Mateusz Solski

Autor

css
Oceń post

Jeszcze niedawno Google miało całkowitą wyłączność na porównywarkę cen. Zmiany nastąpiły po surowej decyzji Komisji Europejskiej, która ukarała amerykańskiego giganta grzywną o wartości 2,4 mld euro za faworyzowanie Google Shopping. Oprócz opłacenia ogromnej kary, twórcy Google’a pozwolili innym przedsiębiorstwom promować swoje produkty na identycznych warunkach z uwagą na kilka istotnych drobiazgów. W dzisiejszym artykule przedstawimy, czym jest porównywarka cen CSS i jakie są różnice pomiędzy CSS a Google Shopping.

Porównywarka cen CSS a Google Zakupy – różnice i najważniejsze informacje

Porównywarka cen CSS (z ang. Comparison Shopping Services) jest standardową usługą pozwalającą wyświetlać reklamy produktowe. Opcja ta dotyczy kampanii wyświetlanych w Zakupach Google również dla konkurencyjnych porównywarek CSS. Produkty prezentowane za pomocą porównywarki cen CSS i Google Shopping mają aktualnie identyczne szanse na pojawienie się w wyszukiwarkach. Pierwsze są oczywiście produkty z najwyższymi stawkami CPC.

01.

Miejsce wyświetlania:
Produkty reklamowane zarówno w Google Shopping, jak i w porównywarkach CSS mogą pojawiać się w różnych miejscach na stronie wyników wyszukiwania (SERP).

02.

Format reklamy:
Format reklam w Google Shopping i porównywarkach CSS może się różnić.

03.

Opcje targetowania:
Zarówno Google Shopping, jak i porównywarki CSS oferują różne opcje targetowania reklam, pozwalając na dotarcie do określonej grupy odbiorców.
04.
Koszty:
Model płatności za reklamy w Google Shopping i porównywarkach CSS różni się.
porównywarka cen css

Dlaczego warto korzystać z reklam w porównywarkach CSS zamiast Google Zakupy?

Porównywarki CSS to przede wszystkim oszczędność na marży. Korzystając z Google Zakupy, płacisz dosyć sporą prowizję (wynoszącą nawet do 20%) utrudniającą wyświetlenie się u góry strony w wyszukiwarce. Reklamując się na CPC wynoszące 1,50 zł w Google Shopping, konkurujesz realnie ze stawkami wynoszącymi 1,20 zł w porównywarkach CSS. Konkurencyjne porównywarki CSS pozwalają także zmodyfikować plik produktowy, zwiększając tym samym skuteczność oraz częstotliwość wyświetlania się opracowanej kampanii.

Dotarcie do szerszego grona odbiorców to kolejna zaleta korzystania z CSS. Reklamując się w kilku porównywarkach jednocześnie, zwiększasz zasięg swoich kampanii i docierasz do użytkowników, którzy niekoniecznie korzystają z Google.

Szczegółowe statystyki i raporty dostarczane przez platformy CSS umożliwiają precyzyjną analizę efektywności kampanii. Dzięki temu możesz na bieżąco optymalizować swoje działania i osiągać jeszcze lepsze rezultaty.

Kiedy warto rozważyć skorzystanie z porównywarki cen CSS?

świecie e-commerce, porównywarki cen CSS (Comparison Shopping Services) stają się coraz bardziej popularnym narzędziem, szczególnie w kontekście reklam w Google Shopping. Porównywarki te mogą przynieść znaczne korzyści firmom, które szukają skutecznych sposobów na zwiększenie swojej widoczności i obniżenie kosztów reklam. Oprócz oszczędności na marży, porównywarki cen CSS mogą być dobrym rozwiązaniem dla firm, które:

Podsumowanie

Porównywarki cen CSS pozwalają wyprzedzić konkurencję reklamującą się za pomocą Google Shopping, stosując niższe stawki CPC nawet o kilkanaście procent. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ umożliwia zwiększyć ruch w sklepie internetowym i wygenerować pożądany stopień konwersji wpłacając mniej kapitału, niż wymaga Google Shopping (jak już wcześniej wspomnieliśmy, porównywarki cen CSS charakteryzują się brakiem prowizji).

audyt konto reklamowe grafika AktualnościPPC/Reklamy

Audyt konta reklamowego

Dobrze prowadzone konto reklamowe to klucz do większych zysków i efektywniejszego wykorzystania budżetu reklamowego. W świecie reklamy internetowej efektywność kampanii zależy od wielu czynników, które ...
CZYTAJ DALEJ
content marketing wpis SXO

Chcesz prowadzić i rozwijać biznes przez lata? Content Marketing Twoim przyjacielem

W dzisiejszym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja jest zaciekła, a uwaga klientów ulotna, prowadzenie i rozwijanie biznesu wymaga skutecznych i długoterminowych strategii. Jedną z najbardziej efektywnych ...
CZYTAJ DALEJ
Doznania emocjonalne Twojego klienta - Customer Experience Aktualności

Doznania emocjonalne Twojego klienta, czyli wszystko, co musisz wiedzieć o Customer Experience

W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym świecie, kluczowym elementem, który wyróżnia firmy na rynku, jest Customer Experience (CX) – doświadczenie klienta. CX to nie tylko jakość ...
CZYTAJ DALEJ