Czym jest porównywarka cen CSS? – różnice pomiędzy CSS a Google - Agencja Invette - kampanie SEO, PPC, Social Media | Kraków

OFERTA BLACK FRIDAY

#dlaklienta

Czym jest porównywarka cen CSS? – różnice pomiędzy CSS a Google

14 marca 2022

Shopping

Jeszcze niedawno Google miało całkowitą wyłączność na porównywarkę cen. Zmiany nastąpiły po surowej decyzji Komisji Europejskiej, która ukarała amerykańskiego giganta grzywną o wartości 2,4 mld euro za faworyzowanie Google Shopping. Oprócz opłacenia ogromnej kary, twórcy Google’a pozwolili innym przedsiębiorstwom promować swoje produkty na identycznych warunkach z uwagą na kilka istotnych drobiazgów. W dzisiejszym artykule przedstawimy, czym jest porównywarka cen CSS i jakie są różnice pomiędzy CSS a Google Shopping.

Porównywarka cen CSS a Google Zakupy – różnice i najważniejsze informacje

Porównywarka cen CSS (z ang. Comparison Shopping Services) jest standardową usługą pozwalającą wyświetlać reklamy produktowe. Opcja ta dotyczy kampanii wyświetlanych w Zakupach Google również dla konkurencyjnych porównywarek CSS. Produkty prezentowane za pomocą porównywarki cen CSS i Google Shopping mają aktualnie identyczne szanse na pojawienie się w wyszukiwarkach. Pierwsze są oczywiście produkty z najwyższymi stawkami CPC.

 

Dlaczego warto korzystać z reklam w porównywarkach CSS zamiast Google Zakupy? – zalety

Porównywarki CSS to przede wszystkim oszczędność na marży. Korzystając z Google Zakupy, płacisz dosyć sporą prowizję (wynoszącą nawet do 20%) utrudniającą wyświetlenie się u góry strony w wyszukiwarce. Reklamując się na CPC wynoszące 1,50 zł w Google Shopping, konkurujesz realnie ze stawkami wynoszącymi 1,20 zł w porównywarkach CSS. Konkurencyjne porównywarki CSS pozwalają także zmodyfikować plik produktowy, zwiększając tym samym skuteczność oraz częstotliwość wyświetlania się opracowanej kampanii.


Porównywarki cen CSS – podsumowanie

Porównywarki cen CSS pozwalają wyprzedzić konkurencję reklamującą się za pomocą Google Shopping, stosując niższe stawki CPC nawet o kilkanaście procent. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ umożliwia zwiększyć ruch w sklepie internetowym i wygenerować pożądany stopień konwersji wpłacając mniej kapitału, niż wymaga Google Shopping (jak już wcześniej wspomnieliśmy, porównywarki cen CSS charakteryzują się brakiem prowizji).

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry