Wiele firm korzysta z usługi prowadzenia profilu na social mediach przez agencje marketingowe czy freelancerów. Rozpoczęcie takiej współpracy wiąże się z przydzieleniem określonej roli opiekunowi konta np. na Facebooku.
Bardzo często klient nie wie, jaka rola zostanie mu przydzielona na stronie, a co za tym idzie, jakie uprawnienia zaoferuje. Poniżej przedstawiamy pełny opis możliwości z dokładną charakterystyką każdej z ról.
Rodzaje ról na stronie i ich podział
Istnieje 6 typów ról dla osób zarządzających stroną. Przy tworzeniu strony, stajesz się automatycznie jej administratorem. Możesz zmieniać najważniejsze ustawienia, wygląd i publikować treści w imieniu strony.
Wiele osób może mieć przypisane różne role na stronie, ale każda z tych osób musi posiadać swoje prywatne konto na Facebooku.
Rodzaje ról na Facebooku:
1. Administrator
2. Redaktor
3. Moderator
4. Reklamodawca
5. Analityk
6. Menedżer ofert pracy
Należy pamiętać, że tylko administrator może przydzielać i zmieniać role na stronie.
Jakie uprawnienia ma każda z ról?
Administrator
Uprawnienia administratora pozwalają na:
– zarządzanie rolami na stronie oraz ustawieniami,
– edycja strony i dodawanie aplikacji,
– tworzenie i usuwanie postów w imieniu strony,
– wysyłanie wiadomości w imieniu strony,
– odpowiadanie na komentarze, ukrywanie bądź usuwanie komentarzy oraz postów ze strony,
– blokowanie osób i usuwanie ich ze strony,
– tworzenie reklam, promocji i promowanych postów,
– wyświetlanie statystyk,
– wyświetlanie karty Jakość strony,
– sprawdzenie, kto zamieścił post w imieniu strony,
– publikowanie ofert pracy i zarządzanie nimi,
– włączenie funkcji ofert pracy w poście
Redaktor
Redaktor posiada praktycznie wszystkie uprawnienia co administrator z wyjątkiem:
– zarządzania rolami na stronie,
– zmianami ustawień.
Moderator
Rola moderatora umożliwia:
– wysyłanie wiadomości w imieniu strony,
– odpowiadanie na komentarze, ukrywanie bądź usuwanie komentarzy oraz postów ze strony,
– blokowanie osób i usuwanie ich ze strony,
– tworzenie reklam, promocji i promowanych postów,
– wyświetlanie statystyk,
– wyświetlanie karty Jakość strony,
– sprawdzenie, kto zamieścił post w imieniu strony
Reklamodawca
Jak sama nazwa wskazuje, reklamodawca ma ograniczone uprawnienia.
Uprawnienia reklamodawcy:
– tworzenie reklam, promocji i promowanych postów,
– wyświetlanie statystyk,
– wyświetlanie karty Jakość strony,
– sprawdzenie, kto zamieścił post w imieniu strony.
Analityk
Analityk ma dostęp jedynie do:
– wyświetlania statystyk,
– wyświetlania karty Jakość strony,
– sprawdzania, kto zamieścił post w imieniu strony.
Menadżer ofert pracy
Menadżer ofert pracy może:
– tworzyć reklamy, promocję i promowane posty,
– wyświetlać statystyki,
– wyświetlać kartę Jakość strony,
– sprawdzać, kto zamieścił post w imieniu strony,
– publikować oferty pracy i zarządzać nimi,
– włączyć funkcę ofert pracy w poście.
Jeśli masz obawę przed dawaniem uprawnień administatora, możesz przyznać redaktora. Jednak wszystkie ustawienia niezbędne do prawidłewgo działania strony będziesz musiał wprowadzać samodzielnie.
Jak przypisać rolę konkretnej osobie?
By przydzielić rolę na stronie, musisz być administratorem. Z poziomu Twojego dostępu przejdź w Ustawienia — Role na stronie:
Wystarczy że w Rolach na stronie wprowadzisz imię i nazwisko konkretnej osoby lub adres e-mail.
Pamiętaj, że dodawana osoba musi mieć prywatne konto na Facebooku.
Podsumowanie
Dodawanie ról na Facebooku pozwala w łatwy sposób przypisywać pracowników do ich zakresu zadań. Dzięki temu każda z osób ma dostęp tylko do tych funkcji, których używa. Role na stronie zostały stworzone po to, by ułatwić pracę z Twoim profilem. Pamiętaj jednak o tym, by role przypisywać tylko zaufanym osobom.