Jak przeprowadzić audyt Google Ads? | Invette
#dla marketera

Jak przeprowadzić audyt Google Ads?

invette kraków konrad podkulski

Konrad Podkulski

15 października 2021

5/5 - (2 {głosy})

Czym jest audyt Google Ads?
Po co jest audyt Google Ads?
Podstawowe elementy audytu Google Ads
3.1. Struktura kampanii
3.2. Słowa kluczowe
3.3. Narzędzie diagnostyczne Google Ads
3.4. Mierzenie konwersji
3.5. Sprawdź, czy tracisz ruch
3.6. Rozszerzenia reklam

Czym jest audyt Google Ads?

Audyt Google Ads to nic innego jak swego rodzaju wizyta u lekarza dla naszego konta reklamowego. Tak jak podczas rutynowej kontroli naszego zdrowia staramy się zawczasu zdiagnozować i wyleczyć dolegliwości zdrowotne, tak i tutaj chcemy wychwycić problemy, z jakimi boryka się nasze konto, aby następnie je naprawić.

Po co jest audyt Google Ads?

Podczas audytu przyglądamy się bliżej konfiguracji i procesom zachodzącym zarówno na poziomie samego konta, jak i w utworzonych na nim kampaniach i grupach reklam. Odpowiednio przeprowadzony audyt nie tylko uwypukli elementy, które nie działają, ale również pozwoli wskazać możliwości poprawy, a co za tym idzie zwiększyć skuteczność prowadzonych działań i tym samym przybliży nas do osiągnięcia upragnionego sukcesu w reklamie Google Ads.

Podstawowe elementy audytu Google Ads

Do audytu Google Ads powinniśmy podejść bardzo drobiazgowo, aby móc wyciągnąć z niego precyzyjne wnioski. Niemniej jednak istnieje kilka podstawowych kwestii, które stanowią podstawę każdego audytu i to właśnie od nich powinniśmy zacząć analizę konta. A są to między innymi:

Jak poprawić wynik jakości w Google Ads?

3.1 Struktura kampanii

Odpowiednio zorganizowana struktura konta to podstawa skutecznej reklamy Google Ads. Oczywiście, nie istnieje jedna, uniwersalna metoda organizacji, według której powinniśmy wszystko konfigurować, niemniej warto kierować się tutaj jedną prostą zasadą, mianowicie zasadą trafności.

Starajmy się tworzyć takie strony docelowe i kampanie, a dalej grupy reklam i jak i same reklamy, aby jak najdokładniej odpowiadały oczekiwaniom i wyszukiwaniom użytkowników. Dokładniejsze dopasowanie przekazu przełoży się na wyższą skuteczność, a także niższe koszty reklamy.

audyt google ads struktura kampanii

3.2 Słowa kluczowe

Można z całą pewnością stwierdzić, że słowa kluczowe są podstawą reklamy w modelu PPC, tak więc nic dziwnego, że są również jednym z głównych elementów, na których powinniśmy się skupić podczas ewaluacji konta Google Ads. To właśnie za pomocą słów kluczowych określamy, dla jakich wyników wyszukiwania nasza reklama powinna się pojawiać oraz o jakie hasła będziemy walczyć z innymi reklamodawcami w czasie aukcji.

Przeprowadzając audyt powinniśmy zweryfikować takie kwestie, jak między innymi skuteczność danej frazy, jej typ dopasowania, czy też trafność względem grupy reklam i naszej oferty.

audyt google ads słowa kluczowe

Warto tutaj również pochylić się nad wykluczającymi słowami kluczowymi, dzięki którym jesteśmy w stanie uzyskać większą kontrolę nad hasłami, dla których wyświetlają się nasze reklamy i zablokować te, które nie dotyczą naszego biznesu, oszczędzając przy tym budżet.

audyt google ads słowa kluczowe 2

3.3. Narzędzie diagnostyczne Google Ads

Wielu nowych użytkowników Google Ads popełnia kluczowy błąd polegający na wyszukiwaniu własnych reklam, aby sprawdzić, czy się wyświetlają, a co, nie wdając się w szczegóły, może poskutkować niestety zaniżeniem rankingu jakości reklamy i zmniejszeniem jej skuteczności.

audyt google ads mierzenie konwersji

audyt google ads wyszukiwanie mobilne

Na szczęście z pomocą przychodzi nam tutaj narzędzie do podglądu i diagnostyki reklam Google Ads, które pozwala nam w szybki sposób zweryfikować, czy nasze reklamy się wyświetlają, w jaki sposób się wyświetlają, jakie słowa kluczowe powodują ich wyświetlanie oraz jak wyglądają reklamy konkurencji. Informacje, uzyskane podczas audytu za pomocą narzędzia pozwolą nam zdiagnozować, czy i które elementy kampanii szwankują i wymagają dostosowania.

Dlaczego moja reklama w Google Ads się nie wyświetla?

3.4. Mierzenie konwersji

Mierzenie konwersji jest bez dwóch zdań tym elementem prowadzenia działań reklamowych, którego nie wolno nam pominąć, jeśli planujemy profesjonalnie podejść do kwestii Google Ads. Bez pomiaru skuteczności określonych wcześniej celów, nie jesteśmy w stanie określić, co przynosi zamierzony efekt, a co nie, na dobrą sprawę błądząc we mgle i przepalając budżet na nieskuteczne słowa kluczowe i reklamy.

audyt google ads mierzenie konwersji

Z tego też powodu tak ważna jest odpowiednia konfiguracja mierzenia zdarzeń, czy to za pomocą samego Google Ads i kodu umieszczonego na stronie, czy też narzędzia Google Analytics, połączonego z naszym kontem. Przeprowadzając audyt, należy upewnić się, że konwersje na koncie są śledzone na jeden z możliwych sposobów, a następnie przeprowadzić dodatkowe testy, aby zweryfikować ich działanie.

audyt google ads konwersje

3.5. Sprawdź, czy tracisz ruch

Panel Google Ads pozwala reklamodawcom sprawdzić, jaki jest ich udział w wyświetleniach na tle konkurencji. Google oblicza tę statystykę, dzieląc liczbę wyświetleń reklamy przez całkowitą liczbę wyświetleń, jakie według danych można było uzyskać. Jest to niezwykle pomocna informacja w czasie audytu, ponieważ pozwala nam podjąć odpowiednie decyzje, np. w kwestii zwiększenia przeznaczanych na kampanię środków.

audyt google ads analiza aukcji

Jeśli udział w wyświetleniach jest niski, to możemy poprawić go na dwa sposoby:

– Zwiększając ranking reklamy np. poprzez odpowiednie dostosowanie stawek, poprawimy wynik jakości słów kluczowych,
– zwiększając budżet.

3.6. Rozszerzenia reklam

Według Google uwzględnienie w kampanii rozszerzeń reklam może zwiększyć CTR (współczynnik klikalności) o nawet 15%. Brzmi świetnie, jednak realia są takie, że o ile rozszerzenia rzeczywiście z reguły pomagają zwiększyć skuteczność reklamy, o tyle nieodpowiednio skonfigurowane, mogą wręcz zaszkodzić.

Warto więc podczas audytu zweryfikować, czy nasze rozszerzenia są dla użytkowników atrakcyjne i trafne oraz odpowiednio je zoptymalizować, a także co jakiś czas, testowo wprowadzać nowe.

audyt google ads rozszerzenia linków

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry