Reklamowanie sklepu na Facebooku - czy warto? | Invette
#dla marketera

Reklamowanie sklepu na Facebooku – czy warto?

Gabriela Antoniak

12 lutego 2021

Oceń post

Coraz więcej osób decyduje się na robienie zakupów w sklepie internetowym. Jest to wygodne rozwiązanie dla osób zapracowanych, niechcących tracić czasu na dojazd czy stanie w kolejkach. W Internecie mamy dostęp nie tylko do sklepów polskich, ale również zagranicznych, klient ma wielkie spektrum wyboru konkretnego produktu lub usługi.  Co więcej, za pomocą porównywarek cenowych możemy w szybki sposób wybrać najlepszą dla nas opcje. A co najważniejsze, zakupów możemy dokonać o każdej porze dnia lub nocy.

Powyższe zalety wpłynęły na decyzje przedsiębiorców, którzy coraz częściej decydują się na otwarcie sklepu internetowego zamiast stacjonarnego.
W tym momencie wielu z was zadaje sobie pytanie, w takim razie jak wyróżnić swoją marką oraz produkty wśród działających już na rynku przedsiębiorstw i przekonać klientów do skorzystania właśnie z waszych usług. W tym artykule dokonamy analizy i sprawdzimy, czy warto reklamować sklep internetowy na najpopularniejszym portalu społecznościowym.

Działania na Facebooku zrzeszającego ponad 2 mld użytkowników to obecnie jedna z najskuteczniejszych metod promocji w Internecie. Dlatego też większość przedsiębiorstw decyduje się na posiadanie konta w tym serwisie. Nie zapominajmy, że Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Liczba użytkowników wciąż rośnie, dlatego nasz profil ma wciąż szansę trafiać do nowych odbiorców. Wykorzystanie tego portalu jest możliwe dla każdej marki, trzeba tylko wiedzieć, jak ją reklamować.

Reklama na Facebooku

Reklama na Facebook’u to nic innego jak publikowanie naszych reklam użytkownikom serwisu w zamian za uiszczoną kwotę. Reklama przybiera formę typowych postów i może ją uruchomić każdy właściciel konta na Facebook’u.

W ten prosty sposób docieramy do nowej grupy potencjalnych klientów, poprzez wyświetlenie reklamy naszej firmy innym użytkownikom portalu.

Czym jest i jak działa Allegro Ads?

Dlaczego warto promować się na Facebooku?

Zacznijmy od aspektu wizualnego, czyli przyjaznej formy reklamy dla odbiorców. Reklama przybiera postać zwykłego postu, zazwyczaj z ciekawą treścią, dzięki temu wielu użytkowników portalu nie odróżnia postu darmowego od sponsorowanego. Przekłada się to na częstsze sprawdzanie reklamowanej oferty.

Targetowanie

Kolejną zaletą promowania sklepu internetowego na Facebooku jest możliwość targetowania, czyli określenia grupy docelowej, do której trafi reklama. Poprzez możliwość określenia parametrów odbiorcy tj. płeć, wiek czy hobby możemy dokładnie ustalić persony, które obejrzą naszą reklamę. Emitowanie postów osobom o podobnych zainteresowaniach zwiększa skuteczność reklamy niż w przypadku publikowania jej przypadkowym osobom.

Skuteczność reklamy na Facebooku zwiększa również targetowanie na podstawie lokalizacji. Firmy działające lokalnie mogą skierować reklamę do osób przebywających np. w konkretnym mieście, dzielnicy czy ulicy, co skutkuje dotarciem do konkretnej grupy osób.

Zasięg

Jednym z elementów skuteczności reklam na Facebook’u jest duża liczba użytkowników. Nawet gdy bardzo szczegółowo określamy parametry odbiorcy, to nasz post trafi do bardzo wielu użytkowników, nie trzeba się więc obawiać, że grupa będzie niewielka i za szybko ją wykorzystamy.

Co więcej, użytkownikami Facebooka są często grupy osób podobnych do siebie lub o zbliżonych cechach, dlatego przez długi czas firma może reklamować się wśród społeczności, w której jest duża szansa na skorzystanie z oferty.

Nowa wersja Google Analytics – Google Analytics 4

Różne rodzaje reklam

Facebook daje nam możliwość wyboru różnorodnej formy reklamy. Może być to materiał video, post czy baner graficzny. Dzięki temu możemy dobrać odpowiednią formę reklamy, aby jak najbardziej przybliżyć produkt potencjalnemu klientowi oraz publikować w takim miejscu, w którym będzie najlepiej dostrzegana.

Korzyści z reklamy na Facebooku

Największą korzyścią reklamy na Facebooku jest jej prostota w uruchomieniu. Prosty manager reklamy oraz ogólnodostępne poradniki i wskazówki od portalu społecznościowego pozwalają na samodzielne uruchomienie reklamy. Dzięki, czemu nie musisz korzystać z pomocy specjalistów i ponosić dodatkowych kosztów.

Co ciekawe, płaci się jedynie za emisję reklamy, uruchomienie jest darmowe. Przechodząc do cen reklam na Facebooku, nie musisz dysponować bardzo dużym budżetem, by dotrzeć do kilkuset lub kilku tysięcy użytkowników portalu. Ceny reklam na Facebook’u są bardzo atrakcyjne, dzięki czemu nawet firma z małymi obrotami może sobie na nią pozwolić.

Przedsiębiorstwa posiadające duży budżet na reklamę mogą skorzystać z usług agencji marketingowych, które odpłatnie zajmują się uruchomieniem oraz prowadzeniem kampanii reklamowych. Tak wiele zalet oraz korzyści wpływa pozytywnie na popularność reklam sklepów internetowych na Facebooku.

Kampanie reklamowe w Yandex.Direct

Podsumowanie

Pamiętajmy, że prowadzenie firmowego konta na Facebooku wymaga dużego zaangażowania. Posty powinny być regularnie publikowane, a treści tworzyć spójny content. W innym przypadku fanpage będzie ignorowany oraz zapomniany wśród odbiorców.

Nie trudno jest również zapracować na złą opinię, chociażby reakcją w komentarzu niezadowolonego klienta czy nieodpisywanie na wiadomości prywatne lub uwagi interesanta. Dlatego też wiele firm decyduje się na powierzenie działań marketingowych profesjonalistom.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry