Jakie są role i funkcje dostępu do konta na Facebooku? | Invette
#dla marketera #dla klienta

Dostęp do konta na Facebooku – role i ich funkcje

Alicja Jurczak

4 września 2020

Wiele firm korzysta z usługi prowadzenia profilu na social mediach przez agencje marketingowe czy freelancerów. Rozpoczęcie takiej współpracy wiąże się z przydzieleniem określonej roli opiekunowi konta np. na Facebooku.

Bardzo często klient nie wie, jaka rola zostanie mu przydzielona na stronie, a co za tym idzie, jakie uprawnienia zaoferuje. Poniżej przedstawiamy pełny opis możliwości z dokładną charakterystyką każdej z ról.

Rodzaje ról na stronie i ich podział

Istnieje 6 typów ról dla osób zarządzających stroną. Przy tworzeniu strony, stajesz się automatycznie jej administratorem. Możesz zmieniać najważniejsze ustawienia, wygląd i publikować treści w imieniu strony.

role uprawnienia na facebooku jak nadać dostęp

Wiele osób może mieć przypisane różne role na stronie, ale każda z tych osób musi posiadać swoje prywatne konto na Facebooku.

Rodzaje ról na Facebooku:

1. Administrator
2. Redaktor
3. Moderator
4. Reklamodawca
5. Analityk
6. Menedżer ofert pracy

Należy pamiętać, że tylko administrator może przydzielać i zmieniać role na stronie.

Efektywny copywriting na Facebooku

Jakie uprawnienia ma każda z ról?

Administrator

Uprawnienia administratora pozwalają na:

– zarządzanie rolami na stronie oraz ustawieniami,
– edycja strony i dodawanie aplikacji,
– tworzenie i usuwanie postów w imieniu strony,
– wysyłanie wiadomości w imieniu strony,
– odpowiadanie na komentarze, ukrywanie bądź usuwanie komentarzy oraz postów ze strony,
– blokowanie osób i usuwanie ich ze strony,
– tworzenie reklam, promocji i promowanych postów,
– wyświetlanie statystyk,
– wyświetlanie karty Jakość strony,
– sprawdzenie, kto zamieścił post w imieniu strony,
– publikowanie ofert pracy i zarządzanie nimi,
– włączenie funkcji ofert pracy w poście

Redaktor

Redaktor posiada praktycznie wszystkie uprawnienia co administrator z wyjątkiem:

– zarządzania rolami na stronie,

– zmianami ustawień.

Moderator

Rola moderatora umożliwia:
– wysyłanie wiadomości w imieniu strony,
– odpowiadanie na komentarze, ukrywanie bądź usuwanie komentarzy oraz postów ze strony,
– blokowanie osób i usuwanie ich ze strony,
– tworzenie reklam, promocji i promowanych postów,
– wyświetlanie statystyk,
– wyświetlanie karty Jakość strony,
– sprawdzenie, kto zamieścił post w imieniu strony

Jak dodać Social Media na stronę internetową?

Reklamodawca

Jak sama nazwa wskazuje, reklamodawca ma ograniczone uprawnienia.

Uprawnienia reklamodawcy:
– tworzenie reklam, promocji i promowanych postów,
– wyświetlanie statystyk,
– wyświetlanie karty Jakość strony,
– sprawdzenie, kto zamieścił post w imieniu strony.

Analityk

Analityk ma dostęp jedynie do:
– wyświetlania statystyk,
– wyświetlania karty Jakość strony,
– sprawdzania, kto zamieścił post w imieniu strony.

Menadżer ofert pracy

Menadżer ofert pracy może:
– tworzyć reklamy, promocję i promowane posty,
– wyświetlać statystyki,
– wyświetlać kartę Jakość strony,
– sprawdzać, kto zamieścił post w imieniu strony,
– publikować oferty pracy i zarządzać nimi,
– włączyć funkcę ofert pracy w poście.

Jeśli masz obawę przed dawaniem uprawnień administatora, możesz przyznać redaktora. Jednak wszystkie ustawienia niezbędne do prawidłewgo działania strony będziesz musiał wprowadzać samodzielnie.

Facebook Messenger – jak do dać na stronę internetową?

Jak przypisać rolę konkretnej osobie?

By przydzielić rolę na stronie, musisz być administratorem. Z poziomu Twojego dostępu przejdź w Ustawienia — Role na stronie:

role na facebooku

Wystarczy że w Rolach na stronie wprowadzisz imię i nazwisko konkretnej osoby lub adres e-mail.

Pamiętaj, że dodawana osoba musi mieć prywatne konto na Facebooku.

role uprawnienia na facebooku

Podsumowanie

Dodawanie ról na Facebooku pozwala w łatwy sposób przypisywać pracowników do ich zakresu zadań. Dzięki temu każda z osób ma dostęp tylko do tych funkcji, których używa. Role na stronie zostały stworzone po to, by ułatwić pracę z Twoim profilem. Pamiętaj jednak o tym, by role przypisywać tylko zaufanym osobom.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry