Czym jest Facebook Business Manager i jak go wykorzystać? | Invette
#dla klienta #dla marketera

Facebook Business Manager – co to jest i jak go wykorzystać?

16 grudnia 2019

Jakie możliwości daje Facebook Business Manager?

Możliwości jest wiele, ale przede wszystkim jest to komfort, jaki daje Manager, oddzielając nasze życie prywatne od wykonywanej pracy. A więc konkretnie, co dzięki niemu zyskamy?

Łatwy i zorganizowany dostęp do wielu stron z jednego miejsca

Jeżeli posiadacie wiele stron, to Business Manager jest rozwiązaniem niezbędnym – zbiera dane ze wszystkich w jedno miejsce. Dzięki niemu możecie podpiąć wszystkie fanpage’e i konta reklamowe oraz mieć do nich łatwy dostęp, płynnie się pomiędzy nimi przełączając.

Kontrola nad innymi

Pod konto Business Managera, czyli Menedżera Firmy podpina się wszystkie konta reklamowe, którymi mogą zajmować się Twoi pracownicy. Dzięki temu możesz mieć stały podgląd na działania, jakie są przez nich wykonywane na wszystkich podpiętych stronach. W każdej chwili możesz przyznawać dostęp dla nowych pracowników, jak i usuwać ten już udzielony.

Jak utworzyć konto Facebook Business Manager?

Założenie konta Managera Firmy nie jest trudne. Wystarczy, że wejdziemy na stronę www.business.facebook.com. Tam musimy postępować zgodnie z krokami, jakie będą nam pokazywały się na ekranie. Pierwszą z nich jest wpisanie nazwy swojej firmy, a kolejną podanie swoich danych. I na tym kończy się tworzenie konta. Banalnie proste.

Konfiguracja konta Business Manager

Gdy już założymy konto Managera Firmy czas na to, żeby je odpowiednio skonfigurować. Teraz mamy dostęp do panelu, który widnieje w lewym górnym rogu. W jego zawartości znajdziemy dostęp między innymi do Managera Firmy, Reklam, czy Piksela, a także takie narzędzie jak Facebook Audience Insights, które służy do analizowania i monitorowania odbiorców i grup docelowych.

Żeby skonfigurować nasze konto Managera Firmy, w panelu musimy znaleźć opcję ustawień. To tam musimy wykonać najważniejsze działania. Pierwszym z nich jest dodanie wszystkich kont reklamowych i fanpage’ów. Następnie dodajemy osoby, które chcemy uprawnić do zarządzania tymi stronami, jak i oczywiście musimy nadać im te uprawnienia.

Dodawanie zasobów i osób do Business Manager

Istnieją dwa sposoby dodawania do Managera Firmy stron i kont reklamowych.

1) Pierwszym z nich jest dodanie stron poprzez udzielenie dostępu do nich. Posiadasz taką opcję, gdy jesteś właścicielem tej strony.

2) Drugim sposobem jest prośba o dostęp. Ta opcja służy do tego, abyś mógł zarządzać czyjąś stroną, po dostaniu do niej dostępu. Gdy już mamy dodane wszystkie strony, potrzebujemy jeszcze osoby, która będzie je odpowiednio i systematycznie nadzorować. Aby dodać takie osoby, wystarczy, że w przeznaczonym do tego okienku wpiszesz ich maile. Pozostanie tylko jeszcze określić, jakie działania będą mogły podejmować.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry