Jak tworzyć odpowiednie grafiki na Facebooka? | Invette
#dla marketera

Jak tworzyć skuteczne grafiki na Facebooka?

Kamila Makarewicz

11 listopada 2020

Jak powinna wyglądać prawidłowo skonstruowana grafika na Facebook’u, tak aby była chwytliwa i łatwa w odbiorze? Ile tekstu można umieścić na grafice? Jak sprawić, aby grafika przyciągała uwagę odbiorców?

W tym artykule postaramy się podzielić się z Wami naszą wiedzą i umiejętnościami, tak aby projektowanie grafiki na Facebook’a nie sprawiało Wam żadnych kłopotów.
Przedstawimy kilka wskazówek, które pomogą Wam w wykreowaniu dobrej grafiki tak, by spełniała swój cel, czyli trafiła do konkretnego grona odbiorców. Poniżej spróbujemy przybliżyć parę z nich.

Jak stworzyć odpowiednią grafikę na Facebooka?

Znając podstawowe zasady projektowania, można przystąpić do tworzenia postu. Każda grafika na Facebook’a powinna być zaprojektowana w odpowiednim rozmiarze i rozdzielczości. Jeżeli o tym zapomnimy, jakość zamieszczonych treści może ulec pogorszeniu. Niezwykle ważne jest też to, aby obraz był zgodny z wizerunkiem danej marki. Jak wiadomo, najistotniejszym czynnikiem jest spójność w przekazie.

Ilość treści na grafice

Następnym krokiem jest ustalenie tego co najważniejsze. Nie zaleca się, aby treść na zdjęciu przekraczała 20%. Grafiki powyżej tego progu tracą na skuteczności. Warto zatem pamiętać, aby dodać na zdjęcie tylko i wyłącznie najważniejsze informacje, bez zbędnych szczegółów.

Najlepiej złapać uwagę odbiorcy jednym słowem. Jeżeli konkretne hasło będzie trafne, zainteresuje czytelnika, ten z chęcią zagłębi się w dalszej lekturze umieszczonej w opisie posta, czy też pod linkiem.

https://invette.pl/blog/zastosowanie-memow-w-social-media/

Spójny układ elementów

Wszystkie elementy na grafice warto ułożyć tak, aby oddziaływały na siebie nawzajem w sposób zamierzony przez ich twórcę. Kluczową zatem zaletą dobrej kompozycji jest harmonia przekazu.

Obraz nie może przytłaczać, ani rozpraszać uwagi odbiorcy. Istotne jest to żeby umieszczone na grafice informacje prowadziły czytelnika od najważniejszego do najmniej istotnego elementu.

Niezwykle ważne jest też to, aby zawarte na obrazie informacje nie były na nim porozrzucane. Wszystko należy poukładać wedle konkretnego klucza, tak aby post wyglądał schludnie i klarownie.

Niekorzystne jest także ułożenie informacji w zbitej kolumnie – taki tekst w żaden sposób nie zachęci odbiorcy, a wręcz go zniechęci – a tego przecież nie chcemy.

https://invette.pl/blog/slownik-pojec-social-media/

Odpowiedni rozmiar fontu

Kolejną przydatną umiejętnością jest dopasowanie rozmiaru czcionki. Nie może być ona za duża, ani za mała. Zawartość nie powinna być nachalna, ale też zbyt skromna. Ważne, aby tekst można było przeczytać bez żadnych trudności.

Niestety, często zdarza się, że zbyt mały rozmiar treści powoduje utrudnienia w czytaniu. Istotnym aspektem jest również to, aby wykorzystany font nie był zbyt skomplikowany – im prościej tym przejrzyściej.
Tyczy się to również ilości dobranych fontów.

Najlepiej znaleźć sobie 1-2 fonty, które będą pasować do logotypu danej marki. Najwygodniej poszukać dokładnie tego samego fontu, który jest użyty w logotypie. Można także skorzystać z fontów wykorzystanych na stronie internetowej firmy. Raz wybrane czcionki powinniśmy wykorzystywać najdłużej, jak to tylko możliwe.

Zmiany w tym wypadku działają na ogromną niekorzyść, posty tracą na jakości i przestają być spójne.

Kolorystyka

To samo tyczy się kolorystyki. Najbezpieczniejszą opcją jest wykorzystywanie tylko i wyłącznie charakterystycznych kolorów naszej marki, czyli barw zawartych w logo lub na stronie internetowej. Najlepszym wyjściem będzie wybranie kolorów, które są najbardziej rozpoznawalne dla danej marki.

https://invette.pl/blog/wplyw-fotografii-na-odbiorce-w-marketingu/

Prawa autorskie

Jeżeli do danego projektu pragniemy wykorzystać jakąś fotografię, warto pamiętać, by zdjęcie było nasze, ponieważ mielibyśmy do niego pełne prawa autorskie lub takie, którego licencję możemy swobodnie wykorzystać. Nie można kraść komuś zdjęć bez jego zgody. Nieprzestrzeganie tej zasady może prowadzić ze sobą lawinę nieprzyjemnych konsekwencji.

Warto też korzystać z darmowych baz zdjęć na licencji otwartej – CC0 (Creative Commons Zero). Dzięki temu możemy wykorzystać grafiki bez łamania prawa.

Kopia treści

To samo dotyczy tekstu. Nie możemy bez czyjegoś pozwolenia korzystać z czyichś słów bez podania autora. Jeżeli używamy cytatów, jesteśmy zmuszeni do napisania czyich słów właśnie użyliśmy.

https://invette.pl/blog/social-selling-jak-sprzedawac-w-social-mediach/

Podsumowanie

Zanim zdecydujemy się na dodanie jakiejś grafiki do posta na Facebook’a, sprawdźmy czy spełniamy wszystkie powyższe punkty.

Warto być profesjonalistą w swojej dziedzinie, ponieważ prędzej czy później zostanie to docenione. Najbardziej zależy nam na odbiorcy, dlatego szanujmy swoja pracę i pracę innych.

Jakość, wyczucie i uczciwość to słowa klucze, które stanowią początek i koniec dobrego projektu. Mamy nadzieję, że chociaż trochę wyjaśniliśmy Wam niektóre rzeczy lub pomogliśmy w przyszłym tworzeniu grafik.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry