warto prowadzić wielojęzyczny fanpage na Facebooku?

Na początku: CEL

Ustanowienie oraz wypisanie celu, do którego będziesz dążyć w nowo utworzonej grupie jest bardzo ważne. Bez tego bardzo prawdopodobne jest to, że miniesz się z tym co chciałaś/eś osiągnąć. Społeczność będzie dobrze reagować na Twoje posty i komunikaty, jeżeli sami będą wiedzieć, po co w tej grupie są.

Dlatego nie rezygnuj z opisu grupy – to właśnie, tą wiadomość, nowy członek odczyta jako pierwszą. Jeżeli będzie dobrze sprecyzowana, to możesz mieć gwarancję, że społeczność, którą stworzysz, będzie jeszcze bardziej zaangażowana. Ludzie lubią wiedzieć, że są w odpowiednim dla siebie miejscu.

Przypnij post

Oprócz samego opisu warto pomyśleć o poście, który będzie przypięty. Powitalny post jest dużo lepszym rozwiązaniem niż cykliczne wstawianie postów z przywitaniem nowych członków grupy. Cykliczne posty co prawda są bardziej spersonalizowane i wymuszają reakcje nowych osób, ale z drugiej strony “zaśmiecają” tablice i irytują starszych użytkowników.

Cykliczne posty

Jak już wcześniej wspominaliśmy, cykliczne posty z powitaniem nowych członków grupy “zaśmiecają” tablice, jednak obraz sytuacji jest całkowicie inny w kontekście postów, które możesz wstawiać, aby dowiedzieć się, jak minął weekend u Twoich obserwatorów. Również zwróć uwagę na częste dodawanie postów i zapytań. Pamiętaj, że największą uwagę zwracają posty z grafiką/zdjęciem. To znacznie zwiększa zasięgi oraz pozwala zbudować zaangażowaną społeczność z poczuciem przynależności do grupy.

Jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku?

Komentuj i oznaczaj

Nie ma nic bardziej przyciągającego uwagę niż to, że administrator strony odpowiada na komentarze. Ludzie lubią wiedzieć, jakie masz stanowisko i zdanie na dany temat. Więc komentuj i wypowiadaj się jak najczęściej. Równie dobrym trikiem na przyciągnięcie uwagi jest oznaczanie najbardziej udzielających się osób w grupie. Masz gwarancję, że oni razem z Tobą będą kontynuować dyskusję na dany temat, a przy okazji dojdzie do całkiem merytorycznej rozmowy.

Konkursy

W zależności od grupy docelowej musisz dostosować poziom trudności swojego konkursu. Warto by nagrody, które oferujesz, były związane z Twoim profilem, który prowadzisz. Musisz pamiętać o atrakcyjnej treści i grafice, która będzie dostosowana do tematu. Konkursy również przyciągają nowych członków do grupy.

Dlatego warto zadbać, o to, żeby w regulaminie konkursu była informacja typu „dodaj 2 nowych członków do grupy”. Wtedy masz szansę na poszerzenie swojego grona odbiorców. Tak samo, jak w przypadku zwykłych postów, postaraj się udzielać w komentarzach. Dla ludzi będzie to oznaka, że faktycznie interesujesz się tym, że wzięli w nim udział.

Jakiego typu konkurs zorganizować? Okazuję się, że konkursy, które polegają na wypisaniu w komentarzach, tego co się znajduje na zdjęciu, cieszą się największą popularnością. W takim konkursie liczy się spryt i szybkość w odgadnięciu zadania, tym samym więcej i szybciej ludzi udziela się w komentarzach.

Spotkania „na żywo”

Funkcja live, którą oferuje Facebook to doskonałe narzędzie do komunikacji z Twoją społecznością. W krótkim czasie możesz odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania oraz wymienić się zdaniem na dany temat ze swoją grupą. Dodatkowo ludzie widzą Twoją twarz – widzą, kim jesteś. To również ma przełożenie na zaangażowanie społeczności.

Poza tym musisz wiedzieć, że relacje live to najbardziej angażujący kontent w mediach. Jeżeli obawiasz się tworzeniem relacji na żywo, bo boisz się kompromitacji ze względu na to, że źle coś powiesz czy zrozumiesz, to warto wcześniej przygotować się, a także rozpisać sobie punkty, w jakim kierunku chcesz poprowadzić rozmowę.

Warto również pamiętać o statywie i schludnym wyglądzie – pierwsza z nich, w zasadzie nie jest obowiązkowa A jeżeli nie masz doświadczenia przed kamerą, to warto zrobić sobie pierwszą sesję na „sucho”, czyli bez udostępniania relacji. Jeżeli w dalszym ciągu nie będziesz zadowolony z efektów, to próbuj do skutku. W końcu się uda!

Automatyczne wiadomości na Messengerze – jak je ustawić?

Czego unikać prowadząc grupę? 

Prowadząc grupę, musisz się wyrzec niesystematyczności i bezczynności. Zaangażowanie grupy będzie rosnąć, wprost proporcjonalnie do Twojego wkładu. Jeżeli założysz grupę i raz na jakiś czas wrzucisz post od niechcenia, ludzie to szybko zauważą i odejdą od Ciebie. Coraz częściej ludzie docelowo wybierają grupy, które trafiają do nich swoim charakterem.

Zakaz kopiowania informacji z innych źródeł

Kopiowanie informacji z innych stron internetowych i przypisywanie je jako swoje to plagiat, który jest karany — nie tylko ze strony państwowej, ale również odzwierciedli się to w odbiorze Twoich obserwatorów. Szereg kopiowanych postów z innych portali, szybko zostanie zweryfikowany przez społeczność na grupie. Nie łudź się i nie idź na łatwiznę.

Oszczędzisz w tym, siebie i nerwy innych ludzi. Lepiej chwilę pogłówkować nad jakąś informacją i napisać coś, co płynie z waszych głów, niż powielać już stworzone teorie.

Oczywiście, nie pomyl tego z udostępnianiem ważnych informacji, które są stworzone przez innych twórców, ale są adekwatne z Twoją działalnością. Wymiana informacjami i źródłami wiedzy jest jak najbardziej wskazana, byle z informacją o autorze.

Usuwanie niepochlebnych komentarzy

Wiadome jest to, że nie wszyscy muszą się z Tobą zgadzać, a człowiek czasami się myli. Wraz z dodaniem postu, możesz spotkać się z ogniem krytyki. Nie usuwaj od razu krytycznych komentarzy. Jeżeli będą one konstruktywną krytyką – weź je do siebie i przeanalizuj, zapytaj komentującego o jego odczucia związane z niechęcią i spróbuj podjeść do tego na spokojnie. Tak więc nie poddawaj się — pisz, twórz i zarażaj swoją kreatywnością.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry