Jak uruchomić kampanię reklamową w Amazon Ads? | Invette
#dla marketera

Jak uruchomić kampanię reklamową w Amazon Ads?

Aleksandra Krawczyk

9 kwietnia 2021

5/5 - (1 {głosy})

Gigant sprzedaży zagranicznej Amazon w końcu wkroczył na polski rynek. Był to przez wszystkich długo wyczekiwany debiut.
Polscy sprzedawcy mogli wprowadzać swoje produkty do platformy już od końca stycznia. Od początku marca polski Amazon jest już dostępny także dla kupujących.

Co prawda, już wcześniej mieliśmy możliwość kupowania przez Amazon, była to jednak niemiecka platforma przetłumaczona na język polski.
Teraz dla wielu polskich sprzedawców nowe, zagraniczne rynki stoją otworem.

Amazon podobnie jak Facebook czy Google posiada w swoim ekosystemie możliwość reklamowania — Amazon Ads. Poznajmy je zatem wspólnie nieco bliżej.

Amazon Ads – od A do Z

Doświadczenie w pracy z różnymi platformami e-commerce podpowiada mi, że bez promocji swoich produktów ciężko będzie przebić się przez konkurencję.
Postaram się zatem przybliżyć co, należy zrobić, żeby zacząć reklamować się na Amazon Advertising.

Pierwsze co należy zrobić to zdobyć status profesjonalnego sprzedawcy. To nic innego jak posiadanie konta Amazon Seller Central (odpowiednik Google Merchant Center dla Google Ads). Konto to jednak nie jest darmowe. Za korzystanie z Amazon Seller Center należy co miesiąc uiszczać opłatę w wysokości ok. 40 dolarów.

Kolejny krok to sprzedaż przynajmniej kilku produktów i uzyskanie pozytywnej opinii, co pozwoli zakwalifikować się do zwycięstwa w wyścigu o “Buy Box” – inaczej “Kup teraz”.

Automatyczne wiadomości na Messengerze – jak je ustawić?

O co chodzi z przyciskiem “Buy Box”?

Na Amazonie ten sam produkt może być oferowany przez wielu sprzedawców, co wiązałoby się z pokazaniem bardzo dużej liczby podobnych ofert. Aby rozwiązać tą kwestię, Amazon przyznaje przycisk “Buy Box” jednemu sprzedawcy, który w ofercie posiada produkt nowy oraz jednemu sprzedawcy, który posiada produkt w stanie używanym.

Dzięki temu kupujący widzi ofertę sprzedawcy, który według Amazona najlepiej spełnia ich warunki sprzedaży. Czyli ma najlepszą cenę, pozytywne opinie i długi staż.

Po kliknięciu przycisk “Buy Box” to właśnie od tego sprzedawcy klienci kupią dany produkt. Nie oznacza to jednak, że klient nie może zobaczyć wszystkich ofert danego produktu. Służy do tego link na stronie produktowej, ale statystyki mówią, że bardzo rzadko się to dzieje.

Następnym i najważniejszym krokiem to zdobycie właśnie tego przycisku. Bez niego Twoje kampanie po prostu nie wystartują.

IGTV – aplikacja Instagrama, która zastąpi YouTube?

Rodzaje kampanii Amazon Ads

Sponsored Products

Jest to najczęściej wybierany rodzaj kampanii. Produkty reklamowane wyświetlają się na samej górze lub dole strony i są oznaczone podpisem “sponsored”.

Product Display Ads

Product Display Ads to reklamy, które wyświetlają się w specjalnie do tego wyznaczonych miejscach na stronie produktu. Reklama wyświetla się po prawej stronie pod przyciskiem “Buy Box” lub “Dodaj do koszyka” oraz zaraz pod opisem produktu. Reklama ta idealnie sprawdza się do reklamowania produktów komplementarnych na stronie produktu.

Sponsored Brands

Ten rodzaj kampanii wykorzystywany jest do zwiększenia rozpoznawalności marki.
Reklama ta wyświetla się w formie banneru, na którym znajdują się 3 produkty jednej marki. Aby korzystać z tego typu reklam, należy posiadać własny Brand i posiadać w ofercie wiele produktów danej kategorii.

Display & Video Ads

Kolejnym rodzajem kampanii jest reklama display oraz wideo. To również rodzaj reklamy ukierunkowany na wzrost rozpoznawalności marki. Reklamy podobnie jak w Google Ads wyświetlają się z wielu formatach zarówno na desktop, jak i mobile.

Uruchomienie kampanii Amazon Ads

Zakładając, że spełniliśmy wszystkie warunki, chcę Ci trochę przybliżyć sam proces uruchamiania kampanii. Najpopularniejszy typ reklam to oczywiście reklamy produktowe — Sponsored Product Ads i na nich się właśnie skupimy.

Jak stworzyć zaangażowaną grupę na Facebooku?

Kampania produktowa — Sponsored Product Ads

Żeby utworzyć nową kampanię, należy w panelu głównym wybrać “Advertising”, a następnie “Campaign Manager”. W oknie menedżera reklam należy kliknąć “Create campaign”.
W tym kroku przechodzimy do ustawień takich nazwa kampanii, data startu i lub końca kampanii oraz budżet dzienny kampanii.

Następnie musimy ustawić rodzaj targetowania — automatyczny lub ręczny. W przypadku automatycznego targetowania Amazon sam wybiera słowa kluczowe, na które kierowana będzie reklama na podstawie rodzaju i opisu produktu.

Targetowanie ręczne natomiast możemy ustawić na dwa sposoby:

– kierowanie na wybrane słowa kluczowe,
– kierowanie na określone kategorie, marki lub konkretne produkty.

Kolejnym krokiem jest dodanie wybranych przez siebie produktów do reklamowania.

Strategie ustalania stawek

W Amazon Ads możemy wybrać strategię spośród trzech dostępnych:
1. Dynamic bids — down only
2. Dynamic bids – up and down
3. Fixed bids

W strategii Dynamic bids – down only system będzie dostosowywał stawkę do szansy na wystąpienie konwersji. Polega ona jednak tylko na zmniejszeniu maksymalnej stawki. To oznacza, że przy stawce 5 zł i dużej możliwości konwersji Amazon wykorzysta całe 5 zł. Jeśli szansa na konwersje będzie mniejsza, to system automatycznie ją obniży.

W strategii Dynamic bids – up and down analogicznie system będzie obniżał lub zwiększał stawkę w zależności od szansy na konwersję. System może wtedy zwiększyć lub zmniejszyć stawkę o 100% maksymalnej, wskazanej stawki.

W strategii Fixed bids system wykorzystuje tylko stawki podane podczas konfiguracji kampanii.

Po wykonaniu wszystkich niezbędnych kroków Twoja kampania jest już gotowa do wyświetlania. W kolejnym wpisie przedstawię Ci, jak wygląda główny widok interfejsu Amazon Ads.

Marketplace Facebooka – czy warto z niego korzystać?

Podsumowanie

Amazon Ads na pewno wprowadzi niemałe poruszenie w świecie ecommerce.

Jest to kolejna platforma, która oferuje sprzedaż produktów, a tym samym pomoże zwiększyć przychody Twojej firmy. Warto więc spróbować tej formy sprzedaży.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry