Jak stworzyć efektywny landing page? | Invette
#dla marketera #dla klienta

Jak stworzyć efektywny landing page?

weronika czubik agencja invette

Weronika Czubik

3 listopada 2021

5/5 - (2 {głosy})

Zdarzyło Ci się kiedyś kliknąć w reklamę, która skierowała Cię na stronę internetową w punkt dopasowaną do Twoich potrzeb? Trafiłeś na landing page!

Landing page to jeden z kluczowych i obowiązkowych elementów kampanii marketingowych, który może przełożyć się na finalną konwersję czy zdobycie nowych cennych leadów. Pytanie więc – jak utworzyć przynoszącą efekty stronę docelową? W celu poznania odpowiedzi na to oraz inne pytania – zapraszam do lektury!

Czym jest Inbound marketing i jak go wykorzystywać w swojej firmie?

Czym jest landing page?

Landing page, inaczej strona docelowa, strona lądowania lub microsite, ma jedno główne zadanie – przyczynić się do wzrostu współczynnika konwersji. Jest to strona, na którą przenoszony jest internauta po kliknięciu w daną reklamę (np. reklamę Google Ads lub Facebook Ads).

Za pośrednictwem utworzonej strony docelowej firma może np. promować swój event/webinar, reklamować produkty/usługi, zachęcić do pobrania e-booka. Warto podkreślić, że strona docelowa nie zawsze ma na celu sprzedaż – często służy do przekazania komunikatu lub pozyskania nowych leadów poprzez np. wypełnienie formularza.

Landing page jako magnes na leady

Dobry lead magnes ma za zadanie doprowadzić do sytuacji, w której obie strony wyciągają korzyści – firma jest bogatsza o wartościowe leady, a potencjalny klient posiada informacje, których poszukiwał w postaci darmowych treści edukacyjnych (np. pobranie e-booka w zamian za pozostawienie w formularzu danych kontaktowych, zapisanie się na webinar).

Jest to szczególnie ważny aspekt w branży B2B, która charakteryzuje się dłuższym procesem zakupowym. Dlaczego? Lead magnes, który posiada wartość i jest przydatny dla użytkownika, służy dbaniu o relacje z klientem, zachęcając ich do interakcji z Twoją firmą. Co więcej, masz szansę dać potencjalnemu klientowi znak, że oferowany przez Ciebie produkt lub usługa może przyczynić się do rozwiązania jego problemu.

Rodzaje i znaczenie przekierowań 301 w SEO

Jak powinna wyglądać strona lądowania?

W przypadku landing page’a świetnie sprawdza się zasada less is more! Pod żadnym pozorem nie powinniśmy bombardować użytkownika nadmiarem zbędnych informacji, linków lub zdjęć i ikonek, które skutecznie mogą odwrócić uwagę użytkownika od głównego celu lub przyczynić się do zwiększenia współczynnika bounce rate. Treść na takiej stronie powinna trzymać się jednej, określonej oferty.

Co powinien zawierać skuteczny landing page?

Efektywny landing page oprócz spójnego i krótkiego tekstu powinien zawierać:

Formularz kontaktowy

Formularz kontaktowy służy pozyskiwaniu leadów. Ważne jest, by znajdowały się w nim jedynie niezbędne pola, gdyż zbyt długi formularz może odstraszyć potencjalnego klienta.

Call to Action

Skuteczny Call to Action, wezwanie do działania, zachęca użytkownika do natychmiastowego kupna. Wyraźne wezwanie do działania, sprawia, że użytkownik wie gdzie kliknąć i dokąd zostanie przekierowany po kliknięciu. Warto wyodrębnić CTA, np. poprzez powiększenie fontu, zmianę koloru lub utworzenie specjalnego przycisku z odpowiednim tekstem w środku.

Społeczny dowód słuszności

Wykorzystanie społecznego dowodu słuszności na stronie internetowej może utwierdzić odbiorcę o trafności wyboru. Do najbardziej popularnych form Social Proof zaliczyć możemy:
– opinie innych klientów
– dane liczbowe ( np. ile osób zakupiło dany produkt, ile osób obserwuje markę w social media)
– rekomendacje znanych osób
– logotypy firm, z którymi współpracujesz

Używanie języka korzyści

Język korzyści to skuteczna metoda sprzedaży, która polega na doborze słów w taki sposób, by zdobyć uwagę odbiorcy i wywrzeć na niego wpływ. Przykład? Zamiast podawania cech danego produktu, podawaj KORZYŚCI, które dany produkt przyniesie użytkownikowi. W centrum uwagi postaw nie produkt, a potrzeby odbiorcy.

Jak analizować zachowania konsumenckie i dlaczego jest to ważne?

Landing Page, a strona firmowa – co je różni?

Zarówno stronę firmową, jak i landing page należy traktować jako narzędzia marketingowe, które spełniają ustalone cele.
Strona internetowa firmy skierowana jest do większej liczby odbiorców i ma na celu utrzymanie pozytywnego wizerunku oraz odpowiednią prezentację oferty.

Landing page kieruje zaś do strony docelowej, która pozwala wygenerować konkretny lead, np. sprzedaż usług lub produktów.

Jeśli mamy na celu zwiększyć sprzedaż produktu lub promować określone usługi, lepszym pomysłem byłoby uruchomienie dedykowanej strony lądowania. Strona firmowa musi być miejscem promującym całą naszą działalność, a promocja konkretnych obszarów naszej oferty będzie efektywniejsza poprzez dedykowany landing page.

Czas na krótkie podsumowanie!

Landing page to narzędzie marketingowe o olbrzymim potencjale, które może wygenerować dla firmy wiele korzyści. Jeśli chcemy wykorzystać ten potencjał, to opracowując stronę docelową, musimy mieć na uwadze, iż powinna ona cechować się prostotą i zwięzłością informacji.

Warto pamiętać o dostarczeniu odbiorcy dowodów o słuszności wyboru Twojej oferty, o odpowiednio przygotowanym Call to Action, a także o używaniu języka korzyści stawiając potrzeby użytkownika w centrum. Ważna jest także umiejętność odróżnienia istoty strony firmowej od strony lądowania, gdyż służą one innym celom.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry