Promowanie aplikacji w Google Ads - jak robić to dobrze
#dla marketera #dla klienta

Jak promować aplikacje w Google Ads?

Aleksandra Twardowska

12 listopada 2021

4.9/5 - (13 {głosy})

Aplikacje mobilne to nasza codzienność, a dla niektórych w dzisiejszych czasach nawet konieczność. Czym właściwie jest aplikacja? W bardzo dużym skrócie można ją określić, jako oprogramowanie dostępne na takich urządzeniach, jak smartfony, tablety, czy inne urządzenia przenośne.

Aplikacje w XXI wieku

Aplikacje różnią się od siebie swoim przeznaczeniem i tematyką, ale na ogół łączy je jeden cel — ułatwianie nam życia. Oczywiście nie służą jedynie w celach rozrywkowych, ani nie rozwijają naszego wewnętrznego lenistwa dogadzając nam na każdym kroku. Jest wiele kategorii aplikacji, a które służą do celów edukacyjnych, organizacyjnych lub informacyjnych.

Jedynie kilkoma kliknięciami możemy zainstalować wirtualnego nauczyciela hiszpańskiego, czy bibliotekę, w której znajdziemy naszą ulubioną książkę. Często znajdujemy również aplikacje, które podpowiadają nam tytuł piosenki usłyszanej w radiu, czy planery zadań wyposażone w zaawansowane narzędzia organizacyjne, które z pewnością niejednej osobie znacznie pomagają obyć się w dzisiejszym pędzącym świecie.

Faza uczenia się na Facebooku – czym jest i dlaczego należy o niej pamiętać?

Nic więc dziwnego, że aplikacje cieszą się taką popularnością i powstaje ich coraz więcej o wszelkiej tematyce i funkcjonalności.
Rynek aplikacji mobilnych jest obecnie na tyle rozwinięty i konkurencyjny, że można je reklamować tak jak witryny internetowe, sklepy, czy kanały na YouTube!

Co więcej, możemy już mówić o reklamowaniu aplikacji w innej aplikacji! Po kliknięciu w taką reklamę użytkownik jest natychmiastowo przekierowywany na stronę aplikacji w Google Play, czyli w sklepie, w którym możemy takie oprogramowanie kupić, a następnie zainstalować na swoje przenośne urządzenie.

W niniejszym artykule skupimy się na działaniach reklamowych związanych z promowaniem aplikacji poprzez platformę Google Ads i spróbujemy je nieco rozjaśnić.

Tworzenie kampanii Google Ads promującej aplikację

Tworząc kampanię w Google Ads, na wstępie wybieramy jedną z kilku możliwości reklamowych, jakie dają nam narzędzia dostępne na platformie. Pierwszym krokiem jest dokonanie wyboru celu kampanii, jaki chcemy osiągnąć. W tym wypadku sprawa jest prosta — jest to promowanie aplikacji.

Na obecną chwilę do danego celu mamy jedną możliwość wyboru kampanii i jest ona określona ponownie, jako promująca aplikację. Od tego etapu tworzenie kampanii różni się od konfiguracji tych standardowych. Następnym kroki jaki musimy wykonać, jest wybór podtypu kampanii. Obecnie dostępne są trzy opcje oparte na tym, jakie efekty chcemy osiągnąć poprzez działania reklamowe.

Jak przeprowadzić audyt Google Ads?

Liczba zainstalowanych aplikacji

Jak sama nazwa podpowiada, wybierając tę opcję, sugerujemy algorytmom, że zależy nam na jak największej liczbie instalacji naszej aplikacji mobilnej. Najczęściej osiągamy to poprzez reklamy zachęcające do takich działań.

Zaangażowanie w aplikację

Zaangażowanie w aplikację, czyli możliwie jak najszerzej zakrojone działania wykonywane przez użytkowników w stworzonym przez nas oprogramowaniu.

Wcześniejsza rejestracja na aplikację

Taka opcja ma na celu wzbudzenie zainteresowania użytkowników naszą aplikacją przed jej opublikowaniem, a tym samym sugerując wcześniejszą rejestrację. Co ważne, opcja jest na tą chwilę ograniczona i dostępna jedynie dla poszczególnych reklamodawców.

W kolejnych etapach tworzenia kampanii musimy wybrać platformę aplikacji mobilnej i są to dwa najpopularniejsze systemy operacyjne: Android oraz iOS. Po dokonaniu wyborów pozostaje nam odnalezienie naszej aplikacji z listy.

W dalszej części dostosowujemy cechy kampanii, takie jak między innymi ich język, lokalizacja, czy działania powodujące konwersję — instalacja aplikacji i związane z nią zdarzenia, a także dopasowywane pod kątem konwersji strategie ustalania stawek. Warto również zastanowić się, gdzie docelowo będą wyświetlane reklamy.

Czym jest i jakie możliwości oferuje Allegro Biznes?

Sieć wyszukiwania oraz reklamowa Google i ich partnerów

Reklamowanie aplikacji, a mianowicie miejsce jej wyświetlania jest związane z siecią wyszukiwania Google, ale również z siecią reklamową. Co więcej, skupiliśmy w tej kategorii możliwość kierowania reklam u partnerów Google. Możemy tu zaliczyć wszelkie witryny oraz portale w internecie, ale również usługę Gmail, platformę YouTube, a nawet wspomniane wcześniej inne aplikacje mobilne.

Google Play

Sklep dla miłośników aplikacji mobilnych, co oznacza również, że jest to doskonałe miejsce na ich promowanie! Reklamy pojawiają się tu między innymi na stronie głównej po uruchomieniu sklepu, sugerując rozważenie instalacji aplikacji z podsekcji “Proponowane dla Ciebie”. To nie wszystko. Google sugeruje użytkownikowi zainteresowanie aplikacją o zbliżonej tematyce do tej, którą niedawno przeglądał w sklepie, umieszczając reklamy w podsekcji „Powiązane z tą aplikacją”.

YouTube

YouTube, jako pionier wśród internetowych platform wideo służy jako doskonałe narzędzie marketingowe. Obok standardowych reklam Google Ads, YouTube umożliwia nam umieszczanie różnego rodzaju działań reklamowych, w tym promujące filmy wideo.

Discover

Karta Discover związana z zainteresowaniami użytkownika wydaje się być również atrakcyjnym miejscem wyświetlania reklam aplikacji o konkretnej tematyce. Na tą chwilę jednak ta możliwość jest ograniczona poprzez dostępność jedynie w systemie operacyjnym Android.

Tworzenie reklam

Tworzenie reklam aplikacji mobilnych niesie za sobą dużo możliwości. Możemy promować aplikację za pomocą:

– reklam tekstowych — dodając nagłówki i opisy,

– graficznych — publikując loga aplikacji,

– wideo — załączając do reklamy film na platformie YouTube,

– zasobów HTML5.

Jak poprawić wynik jakości w Google Ads?

Podsumowanie

Oczywiście obok stworzenia skutecznej kampanii reklamowej pozostaje również jej regularne i odpowiednie optymalizowanie, a także dostosowywanie działań reklamowych do zmian wprowadzanych w stosunkowo dynamicznej gałęzi marketingu internetowego. Na tę chwilę promowanie aplikacji w Google Ads zdaje się być jednak znakomitym rozwiązaniem marketingowym, jeśli chcemy wybić się przed szereg konkurencji szczególnie w czasach mobilnej świetności.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry