Jak odzyskać zablokowane konto reklamowe na Facebooku? | Invette
#dla klienta #dla marketera

Jak odzyskać zablokowane konto reklamowe na Facebooku?

Magdalena Gromadzka

19 sierpnia 2020

5/5 - (2 {głosy})

Każdy social ninja dobrze wie, że samo posiadanie konta na Facebooku nie wystarczy. Największy potencjał drzemie w reklamach. Żeby jednak zacząć korzystać z Facebook Ads, należy się zapoznać z dość obszernym regulaminem. Całkiem niedawno Facebook zmienił warunki publikowania reklam. Niektóre z nich są bardzo restrykcyjne, a część odbiorców uważa, że mocno przesadzone. My jednak nie będziemy zajmować się polityką Facebooka, ale tym jak to zrobić, aby odzyskać zablokowane konto reklamowe.

https://invette.pl/blog/zablokowane-konto-na-facebooku-co-robic/

Przeczytaj regulamin Facebooka

Wiele osób publikujących reklamy pomija ten etap podczas ich tworzenia, a to wielki błąd! Regulamin jest bazą do tworzenia reklam, a twórcy Facebooka nie tylko wypunktowali w nim jakich treści nie należy publikować, ale podali też przykłady reklam zatwierdzonych przez regulamin i te, które weryfikacja odrzuciła.

Okazuje się, że zbyt duża ilość tekstu, błędy, nadmiar znaków interpunkcyjnych, a nawet jedno niewłaściwe słowo może sprawić, że w procesie weryfikacji, reklama zostanie odrzucona. Dlatego, aby uniknąć niepotrzebnych nerwów i ponownego projektowania reklam, zachęcam do zapoznania się z całym regulaminem, który znajdziecie pod linkiem: tutaj.

https://invette.pl/blog/odrzucona-reklama-przez-facebooka-co-zrobic/

Limity reklam?

To są jakieś limity? Są!
Jeden użytkownik może posiadać 25 kont reklamowych. niestety  kij ma dwa końce, konta dezaktywowane również są wliczane w maksymalną liczbę kont. Odpowiadając na kolejne pytanie, które się nasuwa, niestety konta reklamowego nie da się trwale usunąć.

Można natomiast nieco obejść ten temat, prosząc o udostępnienie konta reklamowego od innego użytkownika. Może on dać nam nieco mniejsze uprawnienia. Ze względu na to, że nie będziemy właścicielem konta, limit nie powinien nas obowiązywać, a mając przypisaną rolę partnera, mamy dostęp do wszystkich opcji, potrzebnych nam do tworzenia reklam.

Przechodząc jednak z limitów konta reklamowego do limitów reklam, to jeden użytkownik Facebooka może utworzyć maksymalnie 10 000 kampanii. W każdej kampanii może znaleźć się maksymalnie 50 reklam, co nam daje 50 000 reklam łącznie. To liczba, która wydaje się bardzo duża dla małych lub początkujących przedsiębiorców, jednocześnie dla gigantów wydaje się śmiesznie mała.

https://invette.pl/blog/czego-unikac-prowadzac-strone-na-facebooku/

Odrzucona reklama – przyczyny

Regulamin Facebooka zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia procesu weryfikacyjnego reklamy. Taki proces może potrwać do 24h, a czasem i dłużej.

Przyczyn odrzucenia reklam może być wiele, przykładowe:

1. Reklama narusza wyżej wspomniany Regulamin Publikowania Reklam na Facebooku.

2. Treść na stronie docelowej nie działa poprawnie,

3. Reklama nie odpowiada produktom czy usługom, które promuje,

4. Nie jest w pełni zgodna z zasadami zamieszczania reklam.

Możliwość edycji reklamy

Jeżeli Twoja reklama nie została zatwierdzona, ponieważ jest niezgodna z zasadami panującymi na Facebooku, możesz ją zmodyfikować i przesłać do ponownego sprawdzenia.

Aby edytować reklamę:

– Sprawdź adres e-mail powiązany z Twoim kontem reklamowym. Jeżeli reklama nie zostanie zatwierdzona, otrzymasz wiadomość e-mail z wyjaśnieniem.
– Na podstawie informacji zawartych w wiadomości e-mail możesz zmodyfikować reklamę i utworzyć taką, która będzie zgodna z zasadami. Poznaj etapy edytowania reklam przedstawione na tej stronie.
– Zapisz zmiany. Po zapisaniu zmian reklama zostanie ponownie przekazana do sprawdzenia.

https://invette.pl/blog/facebook-business-manager-co-to-i-jak-go-wykorzystac/

Odwoływanie się od decyzji Facebooka

Mamy również prawo do odwołania się od decyzji Facebooka. Jeśli nie możesz zmodyfikować reklamy lub uważasz, że została ona odrzucona przez pomyłkę, możesz poprosić o weryfikację decyzji w sekcji Jakość konta.
Nie daje Ci to natomiast żadnej gwarancji, że zespół Facebooka opublikuje Twoją reklamę, jednak prawo to prawo i odwołać można się zawsze.

Zanim jednak będziemy się odwoływać, zawsze możemy spróbować opublikować reklamę jeszcze raz kilka minut, godzin lub dni po nieudanej próbie.
To również nie daje gwarancji, że tym razem reklama zostanie opublikowana, ale z 2 powodów warto, ponieważ:

1. Czas oczekiwania ponownej weryfikacji będzie krótszy niż oczekiwanie na decyzję po odwołaniu.

2. Facebook może nie opublikować reklamy przez aktualizacje, które dokonują się na portalu lub z powodu błędów pojawiających się przez algorytm.

https://invette.pl/blog/piksel-facebooka-od-podstaw/

Co zrobić z zablokowanym kontem?

Jest kilka metod, które można wypróbować:

Po pierwsze możemy napisać do Supportu, tutaj link do instrukcji jak skontaktować się z Centrum pomocy.

Odpowiedź jednak może nie nadejść, tak prędko jakbyśmy chcieli lub może nie nadejść wcale.

W tej sytuacji pozostają dwa wyjścia:

1. Dezaktywacja i ponowna aktywacja konta, liczmy się jednak z tym,
że najprawdopodobniej stracimy wszystkie informacje o poprzednich kampaniach, a co ważniejsze ich dotychczasowe wyniki.

2. Druga opcja, która jest zdecydowanie praktyczniejsza, to połączenie dwóch kont, w ten sposób zachowamy ciągłość swoich kampanii i informację o jej wynikach na których tak nam zależy.

https://invette.pl/blog/jak-prowadzic-swoj-fanpage-10-wskazowek/

Jak połączyć dwa konta reklamowe?

Najpierw należy zalogować się przez konto biznesowe, a następnie w Menedżerze Firmy utworzyć nowe konto reklamowe:

zablokowane konto reklamowe na facebooku jak je odzyskać

W momencie, gdy chcemy połączyć oba konta, musimy znać numer identyfikatora poprzedniego konta, następnie prosimy o dostęp na drugim koncie i wpisujemy wyżej wspomniany numer.

zablokowane konto reklamowe na facebooku jak je odzyskać

Pamiętaj, że w niektórych przypadkach Facebook blokuje konto bez ostrzeżenia. A konta, które zostały zablokowane za poważne naruszenia Standardów społeczności Facebooka, zostają usuwane trwale.

Na koniec nie pozostaje nic innego jak życzyć Ci kreatywnych kampanii bez blokad!

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry