Jak założyć konto firmowe na Facebooku? | Invette
#dla klienta #dla marketera

Jak założyć konto firmowe na Facebooku?

12 listopada 2019

Dla poprawnego i sprzyjającego działania firmy w obecnych czasach, warto założyć firmowe konto na Facebooku

Firmowy profil, tzw. fanpage, jak sama nazwa wskazuje, ma na celu zebranie społeczności fanów. Zazwyczaj są to ludzie zadowoleni z usługi, czy z produktu danej firmy. W porównaniu do zwykłego profilu prywatnego, nakierowanego na daną osobę, ten firmowy powinien zawierać wszystkie informacje dotyczące firmy, jak i jej działalności.

Fanpage firmowy ma być miejscem do promowanie marki, produktów oraz aktywności firmy, jak np. działania rozwojowe, gale, nagrody itd. Kolejną różnicą jest także zasięg – o ile w prywatnym koncie możemy regulować kto może zobaczyć dany materiał, to w założeniu fanpagu całość contentu jest publiczna. Dlatego też istotne jest dostosowanie treści dosłownie do każdego.

Dlaczego warto założyć fanpage firmowy?

  • darmowe, bez dopisków drobnym druczkiem

Założenie profilu firmowego nie wiąże ze sobą żadnych dodatkowych kosztów. Dopiero w przypadku decyzji o korzystaniu z Facebook Ads, ponosimy jakiekolwiek koszty.

  • konkurencja rośnie

Z dnia na dzień pojawiają się nowe profile firmowe konkurencji, a inni tworzą kolejne popularne kampanie. Wszystko to w czasie, kiedy ty decydujesz się czy warto zdecydować się na ten krok.

  • personifikacja firmy

Obecność firmy w Internecie jest obecnie wręcz wymogiem, żeby poprawnie działać na rynku. Ułatwia to m.in kontakt z klientami/odbiorcami, a co za tym idzie – wzrost wyników biznesowych.

  • stała komunikacja z fanami

Bardzo duża część użytkowników docenia jakąkolwiek interakcję z firmą. Profil na Facebooku zdecydowanie to ułatwia, m.in za pomocą komentarzy, czy wiadomości prywatnych. Analizując aktywność użytkowników można również dowiedzieć się wielu praktycznych rzeczy na temat działalności firmy jak i możliwych przyszłych produktów. Dzięki statystykom, możemy również dowiedzieć się jaka jest nasza największa grupa odbiorców ze względu na wiek, płeć, dane demograficzne, lokalizacje czy zainteresowania.

  • stałe rozszerzanie zasięgu

Facebook daje wiele możliwości aby rozszerzyć swój zasięg, m.in przez konkursy, ciekawe oferty produktowe, czy połączenie z e-sklepem.

  • Facebook Ads

To Ty decydujesz, gdzie chcesz żeby były wyświetlane reklamy, jak i za jaką sumę. Przez to nie ma możliwości przekroczenia założonej sumy na promocję online.

Krótka instrukcja – jak założyć konto firmowe 

Aby założyć konto firmowe, trzeba posiadać już konto prywatne – ale jego nazwa nie będzie wyświetlana oficjalnie na stronie. Materiały będą publikowane jak marka, a nie konkretna osoba. Co więcej, zakładając taki profil, nie trzeba mieć założonej działalności.

  1. Pierwszym krokiem założenia marki jest wejście na stronę https://www.facebook.com/pages/create.php i wybranie kategorii Strony.
  2. Wybierz opcję Firma lub marka.
  3. Uzupełnij pola dotyczące firmy – nazwa strony, kategoria, adres, numer telefonu.
  4. Wybierz zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle.
  5. Wszelkie dalsze informacje mogą być uzupełnione później. Od tej chwili profil firmowy już działa i można zacząć swoją aktywność.

Wolisz powierzyć to profesjonalistom? Świetnie, chętnie się tym zajmiemy! Od lat prowadzimy kampanie Social Media!

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry