Jak pozycjonować zdjęcia w Google Grafika? | Invette
#dla marketera

Jak pozycjonować zdjęcia w Google Grafika?

19 listopada 2019

Wyszukiwarka Google jest jedną z najszybciej rozwijających się na rynku ze względu na ogromną liczbę korzystających z niej internautów

W celu szybszego i bardziej efektywnego dostarczania informacji, Google często modernizuje swoje algorytmy i rozpatruje coraz to nowsze rozwiązania mające na celu usprawnienie dostarczania użytkownikowi tego, czego szuka. Wyszukiwarka skupia się jednak głównie na tekście – przez to wyszukiwanie za pomocą innych kanałów schodzi na dalszy plan, a w procesie pozycjonowania bywa równie istotne.

Wyszukiwanie obrazu – Google Grafika

Bardzo istotnym elementem pozycjonowania stron, który do tej pory nie został wystarczająco rozwinięty, jest wyszukiwanie zdjęć. Google stworzyło jednak odpowiedni algorytm, który umożliwia tworzenie rankingu obrazów – jednym z głównych założeń jest wyświetlanie grafiki będącej w jak największym stopniu kompatybilną z wyszukiwaną frazą. Nie jest to jednak dla algorytmu tak oczywistym i łatwym zadaniem. Często bowiem zdarza się, że Google nie jest w stanie ocenić, co dokładnie znajduje się na zdjęciu, przez co zawartość obrazu nie do końca zgadza się z wpisanym zapytaniem.

Skąd robot wie co znajduje się na grafice?

Jednym ze sposobów wykorzystywanych przez Google do usprawnienia indeksowania, rozpoznawania i wyszukiwania obrazu jest tekst alternatywny (atrybut ALT). Algorytm korzysta wówczas z tagów, które określają tematykę zdjęcia, aby odpowiednio dobrać dla niego miejsce w rankingu grafik. Tekst alternatywny (atrybut ALT) powinien zawierać krótką frazę, która składa się z jak najbardziej szczegółowych informacji.

Ponieważ mają one niezwykłą wagę w przypadku ustalania pozycji w Google Grafika, warto jest opierać opisy alternatywne na starannie wyselekcjonowanych frazach kluczowych, na które prowadzi się pozycjonowanie całej witryny.

Dodatkowym elementem, który niewątpliwie ułatwia dopasowanie konkretnych zdjęć do zapytania, jest uzupełnienie wszystkich dostępnych pól z informacjami dotyczącymi danej grafiki. W tym celu pomaga odpowiednia nazwa pliku umieszczanego w Interncie, która już sama w sobie mówi o tym, co dany plik przedstawia. Grafika powinna zawierać dobrze nakreśloną etykietę, a także opis, który w trakcie wyszukiwania brany jest pod uwagę przez algorytm.

Otoczenie zdjęcia

Na pozycję obrazu w Google Grafika wpływa także jego otoczenie. Zdjęcie powinno być tematycznie dopasowane do strony internetowej, na której jest umieszczone. Pomaga to w celniejszym sugerowaniu wyników przez Google. Powinniśmy też zwrócić uwagę, czy grafika znajduje się w górnej części strony, czy też, na przykład, w którejś z podstron. To wszystko ma duże znaczenie dla robota Google.

Wpływ ma również popularność samej witryny. Im wyżej w wyszukiwarce znajduje się dana strona, (czyli im lepiej jest pozycjonowana) tym wyżej będą także zdjęcia, które są na niej umieszczone. Google sugeruje, by już tworząc tytuł dla witryny, brać pod uwagę także jego atrakcyjność dla użytkowników korzystających z Google Grafika.

Jakość i rozmiar zdjęć na stronie internetowej

Umieszczając zdjęcie na stronie internetowej powinniśmy zadbać o to, aby jego jakość była jak najlepsza. Oznacza to jego dokładność i możliwość zrozumienia przedstawionych na nim elementów. Grafika o wysokiej jakości ma przewagę nad niedoskonałymi obrazami, które zawierają rozmycia lub nieostrości.

Sugerując się tym wyznacznikiem, musimy jednak brać pod uwagę, że zdjęcia o zbyt dużym rozmiarze mogą powodować problemy – grafiki o dużej wadze mogą prowadzić do spowolnienia ładowania strony, a w efekcie do spadku jej pozycji w Google.

Musimy więc wybrać optymalny rozmiar umieszczanego obrazu lub skorzystać z narzędzi do kompresji. Kompresja zdjęć pomaga nam zmniejszyć rozmiar zdjęcia z niewielkimi zmianami w jego jakości.

Pozycjonowanie zdjęć w wyszukiwarce obrazów

Prowadząc jakiekolwiek działania marketingowe należy pamiętać, by nie ograniczać się tylko do jednego kanału – tekstowego lub graficznego. Powinniśmy spoglądać na witrynę jako na spójną całość, aby poszczególne jej elementy mogły zyskiwać w oparciu o wzajemne korzyści. Bardzo ważnym czynnikiem jest wymieniona wcześniej dbałość o odpowiedni rozmiar zdjęć. Spowolnienie strony może skutkować spadającą liczbą użytkowników – a co za tym idzie, utratą pozycji w Google.

Zastosowanie każdego z powyższych elementów w odpowiedni sposób może przynieść duże korzyści nie tylko dla samego konkretnego obrazu w rankingu Google, ale dla całej witryny, która z pewnością zwiększy swój zasięg w wyszukiwarce.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry