Jak Google Doubleclick może pomóc Ci w prowadzeniu kampanii reklamowych?
#dla marketera

Google Dubleclick, a kampanie reklamowe

invette kraków paulina misiek

Paulina Misiek

18 czerwca 2021

5/5 - (2 {głosy})

DoubleClick Digital Marketing jest platformą, która ułatwia prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie. Dzięki niej, jesteśmy w stanie w prosty sposób tworzyć reklamy online, jak również analizować ich rezultaty. Wykorzystanie DoubleClick Digital Marketing umożliwia strategiczne zarządzanie kampaniami we wszystkich kanałach, co znacznie usprawnia działalność reklamową. Możliwość dokonania analizy jest niezwykle ważna, bowiem jesteśmy w stanie uzyskać pełen obraz realizowanych kampani, a tym samym ocenić ich efektywność i zoptymalizować podjęte działania.

Stosowanie DoubleClick Digital Marketing umożliwia nie tylko monitorowanie istotnych danych z kampanii, takich jak AdWords, Facebook, display czy kampanii mobilnych, ale również znacznie ułatwia pracę związaną z ich tworzeniem. Dzięki zastosowaniu platformy możemy błyskawicznie dokonać zmian, przeprowadzić optymalizację bądź ustalić stawki dla danej kampanii, co znacznie skraca czas pracy.

Platforma DoubleClick Digital Marketing składa się z:

– DoubleClick Campaign Manager,
– DoubleClick Search,
– DoubleClick Bid Manager,
– DoubleClick Studio.

Czy warto prowadzić sklep na Instagramie?

DoubleClick Campaign Manager

DoubleClick Campaign Manager pomaga zarządzać reklamami oraz kontrolować sposób, w jaki są wyświetlane użytkownikom. Wszystko za sprawą pakietu narzędzi do raportowania oraz atrybucji. Dzięki temu możemy w jednym miejscu znaleźć wszelkie dane dotyczące przebiegu kampanii.

Co więcej, dostęp do raportów jest możliwy zarówno za pośrednictwem komputera, jak i urządzeń mobilnych, dzięki czemu możemy w dowolnym miejscu i porze kontrolować efektywność kampanii.

Warto również podkreślić, iż DoubleClick Campaign Manager jest połączony z aplikacjami, takimi jak DoubleClick Rich Media oraz DoubleClick Ad Exchange, co jest znacznym ułatwieniem podczas planowania strategii reklamowych, jak również przeprowadzenia kampanii i oceny jej skuteczności.

DoubleClick Search

DoubleClick Search jest pomocny w zarządzaniu kampaniami w wyszukiwarkach. Jego największą zaletą jest łatwość obsługi oraz możliwość monitorowania efektów kampanii, dzięki czemu praca staje się o wiele prostsza oraz umożliwia realizację określonych celów. Automatyzacja pracy jest możliwa dzięki dokonywaniu zmian za pomocą postawionych strategii i reguł, które wpływają na zachowanie kampanii w sytuacji, gdy pojawi się dany czynnik.

Dzięki temu, nie musimy ręcznie wprowadzać poszczególnych zmian, bowiem ustalenie reguły sprawia, iż kampania automatycznie się optymalizuje, zgodnie z określonymi zasadami. Należy również podkreślić, iż mamy tutaj możliwość stworzenia kampanii również dla innych wyszukiwarek, zatem nie musimy ograniczać się wyłącznie do Google.

DoubleClick Bid Manager

DoubleClick Bid Manager umożliwia dokonanie zakupu przestrzeni, na której zamierzamy publikować reklamy. Transakcja jest realizowana w system aukcyjnym, gdzie poszczegolni wydawcy oferują swoją powierzchnię reklamową. Jednak, Doubleclick Bid Manager umożliwia również dostępność raportów w czasie rzeczywistym.

Zatem, możemy monitorować aktualny efekt kampanii, a tym samym wprowadzić zmiany, które będą miały rzeczywisty wpływ na jej skuteczność. Aktualne dane kampanii zwiększają szansę na realizację postawionych celów, jak również umożliwiają lepsze dotarcie do grupy docelowej.

DoubleClick Studio

DoubleClick Studio jest znacznym ułatwieniem dla osób, które zajmują się realizacją kampanii, bowiem pomaga w dużym stopniu usprawnić pracę. Dzięki niemu, istnieje możliwość bezpośredniego przesłania danych do DoubleClick Campaign Managera, co znacznie wpływa na poprawę komunikacji w poszczególnych etapach realizacji kampanii, jak również umożliwia kontrolę różnych wersji reklam.

Jak stworzyć zaangażowaną grupę na Facebooku?

Zalety stosowania Google DoubleClick

Google DoubleClick oferuje innowacyjne ustawienia oraz funkcje, które są przydatne podczas podejmowania decyzji, jak również znacząco oszczędzają czas potrzebny na prawidłowe dostosowanie kampanii marketingowych, dzięki czemu osiągnięcie zamierzonych celów jest możliwe do zrealizowania przy mniejszym nakładzie pracy.

Platforma pomaga w skutecznym zautomatyzowaniu zarządzania i optymalizacji kampanii w poszczególnych kanałach.

Jednak to nie wszystkie zalety, jakie oferuje Google DoubleClick. Poniżej, przedstawimy korzyści, które sprawiają, że coraz więcej agencji marketingowych korzysta z tego narzędzia.

Szybkość i aktualne dane

Jak wiadomo, społeczeństwo żyje coraz szybciej, zatem wymaga coraz to nowszych rozwiązań. Ma to ogromny wpływ na zmienność decyzji zakupowych, co jest ogromnym wyzwaniem dla marketerów. Dlatego narzędzia, które umożliwiają szybkie dotarcie do użytkownika w najważniejszym momencie podejmowania przez niego decyzji, jest kluczowe do uzyskania zamierzonych efektów.

W związku z tym warto stosować Google DoubleClick, bowiem dzięki niemu mamy zapewnioną dostępność do wszelkich danych dotyczących kampanii, które zbierane są na bieżąco. Zatem zyskujemy aktualne dane, które pozwalają nam zoptymalizować działania, a tym samym zwiększyć skuteczność realizowanej kampanii.

Brak ograniczeń

Jak już wspominaliśmy, stosując Google DoubleClick mamy możliwość prowadzenia działań reklamowych na różnych wyszukiwarkach. Jest to niezwykle korzystne, bowiem nie potrzebujemy już różnych danych niezbędnych do logowania w poszczególnych panelach, a wszelkie informacje dostępne są w jednym miejscu.

Jest to nie tylko oszczędność czasu, ale również dostęp do innowacyjnych metod raportowania, a co za tym idzie, możliwość dokładnej analizy i wprowadzenia zmian, które będą miały rzeczywisty wpływ na efektywność kampanii.

Produkt niedostępny

Podczas realizowania kampanii marketingowej mającej na celu promowanie produktów, może pojawić się sytuacja, w której dany produkt nie jest już dostępny na stronie sklepu. Wpływa to nie tylko negatywnie na odbiór kampanii, ale również doświadczenia użytkownika z daną marką.

Dlatego, aby temu zapobiec, warto stosować Google DoubleClick, bowiem platforma stosuje wyłącznie aktualne dane pliku z produktami, dzięki czemu niemożliwe będzie promowanie niedostępnych towarów.

Czy warto prowadzić wielojęzyczny fanpage na Facebooku?

Dlaczego warto podjąć działania na Google DoubleClick?

Poza wyżej wymienionymi zaletami Google DoubleClick należy również wspomnieć o kilku aspektach, które przemawiają za tym, iż wykorzystanie platformy jest niezwykle korzystne podczas tworzenia kampanii marketingowych.

Dzięki Google DoubleClick mamy możliwość odpowiedniego dostosowania reklam, zgodnie z produktami lub usługami, które mają być reklamowane, podając jednocześnie ich opis oraz cenę. Ponadto, reklamy za pośrednictwem platformy mają rzeczywisty wpływ na zwiększenie przychodów, dzięki zastosowaniu właściwych słów kluczowych, które doskonale opisują produkt lub usługę, nawiązując do ich marki czy też kategorii produktowej.

Podsumowanie

Google DoubleClick to idealne rozwiązanie dla klientów indywidualnych, jak również reklamodawców. Dzięki platformie możemy zaoszczędzić czas, odpowiednio zoptymalizować działania, a tym samym podjąć właściwe decyzje dotyczące realizacji kampanii.

Jest to nie tylko oszczędność finansowa, ale również możliwość uzyskania znacznych przychodów, które wynikają ze skuteczności realizowanych działań.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry