Czym jest Black Hat SEO? | Invette
#dla marketera

Czym jest Black Hat SEO?

25 listopada 2019

Istnieje wiele metod wykorzystywanych w celu uzyskania jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce

Nie wszystkie formy SEO są jednak zgodne z wytycznymi Google. Pojęciem, które obejmuje tego rodzaju działania jest Black Hat SEO – jego głównym celem jest uzyskanie jak najlepszych wyników w jak najkrótszym czasie, często wbrew nakazom i zaleceniom wyszukiwarki. Działania z zakresu Black Hat SEO mogą narazić naszą witrynę na dotkliwe kary i filtry Google.

Które techniki zaliczamy do Black Hat SEO?

Na przestrzeni ostatnich lat, coraz więcej działań w SEO zostało określonych mianem Black Hat. Większość z nich jest już powszechnie znana i unikana przez specjalistów w tej dziedzinie. Wielu z nich jednak nadal nie zdaje sobie sprawy z tego, że są one zakazane i naraża siebie oraz pozycjonowane przez nich strony internetowe na sankcje. Jakiego typu techniki mogą przynieść nam problemy?

1. Upychanie słów kluczowych

Działanie znane też pod nazwą “keyword stuffing”, polegające na umieszczaniu fraz kluczowych na stronie internetowej w dużych ilościach i w nielogiczny sposób. Głównym celem tej techniki jest poprawienie pozycji konkretnych wyrażeń w wyszukiwarce. Należy unikać upychania keywords zarówno w meta description, jak i w treści postów oraz w nazwach i tekstach alternatywnych wykorzystywanych na stronie grafik.

2. Cloaking

Inaczej maskowanie. Technika ta polega na przedstawianiu robotom wyszukiwarki innej treści, niż ta, która skierowana jest do użytkowników. Jest to metoda manipulacyjna, w której tworzy się metaznaczniki lub po prostu ukrywa treść (np. umieszczając biały tekst na białym tle, przez co nie jest on widoczny dla użytkownika witryny).

3. Kopiowanie treści z innych stron

Treść stron internetowych analizowana jest przez algorytmy Google również pod kątem unikatowych treści. Jest więc możliwość łatwej weryfikacji, która strona korzysta z materiałów skopiowanych z innych witryn – nawet jeśli chodzi o materiały multimedialne. Niekorzystne jest także powielanie tych samych treści w obrębie kilku podstron jednej witryny – może dojść do kanibalizacji słów kluczowych i wzajemnej konkurencji pomiędzy nimi.

4. Ukrywanie tekstu

W tym przypadku tekst z frazami kluczowymi oraz linki umieszczane są w miejscach, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Stosowanych jest w tym celu kilka metod. Pierwszą z nich jest używanie niewielkiej czcionki, którą trudno jest dostrzec na stronie. Oprócz tego czcionka ta może mieć kolor taki sam, jak tło, przez co całkowicie się z nim zlewa. Dodatkowo w niektórych przypadkach tekst umieszczany jest pod grafiką lub poza ekranem przy użyciu manipulowania marginesami.

5. Strony przejściowe

Znane także jako doorway pages, bridge pages lub zebra pages. Są to bezwartościowe podstrony, których jedynym zadaniem jest przekierowanie użytkownika przez stronę zupełnie niezwiązaną z witryną docelową, w którą użytkownik zamierzał wejść. Tworzone są one w celu podbijania pozycji w wyszukiwarce.

6. Thin content

Są to sztucznie generowane strony, które w nie mają żadnej wartości merytorycznej dla użytkownika. Najczęściej składają się z dużych ilości niepowiązanych ze sobą słów kluczowych lub treści skopiowanych z innych witryn. Zaliczane są do nich także strony, na których tekst zawiera nielogicznie umieszczone frazy kluczowe w dużym zagęszczeniu.

7. System wymiany linków

Do wymiany linków zaliczane jest kilka poszczególnych działań. Jednym z nich jest sprzedawanie lub kupowanie linków oraz duża liczba linków sponsorowanych. Oprócz tego karana może być wymiana odnośników w dużej ilości, na zasadzie 1 do 1, a także automatyzacja zarówno w ich tworzeniu jak i pozyskiwaniu.

8. Złośliwe strony

Niezgodne z wytycznymi Google jest także tworzenie stron, które manipulują działaniami użytkownika i na przykład automatycznie pobierają pliki na jego komputer oraz uruchamiają je bez jego wiedzy.

Black Hat SEO a sankcje

Podejmowanie się technik zaliczanych do Black Hat SEO może okazać się ryzykowne ze względu na kary nakładane przez Google. Są to najczęściej sankcje uruchamiane przez Ratera lub filtr algorytmiczny. W obydwu przypadkach może się to przyczynić do spadku pozycji w wyszukiwarce lub ograniczenia ruchu na stronie internetowej, która pozycjonowana była w taki sposób. Wszelkie podjęte wcześniej działania mogą okazać się po prostu stratą czasu nieodwracalnie stracone.

Black Hat SEO jest więc coraz częściej metodą, której specjaliści od SEO unikają, aby nie stracić włożonej w pozycjonowanie pracy.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry