Jakie działania wdrożyć, aby zwiększyć przedświąteczną sprzedaż?

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta

E-commerce a Święta Bożego Narodzenia – jakie działania wdrożyć, aby zwiększyć sprzedaż?

jakub pudełko agencja invette

Jakub Pudełko

17 grudnia 2021

5/5 - (2 {głosy})

Okres świąteczny kojarzy nam się głównie z czasem spędzonym w gronie najbliższych oraz wzajemnym obdarowywaniem się prezentami. Jednak jest to również niezwykle burzliwy okres dla sklepów rywalizujących o uwagę klienta, które pragną zmaksymalizować swoje wyniki sprzedażowe.

W związku z obecną sytuacją pandemii znaczna część osób będzie realizować świąteczne zakupy za pośrednictwem Internetu, dlatego tak ważne jest wdrożenie określonych działań, które zachęcą klientów do dokonania zakupów właśnie w naszym sklepie. Zatem, z jakich działań warto skorzystać? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w niniejszym artykule.

Analiza kampanii i wyników

Pierwszym krokiem, jaki należy podjąć, jest dokonanie szczegółowej analizy wyników z poprzedniego roku i wyciągnięcie wniosków. Jeśli jedna z realizowanych kampanii na konkretnym medium nie przyniosła oczekiwanych efektów, warto się jej przyjrzeć.

Być może była nieprawidłowo skonstruowana i trafiła do niewłaściwej grupy docelowej, albo kanał, w którym była realizowana, jest nieodpowiedni i warto z niego całkowicie zrezygnować, aby skupić się na pozostałych kampaniach i zmaksymalizować wyniki. Należy również określić, które produkty sprzedawały się najlepiej i na nie ukierunkować działania marketingowe.

Dlaczego Twoja strona internetowa nie sprzedaje?

Doskonałym pomysłem jest również poddanie analizie działań konkurencji i ustalenie jak wygląda ich komunikacja z odbiorcami oraz sprawdzenie, czy strona internetowa została w jakiś sposób zoptymalizowana. Dzięki temu możesz zyskać cenne inspiracje i nie zostaniesz w tyle!

Odpowiednia strategia

Wszelkie działania marketingowe powinny być odpowiednio zaplanowane, szczególnie gdy dotyczą konkretnych okazji. Święta Bożego Narodzenia poprzedzone są popularnymi akcjami, jakimi jest Black Friday oraz Cyber Monday, dlatego warto zaplanować działania z wyprzedzeniem i odpowiednio wcześnie przygotować akcje rabatowe, aby mieć czas na zakomunikowanie klientom, że marka również bierze udział w akcji i posiada specjalną ofertę.

Optymalizacja sklepu

Nie musimy chyba wspominać, że ogólna optymalizacja strony sklepu internetowego jest niezwykle istotna, ponieważ umożliwia stałe pozyskiwanie nowych klientów. Jednak w okresie przedświątecznym jest to wręcz wymagane!

Przede wszystkim należy przygotować się na znaczny wzrost ruchu na stronie, co często wpływa na stabilność serwera, a w efekcie na ogólne działanie witryny. Konieczne jest zatem wdrożenie działań, które zagwarantują, iż obciążenie serwera w żaden sposób nie wpłynie na użyteczność strony, dzięki czemu uchronisz się przed stratą potencjalnych klientów, co mogłoby być spowodowane niedziałającą witryną.

Czym jest webinar marketing i czy warto go stosować?

Kolejnym aspektem jest ogólny wygląd strony. Jeśli chcesz zwiększyć satysfakcję odbiorców, warto wprowadzić świąteczne motywy na stronę, jak również wyróżnić produkty objęte promocją, co pomoże klientowi odkryć przedmioty, które mogą go zainteresować.

Ciekawym pomysłem może być również dodanie kategorii prezentowych, które jasno zakomunikują użytkownikowi, że możne znaleźć tam odpowiedni asortyment. Warto również dodać okna pop-up, które będą informować o specjalnej ofercie objętej limitem czasowym, bądź zegara, dzięki czemu wzbudzisz potrzebę skorzystania z niej.

Akcje promocyjne

Myśląc o świętach, na pewno jednym ze skojarzeń zakupowych są promocje. Wiele sklepów na ten okres przygotowuje specjalne oferty, zachęcające do dokonania konwersji właśnie u nich, a nie u konkurencji. Rekomendujemy zatem stworzenie akcji rabatowych, zachęcających do zakupów online.

Pomysłami, które warto wdrożyć w tym okresie może być darmowa dostawa przy zakupach za określoną kwotę, zniżka na poszczególne produkty lub rabat na zakupy. Warto również skorzystać z cross-sellingu, dzięki któremu po dodaniu produktów do koszyka, użytkownikowi zostaną wyświetlone podobne produkty. Taki zabieg może skutkować znacznym zwiększeniem wartości koszyka.

Jaki wpływ ma budżet na skuteczność kampanii SEO?

Dbanie o potrzeby klienta

Święta to szczególny okres, w którym należy zadbać o pozytywne doświadczenia klienta ze sklepem. Rabaty i zniżki to ważna kwestia, jednak nie tylko na tym trzeba się skupić.  Należy zadbać, aby czas realizacji zakupów, a szczególnie czas wysyłki nie był zbyt długi, ponieważ nikt nie chce się martwić, że przesyłka nie zostanie dostarczona na czas.

Kolejnym etapem jest weryfikacja sposobów płatności i dostawy. Obecnie istnieje wiele możliwości dokonania zapłaty za zakupiony towar i warto korzystać przynajmniej z większości z nich, umożliwiając klientowi wybór najkorzystniejszego dla siebie. W przypadku dostawy sprawa wygląda podobnie i warto umożliwić kilka najpopularniejszych sposobów dostawy, jak paczkomaty czy kurier.

Prowadzenie bloga

W okresie świątecznym warto wzbogacić stronę o wartościowe treści, które będą nawiązywać do świąt. Wiele osób poszukuje ciekawych poradników z inspiracjami na prezent dla partnerów i rodziny. Utworzenie kilku artykułów dotyczących np. list „top 10”, najlepszych prezentów dla niej i dla niego, czy też instrukcji o tym jak zapakować prezent, może pomóc przyciągnąć wielu klientów na Twoją stronę.

Jest to również znakomity sposób na wypromowanie produktów dostępnych w ofercie sklepu.

Kampania produktowa w Google Ads – wszystko, co powinieneś o niej wiedzieć!

Świąteczny newsletter oraz kampania e-mailingowa

Świąteczna kampania newsletterowa i mailingowa to doskonały sposób komunikacji klientami, którzy dokonywali już zakupów na Twojej stronie, ale również z osobami, które z jakiegoś powodu opuściły stronę bez finalizacji transakcji.

Dzięki kampanii mailingowej możesz dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców i zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia strony poprzez wysłanie wyżej wspomnianych artykułów blogowych, czy przekonać ich do dokonania zakupu za pomocą specjalnych kuponów rabatowych.

Warto zatem zadbać, aby grafika zawarta w mailu przykuwała uwagę, zachęcała do odwiedzenia strony i skorzystania z oferty. Nie zapomnijmy również o odpowiednim przycisku CTA.

Kampania Google Ads

Kampania płatnych reklam w wynikach wyszukiwania jest jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania produktów. Dzięki niej możesz  dotrzeć do spersonalizowanej grupy odbiorców na podstawie np. lokalizacji, demografii, bądź zainteresowań, co przekłada się na wysoką konwersję.

Google umożliwia prezentację produktów na wiele sposobów, m.in. w postaci reklamy banerowej, która jeśli zostanie stworzona w atrakcyjny sposób, jest w stanie przyciągnąć bardzo dużą ilość klientów. Warto również zawrzeć w reklamie dodatkowe informacje dotyczące rabatu i ustalenia jej daty końcowej, co jeszcze bardziej zainteresuje użytkownika.

Jak analizować zachowania konsumenckie i dlaczego jest to ważne?

Social Media

Myśląc o marketingu, nie możemy zapominać o Social Mediach i ich ogromnym wpływie na współczesną komunikację marketingową przedsiębiorstw. Tworzenie wartościowych treści na Facebooku pomoże zaangażować obecnych użytkowników oraz zainteresować potencjalnych klientów do dokonania zakupów na Twojej stronie.

Warto zatem, oprócz standardowej prezentacji produktów, w bardziej kreatywny sposób przyciągnąć uwagę internautów, stosując np. konkursy. Nie można również pomijać aspektu wizualnego, dlatego zdjęcia i posty powinny zawierać motyw świąteczny.

Media społecznościowe to również znakomity kanał remarketingowy, pozwalający ponownie dotrzeć do użytkowników, którzy z jakiegoś powodu opuścili stronę.

Podsumowanie

To już wszystkie pomysły, które przygotowaliśmy. Wdrożenie wszystkich bądź większości z nich, z pewnością wpłynie na dotarcie do większej ilości odbiorców, a w efekcie pozwoli Ci znacznie zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznym. Z racji niedługiego czasu, który pozostał do świąt, należy działać szybko i umiejętnie skonfigurować poszczególne kampanie.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry