Jak pozyskiwać leady, czyli Facebook Lead Ads | Invette
#dla marketera

Generowanie leadów na Facebooku

27 maja 2020

Lead Ads – co to takiego?

Lead Ads to reklamy służące do pozyskania danych kontaktowych potencjalnego klienta – a generowanie leadów to nic innego, jak zdobywanie kontaktów klientów. Całe działanie polega na tym, że wysyłamy reklamę do potencjalnego klienta, która następnie odsyła go na landing page, czyli stronę, na której znajduje się formularz. Po jego wypełnieniu i wysłaniu, dane trafiają do adresata reklamy.

Ten typ reklam, gdzie odbiorcy są odsyłani na odrębną stronę, może sprawiać jednak kilka problemów:

Między innymi strona, na którą odsyłani są klienci, może być niefunkcjonalna – wolno się ładować lub nie być kompatybilna z urządzeniami mobilnymi, z których teraz wszyscy korzystają. Kolejną problemem jest jej tworzenie, design i struktury działania. Żeby stworzyć dobry landing page, która nie odstraszy natrętnymi żądaniami podania danych ludzi, którzy już się na niej znaleźli, musimy zainwestować w jej stworzenie trochę czasu i pieniędzy.

Odrębną sprawą jest sam formularz – klient, który widzi, że ma do wypełnienia wiele pól, może od razu zrezygnować i opuścić stronę. Ci, którzy zostaną i zdecydują się na uzupełnienie formularza, niekoniecznie muszą stać się potem klientami danej firmy. Wystarczy drobny błąd w danych adresowych i cały formularz jest nieważny.

Facebook Lead Ads

Lead Ads są możliwe na Facebooku i nie sprawiają one tyle możliwych problemów jak te, które przekierowują użytkownika na landing page. Lead ads na tym jednym z najpopularniejszych portali społecznościowych działają na zasadzie wabika – najpierw reklama pokazywana jest użytkownikowi, a po jej kliknięciu otwiera się formularz znajdujący się na stronie. Likwidujemy w ten sposób problem przenoszenia się na odrębną kartę.

Facebook przychodzi także z rozwiązaniem drugiego problemu, czyli wypełnianiem formularza – robi on to za nas. Automatycznie pobiera dane użytkownika i zapełnia nimi pola, a zadaniem użytkownika i potencjalnego nowego “lead’a” jest tylko kliknięcie przycisku „wyślij”. Całość generowania takich reklam na Facebooku jest prosta, a także funkcjonalna i skuteczna. Co ciekawe, nie są one zbyt popularne – a przecież posiadanie możliwości kontaktu ze swoim docelowym klientem jest przydatną opcją dla marketingowców.

Jak ustawić Facebook Lead Ads?

Skoro już wiemy, jak działa pozyskiwanie leadów na Facebooku, czas od teorii przejść do praktyki. By wypuścić reklamę przynoszącą korzyści z social media, musimy uruchomić Menedżera Reklam – jeżeli go nie posiadamy, klikamy na strzałkę w prawym górnym rogu Facebooka i z zakładek wybieramy opcję tworzenia reklam.

Lądujemy na stronie do tworzenia kampanii reklamowych, gdzie musimy określić cel naszej reklamy – w opisywanym przypadku będzie to pozyskanie kontaktów, czyli właśnie leadów. Po zaznaczeniu odpowiedniej opcji, Facebook poprosi nas o możliwość zbierania reklam w naszym imieniu – wyrażenie zgody jest niezbędne, gdyż w przeciwnym razie wypuszczenie reklamy gromadzącej kontakty będzie niemożliwe.

Kolejnym etap to wybranie zestawu reklam, czyli określenie danych reklamy – kto ma ją widzieć, gdzie ma być wyświetlana itp. Ostatnim etapem jest stworzenie jej kreacji, czyli samej warstwy estetycznej. Jeżeli korzystałeś już z tworzenia reklam w Menedżerze firmy, to dobrze wiesz, co masz robić dalej.

Jak utworzyć formularz?

Ostatnim etapem kreowania kampanii Facebook jest zaplanowanie formularza zbierającego dane.

Należy zacząć od przycisku „Utwórz formularz”, a następnie wypełnić formularz – jest on dość skomplikowany i rozbudowany, nas interesuje jednak tylko parę aspektów. Najpierw musimy ustawić język. Aby to zrobić, należy przejść do zakładki „Ustawienia”, wybrać ten, w którym ma być przedstawiony formularz (chociażby odpowiednio brzmiące nazwy pól do wypełnienia – “imię” zamiast “name” itd.).

Następnie warto zmienić typ formularza na otwarty – daje to możliwość udostępniania reklamy.
Gdy już ustawimy podstawowe opcje, czas na tworzenie struktury formularza. Nie jest to skomplikowane – z zakładki “zawartość” wybieramy interesujące nas pola, które oferuje nam Facebook. Zostaną one automatycznie pobrane z danych, jakie podał użytkownik, rejestrując się na portal. Dodatkowo możemy uzupełnić formularz swoimi własnymi pytaniami – opcji personalizacji ankiety jest wiele.

Należy także zadbać o ustawienia prywatności – musimy być pewni, że spełniamy wszystkie wymogi prawne i zawarliśmy wszystkie niezbędne linki – np. ten do polityki prywatności, znajdującej się na Twojej stronie. Gdy formularz jest gotowy, możemy dodać do niego jeszcze ekran z podziękowaniami za poświęcony nam czas i chęć udzielenia danych.

Czy warto generować leady?

Leady możemy wykorzystać na wiele sposobów. Możemy je generować, zachęcając ludzi do zapisania się do newslettera, na wydarzenia czy też wysyłać oferty marketingowe. Możliwości jest wiele, a każda z nich jest opłacalna – dzięki leadom docieramy dokładnie do osób, które znajdują się w grupie docelowej naszych potencjalnych klientów. Ten sposób na poszerzenie zasięgu odbioru swoich usług jest bardzo szybki i skuteczny, a przy odpowiedniej optymalizacji reklam – również tani.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry