6 min
Jego twórcy doskonale zdają sobie z tego sprawę, więc przygotowali szereg dodatkowych funkcji dla osób używających Instagrama w celach promocyjnych dla swojego biznesu. Jak z nich skorzystać?
Żeby mieć pełny dostęp do wszystkich oferowanych przez Instagrama ułatwień firmowych, potrzebne będzie konto biznesowe. Oczywiście, można promować swoją markę również z poziomu zwykłego, publicznego profilu, ale wtedy będziemy pozbawieni wielu możliwości.
Założenie lub też przełączenie profilu na konto firmowe jest bardzo proste, a samo konto pod względem korzystania nie różni się od zwyczajnego, posiada po prostu więcej dostępnych opcji. Z pewnością z jego obsługą poradzi sobie każdy użytkownik aplikacji.
Są dwa sposoby na założenie konta biznesowego: jeżeli już posiadamy konto i chcemy je zamienić na biznesowe, albo wtedy, kiedy zakładamy nowe konto od podstaw i chcemy, żeby od początku miało charakter profilu firmowego. Obie dokładne instrukcje można znaleźć na stronie Instagrama, jednak sprowadzają się one do kilku prostych kroków.
1. Logujemy się do swojego profilu.
2. Wchodzimy w ustawienia za pomocą ikonki w prawym górnym rogu.
3. Wybieramy dział “ustawienia konta”.
4. Szukamy opcji “przełącz na profil firmowy” i wybieramy ją.
Instagram poprosi nas teraz o połączenie profilu ze stroną firmy na Facebooku. Jest to warunek konieczny, ale jeśli jeszcze nie posiadamy firmowego fanpage’a, możemy utworzyć go podczas zakładania konta biznesowego, z poziomu Instagrama.
Następnie aplikacja poprosi nas o skonfigurowanie konta, czyli uzupełnienie wszystkich danych wyświetlanych publicznie, czyli biogram oraz dane kontaktowe. Większość z nich można łatwo edytować w dowolnym momencie, ale najlepiej od razu wypełnić wszystkie pola – ma to duży wpływ na odbiór naszego profilu przez użytkowników.
Kiedy zatwierdzimy wprowadzone informacje przyciskiem “Gotowe”, możemy już w pełni korzystać z wszystkich nowych funkcji biznesowych. Warto dodać, że przy takiej zmianie nie tracimy żadnych danych ze swojego konta: posty, polubienia i liczba obserwujących pozostaje taka sama.
Jeżeli dopiero zakładamy konto dla naszej firmy, musimy najpierw stworzyć konto prywatne. Proces ten nie odbiega od standardowego zakładania profilu na dowolnym portalu i z pewnością większość użytkowników wielokrotnie miała z nim do czynienia. Dla przypomnienia:
1. Należy pobrać aplikację Instagrama z App Store (iOS) lub Google Play (Android), a następnie ją zainstalować.
2. Wchodzimy w aplikację.
3. Możemy założyć konto na dwa sposoby: używając swojego konta na Facebooku (wtedy zostaniemy poproszeni o zalogowanie się) albo podając swoje dane: numer telefonu lub adres mailowy, imię i nazwisko, a także nazwę użytkownika, której będziemy używać na naszym profilu oraz hasło, które będzie potrzebne przy logowaniu.
Po utworzeniu konta prywatnego należy zamienić je w konto biznesowe, czyli wykonać kroki opisane powyżej.
Od teraz na naszym profilu będzie widniał podpis z wybraną przez nas kategorią, a także dodatkowe przyciski ułatwiające bezpośredni kontakt naszych klientów do nas. Oprócz tego zyskujemy dostęp do takich statystyk, jak ilość wyświetleń w ostatnim czasie, najpopularniejsze posty czy informacje o odbiorcach – ich płeć, wiek czy czas ich największej aktywności.
Otrzymujemy też możliwość tworzenia postów reklamowych bezpośrednio w aplikacji, tzw. treści sponsorowanych, które są dodatkowo płatne. Dzięki temu możemy znacznie zwiększyć zasięg naszych postów i rozszerzyć swoje grono odbiorców.
W każdej chwili możemy zmienić ustawienia naszego konta i wrócić do konta prywatnego. Konto biznesowe na Instagramie może okazać się szczególnie przydatne w zbieraniu informacji i opracowywaniu strategii marketingowej, dlatego warto poświęcić chwilę na jego konfigurację.
CEO
733 929 001, kolech@invette.pl