Jak dodać social media na stronę internetową? | Invette
#dla marketera

Jak dodać Social Media na stronę internetową?

17 czerwca 2020

Profile na stronach społecznościowych

W obecnych czasach zazwyczaj każda firma działa w Internecie oraz w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Dają one wiele możliwości, jakimi jest kontakt z klientem, zdobywanie nowych zasięgów i budowanie swojej marki w Internetowym świecie.

Na pewno posiadacie także własną stronę internetową, na której znajdują się wszystkie informacje o Waszej firmie, usługach i produktach. Skoro zbudowaliście swoją społeczność na portalach social media, warto by wiedziała ona o naszej głównej stronie.

Drugą ważną kwestią jest także to, żeby osoby, które trafiły bezpośrednio na naszą witrynę, mogły także trafić na prowadzone przez nas strony społecznościowe. Jak odesłać zgromadzonych fanów na naszą witrynę, gdzie wszystkie treści są zarezerwowane dla nas, a także odwrotnie? Służą do tego linki, które zamieszczamy w odpowiednich do tego miejscach. Poniżej przedstawiamy wam kilka porad, które pomogą w integracji firmowej witryny z social media.

Wybór najważniejszych portali społecznościowych

Nasza firma może udzielać się na wielu stronach internetowych. Zapewne nie na wszystkich z nich działacie tak samo aktywnie. Nie warto więc, na naszej witrynie umieszczać odnośników do każdego portalu, z jakiego korzystamy. Wybierzmy te, do których przywiązujemy największą wagę, gdzie mamy najlepszy kontakt z klientem i gdzie nasza firma prezentuje się najlepiej. To właśnie odnośniki do tych stron powinniśmy umieścić na witrynie.

Jak założyć konto biznesowe na Instagramie?

Wygląd odnośnika

Gdy już wiesz, które social media są dla Ciebie najważniejsze, warto zadbać o wygląd linków. Mogą one przybierać formę gotowych logotypów znanych portali, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Klikając na daną ikonkę, przenosi nas ona do danego portalu społecznościowego.

Odnośniki w formie grafik są przyjemniejsze dla użytkowników, na pewno bardziej klikane niż zwykły wklejony URL strony. Wygląd odnośników możemy także wykreować sami. Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia.

Ilość odnośników

Odnośniki są ważne, jednak nie możesz przesadzać z ich ilością. Na pewno nie należy ich umieszczać, wszędzie gdzie się da. Będzie to tylko denerwowało i odstraszało użytkownika, poza tym nie chcemy przecież też zwrócić na nie całej uwagi użytkownika. Powinna ona być skierowana na to, co najważniejsze, czyli na przykład oferowane produkty. Wystarczy umieścić je w jednym miejscu, na przykład w stopce, albo w zakładce kontaktu lub informacji.

Social Login

Stosowanie social loginu pozwala na szybkie utworzenie profilu na danej witrynie internetowej, poprzez rejestrację z użyciem danych, które podałeś wcześniej na innym serwisie. Zapewne wielu z Was korzysta z opcji „zaloguj się przez Facebooka”. Rozwiązanie takie jest wygodne, jeżeli nie chcemy poświęcać czasu na wpisywanie danych. Z drugiej strony dostarczamy nowemu serwisowi naszych wszystkich informacji, których niekoniecznie chcemy dostarczyć. Weź pod uwagę, czy Twoja grupa docelowa byłaby zainteresowana taką opcją.

Jak edytować linki w poście na Facebooku?

Blog

Jeżeli na swojej witrynie prowadzisz bloga, to właśnie przy jego wpisach możesz dodać odnośniki do portali społecznościowych. Dokładniej, chodzi tutaj o opcję udostępniania. Dodaj odpowiednie odnośniki w tych miejscach, a czytelnicy Twojego bloga będą mogli udostępnić go na swoich mediach społecznościowych, co będzie prowadziło do zwiększenia zasięgu firmy.

Widgety

O jakie widgety chodzi? O te, które odpowiadają za wyświetlanie podglądu do Twoich portali social media. Przykładem może być widget, który bezpośrednio pokaże na Twojej stronie zdjęcia z Instagrama. Taki sposób pozwala na przyciągnięcie uwagi odbiorców, którzy oprócz samych informacji zobaczą także ludzką stronę biznesu.

Podsumowanie

Istotną rzeczą jest sprawdzanie, czy nasze odnośniki przynoszą korzyści. Używaj więc statystyk, które pokazują, czy odnośniki są klikane. Poza tym pamiętaj również, portale social media, stanowią jedynie dodatek, który służy nam poszerzaniu i udoskonalaniu naszej działalności.

Nie pozwól więc na to, by przesłoniły one całkowicie główną stronę naszej firmy, która przecież jest najważniejsza.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry