Jak wygląda praca w SEO? | Invette
#dla klienta

Jak wygląda praca w SEO?

2 października 2020

Pracownik SEO, to osoba pracująca w branży marketingu internetowego. Do obowiązków osoby zajmującej takie stanowisko należy przede wszystkim optymalizacja stron internetowych w celu polepszenia ich widoczności w danej wyszukiwarce.

Jako że jest to zajęcie ściśle powiązane z przestrzenią internetową, wykorzystywane metody i techniki muszą stale dopasowywać się do dynamicznych warunków i zmieniających się algorytmów wyszukiwarki. To właśnie czyni pracę w SEO interesującą i rozwijającą.

https://invette.pl/blog/kary-i-filtry-google-jak-z-nimi-walczyc/

Techniki SEO

Chodź technik wykorzystywanych przez pozycjonerów jest dużo, wszystkie bazują na podobnych elementach. Jedną z podstaw do zapewnienia dobrej widoczności stronie internetowej są słowa kluczowe. Są to frazy, których wykorzystanie w treściach przyciągnie więcej użytkowników. Odpowiednia selekcja i rozmieszczenie słów kluczowych jest jednym z ważniejszych kroków podczas optymalizowania strony klienta.

Aby znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, należy dobrze orientować się w aktualnej sytuacji danej branży na internetowym rynku. Z tego powodu do zakresu odpowiedzialności pozycjonera należy również regularne badanie tej sytuacji, tworzenie analizy, która ułatwi ukierunkowanie późniejszych działań.

https://invette.pl/blog/slowa-kluczowe-w-seo/

Nie tylko komputer

Choć praca pozycjonera wiąże się z ciągłą obecnością komputera, zawód ten nie ogranicza się jedynie do współpracy ze stronami internetowymi. Jeszcze ważniejsi są właściciele optymalizowanych stron – to oni zlecają specjaliście SEO wykonanie konkretnych działań, precyzują swój cel, a także określają budżet.

Nawet najlepszy pozycjoner nie ma wiedzy nieograniczonej, a strony, które ma za zadanie optymalizować, mają bardzo różnorodną tematykę. W takim wypadku współpraca z klientem jest szczególnie ważna – może on pomóc w doborze kluczowych fraz czy przedstawić najpoważniejszą konkurencję na rynku. Dlatego właśnie stanowisko pozycjonera nie jest stereotypowym informatycznym stanowiskiem – wymaga otwartości, charyzmy i dobrych umiejętności komunikacyjnych.

Pozycjoner to nie informatyk

Wiele osób mylnie sądzi, że pozycjoner to informatyk i programista w jednym. Z tego powodu bardzo często klient oczekuje, że oprócz wprowadzenia optymalizacji na stronie internetowej doda też nowe zakładki, zmieni strukturę strony i wprowadzi nowe funkcjonalności – oczywiście w ramach kampanii SEO.

Należy pamietać, że głównym zadaniem specjalisty SEO jest ciągła optymalizacja strony internetowej oraz aktywny linkbuilding, a nie kosmetyczne zmiany na stronie.

https://invette.pl/blog/link-building-jak-zbudowac-dobry-profil-linkow/

SEO i możliwości rozwoju

Środowisko internetowe jest niesamowicie dynamiczne. Aby być na bieżąco z wszystkim co istotne w pracy pozycjonera, musi on pozostawać w ciągłej gotowości do zdobywania nowej wiedzy oraz do zmieniania dotychczasowych technik. Wiodącą przestrzenią działań SEO jest Google, dlatego ważnym jest by nie przeoczyć żadnych nowinek czy zmian algorytmów, które mogą wpłynąć negatywnie na pozycję klientów.

Kariera w SEO najczęściej rozpoczyna się od stażu, podczas którego student poznaje branżę i podejmuje decyzję o tym, czy chciałby związać przyszłość z taką działalnością. Staż umożliwia zdobycie podstawowych umiejętności praktycznych, a co za tym idzie – pewności siebie i obycia w środowisku, które na pewno ułatwią start kariery zawodowej.

https://invette.pl/blog/jak-tworzyc-poprawne-meta-description/

Etapy kariery

Kolejnym etapem w karierze jest stanowisko młodszego specjalisty SEO. Wymaga ono co najmniej półrocznego doświadczenia w branży. Młodszy specjalista ma już znacznie szerszy zakres obowiązków niż stażysta – główną różnicą jest kontakt z klientem i odpowiedzialność za realne zlecenia. Młodszy SEO przeprowadza linkowanie wewnętrzne, dokonuje analizy słów kluczowych, a także wykonuje audyty stron WWW.

Nad stanowiskiem młodszego specjalisty znajduje się specjalista SEO. Ma on już bardzo rozbudowaną wiedzę na temat optymalizacji oraz długotrwałe doświadczenie. Działa dość samodzielnie – przygotowuje indywidualne plany dla klientów, opracowuje zoptymalizowane mapy stron XML oraz przeprowadza analizy wyników pozycjonowania.

Najwyższym stanowiskiem w branży SEO jest ekspert. Cechuje go przede wszystkim duże doświadczenie, które pozwala na kreowanie nowych rozwiązań optymalizacyjnych. Posiada też bardziej specjalistyczną wiedzę w kwestii języka HTML. Osiągnięcie statusu eksperta SEO wcale nie oznacza jednak monotonii i braku rozwoju – dzięki dynamicznemu charakterowi tej branży, praca na każdym etapie kariery wiąże się z nowymi wyzwaniami.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry