Jak działa bot na messengerze i czy warto z niego korzystać? | Invette
#dla klienta

Jak działa bot na messengerze i czy warto z niego korzystać?

28 listopada 2019

Każdy z nas choć taz odbył konwersację z botem, który sprawnie i trafnie odpowiadał na nasze pytania

Pamiętacie czasy komunikatora Gadu-Gadu? Na pewno zdarzyło Wam się odbyć rozmowę z tamtejszym botem. Dzisiaj to Messenger jest aplikacją, z której korzysta większość użytkowników Internetu. Stanowi on nie tylko główny komunikator do kontaktów towarzyskich ze znajomymi oraz rodziną, ale także kanał wymiany biznesowych informacji, pozyskiwania klientów i komunikacji z nimi. To na nim możemy najczęściej spotkać się z botami, czy też chat-botami.

Czym jest bot na Messengerze?

Kim jest, a właściwie czym jest osoba odpowiadająca nam na wiadomości? Po pierwsze, na pewno nie jest to człowiek – bot to po prostu aplikacja, stworzona specjalnie pod struktury Messengera, której celem jest automatyzacja rozmowy. Programowana jest ona zazwyczaj dla firm w celach biznesowych – aby usprawnić pracę – i marketingowych. Bot ma za zadanie zrozumieć człowieka i pomóc w danym problemie, bez konieczności angażowania realnego pracownika.

Czy firma potrzebuje bota?

Odpowiedź jest prosta – tak. Większość dzisiejszych firm posiada swoją stronę na Facebooku – tam też za pomocą Messengera możliwy jest kontakt z potencjalnym klientem, a obecnie trudno jest spotkać osobę niekorzystającą z tych dwóch popularnych aplikacji. Z perspektywy użytkownika chcącego nawiązać kontakt z daną firmą, Messenger jest najprostszą i najbardziej przyjazną formą komunikacji. Bot jest w stanie odpowiadać na pytania przez 24 godziny na dobę, w każdy dzień tygodnia, a co najważniejsze – wielu użytkownikom w tym samym czasie.

Boty to szybkie i sprawne rozwiązanie, które pozwala na efektywniejszą pracę w firmie. Co więcej, wdrożenie takiego go nie jest tak kosztowne jak stworzenie aplikacji mobilnej, którą i tak trzeba dodatkowo pobrać. Badania pokazują również, że większość aplikacji jest usuwana w ciągu 90 dni od jej instalacji. Boty mogą być także połączone z menadżerem reklam – co jest dodatkowym atutem, dzięki któremu firma zyskuje odbiorców.

Jak działają boty?

W zależności od przeznaczenia boty:

– informować o usługach,

– przedstawiać produkty,

– pomagać dokonywać wyborów, prowadząc klienta krok po kroku.

– ustalać terminy wizyt i rezerwacji,

Przykładem takiego działania jest firma Sephora, która poprzez bota na Messengerze umawiała swoich klientów na bezpłatny makijaż. Efektem był wzrost rezerwacji o 11%, a umówieni klienci wydawali średnio 50 dolarów na zakupy podczas wizyt.

Kolejnym przykładem jest Nissan, który otrzymywał wiele wiadomości na Messengerze. Niemożliwym było odpisanie na nie wszystkie. Rozwiązaniem okazał się bot, który zadając trzy pytania klientom, potrafił odczytać chęci kupienia samochodu, preferencje i dobierał jego model. Już po pierwszym miesiącu korzystania z bota na Messengerze, sprzedaż pojazdów wynosiła wartość ponad pół miliona złotych.

Czy warto wybrać bota?

Reasumując, boty na Messengerze to wygodna i korzystna forma kontaktu dla obu stron – firmy jak i klienta. Nie jest ona jednak w stanie zastąpić w 100% obsługi klienta, poczty e-mail i aplikacji. Istotną rzeczą jest to, że ma ona funkcje każdej z tych rzeczy. Warto więc wziąć pod uwagę wdrożenie takiego rozwiązania, czyli bota, który w dzisiejszych czasach jest dużym krokiem do usprawnienia marketingu.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry