Jak dodać Facebook Messenger do strony internetowej? | Invette
#dla marketera

Facebook Messenger – jak dodać na stronę internetową?

12 czerwca 2020

Oceń post

Facebook Messenger stał się niezależną platformą społecznościową, która gromadzi około 1,3 miliarda użytkowników

Sam Facebook przestał odpowiadać internautom, platforma coraz bardziej przeładowana jest różnego rodzaju treściami, którymi marki próbują zwrócić uwagę odbiorców. Internauci jednak skupiają się na rozmowie z najbliższymi, a nie przeglądaniem postów. Messenger stał się również drugim najczęściej wybieranym sposobem komunikacji z biznesem. Na samym Messengerze użytkownicy wysyłają do firm 2 miliardy wiadomości i to tylko w ciągu jednego miesiąca. 

Czat na własnej stronie internetowej to idealne rozwiązanie, które pozwala utrzymać kontakt z potencjalnym klientem. Skuszony klient, który ma jakieś pytania może bezpośrednio uzyskać odpowiedzi, co znacznie zwiększa szanse na podjęcie decyzji o zakupie.

Facebook Messenger – funkcje i zalety

– rozmowa z prawdziwymi osobami (znamy ich dane osobowe, wiemy jak wyglądają),

– aplikacja jest darmowa,

– ciągłość rozmowy – tekst nie zniknie nawet po wyjściu klienta z naszej strony internetowej,

– budowanie własnych botów,

– budowanie prawdziwej relacji z użytkownikami.

– szyfrowanie wiadomości.

– granie w mini gry.

Sposoby na programowanie grupy na Facebooku

Wady Messengera

Niestety aplikacja posiada też kilka wad:

– osoba, która chce się z nami skontaktować przez aplikację, sama musi ją posiadać,

– potencjalny klient musi być zalogowany,

– nie wiemy, na której podstronie obecnie jest nasz rozmówca (inne tego typu aplikacje udostępniają takie dane).

Rozwój Messengera

Aplikacja rozwijana była najpierw jako Facebook Chat, później oddzielono ją od głównej aplikacji Facebooka i przemieniono na Facebook Messenger, od 2015 r. wprowadzono funkcję korzystania z aplikacji bez posiadania konta na Facebooku, którą można pobierać oddzielnie. W aplikacji możemy ustawić wiadomość powitalną, od razu zasugerować klientowi kilka opcji do wyboru: „Pytanie o produkt”, „Pytanie o rabat”, „Prośba o kontakt w sprawie zamówienia”.

Jak dodać Messengera na stronę www?

Każda firma, która ma stronę internetową, zapewne posiada również konto na Facebooku. Zainteresowany użytkownik będący na stronie internetowej, by napisać wiadomość, musi albo wypełnić formularz, albo napisać maila. Można jednak usprawnić ten proces — klienci cenią sobie szybkie odpisywanie na wiadomości — czat online podpięty do witryny internetowej sprawdzi się do tego idealnie.

Podłączenie wysyłania wiadomości przez Messengera bezpośrednio na fanpage jest bardzo proste – wystarczy skorzystać z naszej krótkiej instrukcji, dzięki której czat pojawi się na Twojej stronie. Dzięki temu bez wychodzenia z Twojej witryny klient będzie mógł się z Tobą skontaktować.

By zainstalować Messengera zaloguj się na Facebooka i wejdź w ustawienia swojej strony internetowej. Kliknij Ustawienia – Wiadomości:

facebook messenger jak dodac na strone

Poniżej znajdziesz funkcję: Dodaj Messengera do swojej witryny. W następnym kroku Facebook krok po kroku przeprowadzi Cię przez tworzenie kodu, który trzeba dodać na Twoją stronę internetową. Wybierzesz rodzaj i treść powitania oraz kolor skórki. Gotowy kod wystarczy skopiować – możesz dodać go sam do swojej witryny lub poprosić o to swojego informatyka.

facebook messenger jak dodac na strone

Co, jeśli chcesz podłączyć swój prywatny profil?

Może zdarzyć się tak, że Twój biznes to Ty – nie posiadasz osobnego fanpage’a swojej firmy i chcesz, by klienci kontaktowali się bezpośrednio z Tobą. Możesz podłączyć do strony internetowej Twój prywatny facebookowy profil.

W tym celu trzeba skorzystać ze specjalnego skryptu, który umieszcza na stronie internetowej widget Facebook Messengera. Nie będzie on jednak działał tak, jak ten omówiony powyżej. Widget po kliknięciu będzie przenosił użytkownika do aplikacji Messengera w osobnej zakładce, co może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek. Mimo wszystko,  najlepiej będzie korzystać z podłączenia Messengera ze stroną przez profil firmowy.

Jak dodać widget Messengera przez wtyczkę?

Jeśli z jakiegokolwiek powodu nie chcesz skorzystać z wyżej wymienionych metod, możesz dodać Messengera do Twojej strony internetowej za pomocą wtyczek, które oferują CMS-y. Kilka przykładowych pluginów dla WordPressa to:

– WP-Chatbot for Messenger,

– Cesta Social Messenger.

– Live Chat with Messenger.

Warto jednak skorzystać z opisanego przez nas sposobu — dzięki temu nie zaśmiecamy strony niepotrzebnymi wtyczkami, które mogą spowalniać witrynę.

Jak połączyć dwie strony na Facebooku?

Podsumowanie

Jak widać, dodawanie Messengera do strony internetowej  nie jest trudne, a niesie ze sobą sporo zalet. Dzięki tym rozwiązaniom znacząco możesz poprawić i ułatwić klientom komunikację z Tobą oraz zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry