ClickCease Jak tworzyć grafiki, które konwertują? | Invette

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta #dlamarketera

Jak tworzyć grafiki na Facebooka, które konwertują?

Sara nowak social media invette

Sara Nowak

10 sierpnia 2022

Grafiki stanowią jedną z najważniejszych kwestii podczas tworzenia reklamy na Facebooku. W momencie, gdy wybierzemy odpowiednie targetowanie, musimy przykuć uwagę naszych odbiorców i sprawić, aby dokładniej zapoznali się z zagadnieniem, które chcemy im zaprezentować.

W niniejszym artykule przedstawimy skuteczne porady, jak tworzyć grafiki na Facebooka, które konwertują. Zachęcamy do lektury!

Właściwy format grafik

Zacznijmy od formatów grafik, jakie obowiązują w reklamach na Facebooku. Mamy trzy formaty do wyboru – kwadratowy, pionowy i poziomy. Każdy z nich został zdefiniowany według minimalnych wymiarów o wielkości 1080 × 1080 pikseli i maksymalnego rozmiaru pliku, który może wynosić 30 MB. 

Istotne jest stosowanie odpowiedniego wymiaru grafiki do miejsca, w którym docelowo będzie wyświetlana reklama:

  • Kwadrat 1:1, zalecany jest do aktualności, reklam w formie nakładki w rolkach i filmów typu in-stream,
  • Pion 9:16 jest najlepszy dla reklam wyświetlanych w relacjach i rolkach, aplikacjach i witrynach,
  • Format poziomy 1,91:1 stosowany jest do wyświetlania reklam w prawej kolumnie, artykułach ekspresowych oraz wynikach wyszukiwania.

Odpowiednio dobrana kolorystyka

Jeżeli chcesz stworzyć spójny przekaz, najlepiej wybrać firmowe kolory, jednak wiadomo, że ludzka wyobraźnia nie zna granic. Tworzenie linii kierunkowych oraz punktu skupienia pozwoli zwrócić wzrok odbiorcy na wskazane przez Ciebie elementy. Właśnie w tym obszarze umieść najważniejsze informacje, które chcesz przekazać. Stosowanie kontrastowych kolorów pomoże w tworzeniu punktów ogniskowych, a komunikat sam w sobie będzie lepiej widoczny.

Niby prosty i oczywisty sposób, ale potrafi doskonale wpłynąć na kampanię, zwiększając jej efektywność.

Jednolita typografia

Na grafice nie powinna znajdować się ściana tekstu, obrazek ma za zadanie przyciągnąć uwagę odbiorcy, a nie zniechęcić go nadmierną ilością treści. Natłok tekstu może spowodować pominięcie reklamy, a tym samym przepalenie budżetu wykorzystanego na reklamę, dlatego najlepiej wybrać, krótkie i czytelne hasła. Jeżeli jednak musisz zamieścić opis na grafice, to spróbuj go skrócić i zawrzeć tylko najważniejsze kwestie. Przypominamy, że Facebook zmniejsza zasięgi reklam, których tekst zajmuje więcej niż 20% grafiki!

Kolejnym istotnym elementem jest czytelność tekstu. Aby użytkownik nie miał problemu z rozczytaniem komunikatu, najlepiej ograniczyć ilość stosowanych fontów do maksymalnie dwóch, zadbać o odpowiednią interlinię, kolor oraz światło między literami

Zwróć także uwagę na wielkość tekstu! Grafiki wyświetlane na telefonie są mniejsze, a co za tym idzie, drobny tekst może być słabo widoczny na urządzeniach mobilnych. Kolor fontu odgrywa ważną rolę w czytelności tekstu, jeżeli wybierzesz jasny odcień tekstu umieszczonego na jasnym tle, może być bardzo słabo widoczny. 

Wybieraj kontrastowe kolory lub umieść pod nim półprzeźroczysty element, który zwiększy jego widoczność.

Spójny przekaz

Stworzenie spójnego przekazu pozytywnie wpływa na budowanie relacji z odbiorcą. Spójność kompanii pozwoli odbiorcy łatwiej zapamiętać obraz, a w późniejszym etapie przypisać do produktu lub marki. Jeżeli będziesz utrzymywać podobną stylistykę na wielu kanałach, pozwoli Ci to budować świadomość marki wśród klientów.

Dostosowana do grupy odbiorców

Niezwykle ważne jest, aby dostosować zarówno reklamę, jak i rodzaj grafiki do grupy docelowych odbiorców.  Dostosuj treści, jakie przestawiasz na grafikach oraz przekaz, jaki kierujesz w stronę odbiorcy. Zastanawiałeś się, czy jest on odpowiedni dla wieku/płci/miejsca zamieszkania Twoich odbiorców? Poświęć czas na poznanie swojej grupy, języka, jakim się komunikuje, sprawdzenia, na jakie elementy graficzne reaguje i które najlepiej konwertują.

Przyciski CTA (Call to Action)

Przyciski CTA (Call to Action), czyli wezwanie do działania, nie są obowiązkowe, ale są zalecane. Ich celem jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia określonej czynności. Bardzo często jest to krótkie wyrażenie np. KUP, SPRAWDŹ, DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ, które zachęcają odbiorcę do interakcji z reklamą.

Podsumowanie

Już wiesz, jak wiele ważnych czynników wpływa na dobrze konwertującą grafikę w reklamie. Jeżeli będziesz zwracać uwagę na wyżej opisane aspekty, szybko zauważysz różnicę w wynikach kampanii. Pamiętaj, sekundy decydują o tym, czy odbiorca zatrzyma wzrok na Twoim przekazie, czy przesunie w celu pominięcia.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry