Marketplace Facebooka - czy warto z niego korzystać? | Invette
#dla marketera

Marketplace Facebooka – czy warto z niego korzystać?

Magdalena Scheib

17 marca 2021

Oceń post

Na Facebooku już od dłuższego czasu istniał handel między użytkownikami, ale jeszcze do niedawna nie było narzędzia, które ułatwiłoby sprzedaż. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku Facebook stworzył marketplace — miejsce, które umożliwia sprzedaż i zakup dowolnych produktów, tak samo przez firmy, jak i indywidualnych użytkowników.

Dlaczego warto korzystać z Marketplace?

Większość z nas posiada profil na Facebooku. W Polsce jest to ponad 16 milionów osób, co jednocześnie zwiększa szansę na znalezienie osób, które będą zainteresowane twoimi ofertami i chętnie zakupią twoje produkty. Dzięki temu sprzedaż na Facebooku staje się o wiele prostsza. Ponadto zdecydowana większość użytkowników odwiedza portal społecznościowy codziennie – nawet do kilkunastu razy w ciągu dnia.

Dodatkowo, na marketplace Facebooka można sprzedawać przedmioty używane, jak i nowe. Dzięki czemu jest to rozwiązanie dla indywidualnych użytkowników oraz firm czy sklepów internetowych. W celu uzyskania udanej sprzedaży konieczna jest znajomość tendencji, potrzeb czy motywów, którymi kierują się użytkownicy podczas swoich zakupów. Dlatego ważne jest, aby już na samym początku określić konkretną cenę i przypisać swoje ogłoszenie do odpowiednich kategorii.

Ponadto na Facebooku można wykorzystać lajki i udostępnienia, które są generowane przez użytkowników. Dzięki temu twoja oferta dotrze do jeszcze większej liczby odbiorców i zwiększy szansę sprzedaży.

IGTV – aplikacja Instagrama, która zastąpi YouTube?

Jak umieścić ogłoszenie na Marketplace?

Przejdź na stronę marketplace przyciskiem znajdującym się na górze lub z lewej strony głównej Facebooka. Następnie z lewej strony znajdź przycisk „Utwórz nowe ogłoszenie”, a następnie wybierz typ sprzedaży. W zależności od twojego produktu masz do wyboru: sprzedaż przedmiot, sprzedaż samochód, dom na sprzedaż do wynajęcia, bądź wolne miejsce pracy.

marketplace facebook jak działa

Teraz przechodzisz do dodania zdjęcia, przy czym musisz pamiętać, że jest to wizytówka twojego produktu. Dlatego warto zadbać o to, aby zdjęcie przedmiotu było na białym tle lub w atrakcyjnym otoczeniu. Następnie dodajesz tytuł, cenę, opisu produktu, kategorie i lokalizacje. Im lepiej opiszesz produkt i przypiszesz mu odpowiednią kategorię, tym łatwiej będzie ci dotrzeć do osób, które realnie będą zainteresowane zakupem.

marketplace facebook jak działa

Dodatkowo, tworząc ogłoszenie, cały czas masz możliwość podglądu. Na samym końcu wybierasz maksymalnie 10 miejsc, gdzie pojawi się twoje ogłoszenie (jednym z nich będzie Marketplace) – mogą to być grupy powiązane tematycznie z twoim produktem. Co ważne, sprzedawane produkty powinny być zgodne z zasadami handlowymi oraz regulaminem Marketplace.

Po wystawieniu ogłoszenia masz możliwość stałego podglądu w zakładce Twoje konto, a następnie w Twoje ogłoszenia. Dzięki temu możesz monitorować sprzedane, jak również aktywne produkty. Oczywiście w każdej chwili masz możliwość udostępniania, edycji czy usunięcia ogłoszenia. W momencie, gdy użytkownik będzie zainteresowany twoim ogłoszeniem, to pozostaje tylko ustalić szczegóły i sprzedać dany przedmiot.

https://invette.pl/blog/fanpage-wielojezyczny-czy-kilka-osobnych/

Marketplace z punktu widzenia klienta

Na podstawie przypisanych kategorii ogłoszeniom, użytkownicy wyszukują konkretne produkty, bądź usługi w danym mieście lub regionie. Po znalezieniu interesującej oferty użytkownik może wysłać automatyczną wiadomość lub bezpośrednio napisać do sprzedawcy za pomocą Messengera. Również użytkownicy mają możliwość dodania produktu do zakładki „zapisane przedmioty”, dzięki czemu w każdej chwili mogą wrócić do interesującego ich oferty.

Poszerzenie horyzontów dla sklepów internetowych

Jednym z najsilniejszych trendów e-commerce jest strategia omnichannel, która polega na wielokanałowej sprzedaży i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Determinuje to konieczność prezentowania swoich usług i produktów w spójny sposób na dużej ilości powiązanych kanałów sprzedaży. Tutaj wkracza Marketplace Facebooka, który doskonale sprawdza się w tej strategii.

Dzięki takiemu rozwiązaniu osoby prowadzące sklepy internetowe zyskują:

• możliwość pozyskania nowej grupy klientów w już istniejącej, rozbudowanej i darmowej bazie,
• dodatkowy kanał sprzedaży dla sklepu,
• rozpoznawalność swojej firmy lub marki,
• niski koszt dostępu do platformy sprzedażowej,
• budowę rozpoznawalności i świadomości własnej marki,
• lepsze pozycjonowanie produktów sklepu,
• zdobycie zaufania klientów.

Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu konta na Instagramie

Podsumowanie

Marketplace Facebooka może stać się dodatkowym miejscem, w którym sprzedasz swoje produkty i zdobędziesz nowych klientów. Warto skorzystać z tej formy sprzedaży i wykorzystać siłę Facebooka.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry