Czym są i dlaczego warto tworzyć infografiki? | Invette
#dla marketera

Dlaczego warto tworzyć infografiki?

Sara Nowak

28 kwietnia 2021

Co to jest infografika?

 

Infografika to graficzne przedstawienie informacji, stworzona w taki sposób, aby odbiorcy w łatwy i przyjazny sposób przyjęli przekazywane informacje, czyli w skrócie połączenie tekstu i grafiki. Proces tworzenia infografiki nazywany jest projektowaniem informacji, architekturą informacji lub wizualizacją danych.

Do czego się ją stosuje?

Nie w każdym przypadku infografika będzie dobrym wyborem do przedstawienia informacji, dlatego podam kilka przykładów, w których infografika świetnie się sprawdzi, a jest to m.in.:

porównanie produktów — o wiele łatwiej jest pokazać zalety i wady prezentowanych produktów lub usług, kiedy ich parametry są przedstawione obok siebie, np. kiedy chcesz porównać swoją ofertę do konkurencji,
pokazanie chronologii lub historii — chodzi tu np. o proces zmian, jakie firma dokonała na przestrzeni lat, udoskonalając swoje działanie lub usługi, aby oferować klientom najwyższy standard,
wytłumaczenie jakiegoś procesu — np. jak zainstalować Twoją aplikację, jak poruszać się na stronie lub przedstawić proces tworzenia produktów,
– przedstawienie nudnych lub trudnych informacji — o wiele łatwiej jest przyswoić trudne informacje przedstawione w prosty i czytelny sposób na infografice, dodatkowo lepiej zapamiętujemy przedstawione informacje,
wprowadzenie nowego produktu lub usługi — jeżeli obawiasz się, że klienci mogą nie w pełni zrozumieć funkcjonowanie Twojego produktu lub usług, warto w prosty sposób im przedstawić i wytłumaczyć.

To oczywiście tylko część możliwości, jakie niosą ze sobą infografiki, ogranicza nas tylko wyobraźnia.

Czy warto prowadzić sklep na Instagramie?

Dlaczego warto stosować infografiki?

Można wymienić wiele zalet, dla których warto używać infografiki, jednak skupmy się na tych najważniejszych.

1. Są częściej udostępniane
Odbiorcy bardzo chętnie udostępniają infografiki na swoich profilach, ponieważ przyciągają wzrok, są ciekawe i są łatwe do zrozumienia.

2. Przyciągają wzrok i są atrakcyjne dla oka
W większości przypadków infografiki są bardzo kolorowe, zawierają dużo liczb, wykresów i ikon, które bardzo skutecznie wyróżniają się z tłumu innych postów i swoją odmiennością przyciągają uwagę. Są łatwe w odczytaniu przekazywanych informacji i zrozumieniu przekazu, a dodatkowo łatwiej je zapamiętać.

3. Zwiększają świadomość marki
Tworząc infografikę, dobrze jest dodać na niej logo swojej marki, dzięki czemu podczas udostępniania jej przez innych wpływasz na rozpoznawalność swojej marki, pokazując innym, że taka firma jak Twoja istnieje.

4. Zostajesz postrzegany jako ekspert
Grafiki ze statystykami do świetny sposób, żeby zyskać w oczach odbiorców. Używając infografik do dzielenia się swoją wiedzą, jesteś postrzegany jako ekspert w tej dziedzinie, a odbiorcy łatwiej Ci zaufają.

5. Przekazują informację szybciej niż tekst
O wiele łatwiej i szybciej wyciągnąć najważniejsze informacje z przedstawionego tematu w momencie jak są przedstawione za pomocą infografiki.

6. Zwiększają liczbę odwiedzin na Twojej stronie internetowej lub profilu społecznościowym
Ciekawa i czytelna infografika zwiększa ruch na Twojej stronie internetowej, lub profilu w social mediach, ponieważ każde udostępnienie i interakcja zwiększa grupę odbiorców, która widzi twoje treści, a osoby chcące dowiedzieć się więcej chętnie odwiedzą Twój profil.

Infografiki — dlaczego warto je stosować w social mediachInfografiki — dlaczego warto je stosować

Infografiki publikowane na Facebooku Ministerstwa Zdrowia [źródło]

Jak tworzyć infografiki?

Po pierwsze trzeba się zastanowić nad tym, co chcemy przekazać odbiorcom, w jaki sposób oraz do kogo będzie skierowana jej treść. Najlepiej spisać sobie te informacje w jednym miejscu.
Nie ma infografiki bez tytułu, dlatego zastanów się na chwytliwym hasłem, które będzie interesujące i dające odbiorcom do myślenia.

Następnie wykonaj szkic, rozplanuj układ grafik oraz tekstu. Nie zapomnij o dostosowaniu jej wielkości, ma ona przekazywać szybko i łatwo informacje. Staraj się nie przesadzać z ilością treści oraz ikon na infografice, może to niekorzystnie wpłynąć na jej odbiór.

Infografiki — dlaczego warto je stosować w social mediach

[źródło]

Nie zapominaj o szczegółach. Pamiętaj, że infografika ma przykuwać uwagę odbiorcy, dlatego musi być ciekawa i kolorowa (oczywiście wszystko z umiarem). Ważny jest kolor i rozmiar używanej czcionki, czy układ grafik. I najważniejsze — bądź kreatywny! Nie ma nic złego w inspirowaniu się innymi infografikami, baw się symbolami, grafikami, skojarzeniami, ale miej z tyłu głowy, że przekaz musi być zrozumiały i czytelny.

Jakie wyróżniamy wskaźniki Core Web Vitals i jak je poprawić?

Podsumowanie

Infografika pobudza wyobraźnię, zmusza do bycia kreatywnym. Świetnie sprawdzi się przy wprowadzeniu nowego produktu/usługi, porównaniu produktów lub wytłumaczeniu pewnego procesu.

Infografiki przyciągają wzrok odbiorców, pozwalając szybciej i łatwiej przyswoić im pokazywane informacje, dzięki czemu pozwolą zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry