Jak poprawnie optymalizować treści? | Invette
#dla marketera

Jak poprawnie optymalizować treści?

11 listopada 2019

Podczas budowania strategii internetowej firmy należy pamiętać, że aby skutecznie dokonać pozycjonowania strony, niezbędna jest jej optymalizacja pod kątem algorytmów wyszukiwarek internetowych

Przyjmuje się jednak, że wpływ na SEO mają również zachowania użytkowników na konkretnej stronie – częstotliwość odwiedzin, czas na niej spędzony, sama jakość contentu. Odpowiednia optymalizacja musi więc skupiać się zarówno na robotach, jak i realnych użytkownikach.

Jakie powinny być treści na stronie?

Przede wszystkim należy dostosować treści w taki sposób, aby były atrakcyjne dla użytkownika oraz dla robotów Google. Muszą spełniać kryteria, takie jak:

– obszerność

Lepiej, żeby zawarte treści nie były zbyt krótkie – bardziej wartościowe są szczegółowe opisy zawierające wszystkie potrzebne informacje. Użytkownicy szukają merytorycznych informacji, a roboty wyszukiwarki uznają stronę za bardziej wartościową.

oryginalność

Warto tworzyć samemu treści, a nie korzystać z innych źródeł np. opisów z innych stron, opisy producenta, czy hurtowni).

odpowiedni podział

Decydując się na dłuższy tekst, należy zadbać także o jej wizualny wygląd. Warto zastosować nagłówki H1, H2 i H3. Symbole te są znacznikami HTML, które określają strukturę tekstu, rozróżniając nagłówki, tytuły, podtytuły i treść główną.

użycie odpowiednich słów kluczowych

Po odpowiednim wyznaczeniu słów kluczowych, trzeba używać ich odpowiednio na stronie. Nie może być to wklejanie nienaturalne, lepiej wykorzystywać synonimy słów kluczowych czy wyrazy bliskoznaczne.

– urozmaicenie

Strona złożona z samego bloku tekstu nie będzie atrakcyjna dla użytkownika. Lepiej używać rozróżnienia jak np. pogrubienie, kursywa, wyliczenia, dodając przy tym odpowiednią ilustrację i grafikę.

Optymalizacja pod SEO

Przede wszystkim praca SEO opiera się na analizy widoczności danego tekstu w porównaniu z innymi na ten sam temat. W ramach cyklicznej pracy nad witryną należy pamiętać o paru elementach:

– rozbudować treść o nie tylko teksty, ale również grafiki i filmiki;

– uzupełnić stronę w słowa kluczowe, które mają pozycję od 11 do 30;

– poprawić strukturę artykułu przez dodanie nagłówków, wypunktowań, tabelek itd.;

– wzmocnić linkowania wewnętrzne do danego artykułu pod innymi wpisami;

– dokonać korekty lub rozbudowania meta title oraz description;

– sprawdzić czy nie wkradły się duplikaty, ale również czy ktoś nie zduplikował naszego tekstu bez dodania linka kanonicznego.

Zagrożenia wynikające z optymalizacji treści

Optymalizacja pod SEO może przynieść wiele korzyści, ale również zaszkodzić, gdy jest wykonana nieumiejętnie. Problem często wiąże się z tzw. user experience, czy w jaki sposób klient odbiera naszą stronę. Gdy witryna będzie zawierać wyłącznie treść i elementy graficzne może wpłynąć na niego negatywnie i opuści stronę. Lepiej zdecydować się na umieszczenie najważniejszej treści i CTA jak najwyżej. Istotna jest tutaj także architektura tekstu. Zmiany ułożenia tekstu, zdjęć czy wyróżnione kolory, zwrócą uwagę użytkownika. Kolejnym zagrożeniem może być rozmycie tematyczne. Znaczne rozbudowanie treści i ilość poruszanych wątków pobocznych będzie gubić zainteresowanie czytelnika. Jak również Google może uznać, że artykuł faktycznie nie jest trafny dla danych fraz kluczowych.

Warto odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań:

Czy treść jest zgodna z tematyką słowa kluczowego?

Czy generowany jest ruch z wyników organicznych przez podstrony?

Czy ruch jest wystarczający, duży, czy ile powinien wzrosnąć?

Jakie miejsca zajmują wyrażenia kluczowe?

Jak działa konkurencja i czy jesteśmy w stanie ją ewentualnie wyprzedzić?

Czy jakakolwiek rozbudowa tekstu wpłynie negatywnie na user experience?

Podsumowanie

Optymalizowanie treści może wydawać się prostym zadaniem, jednak w rzeczywistości, by treść została w odpowiedni sposób zoptymalizowana, należy znać zasady SEO oraz umieć znaleźć balans między tekstami dla robotów, a dla ludzi. Pamiętajmy, że teksty czytają nie tylko roboty Google, ale przede wszystkim ludzie.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry