Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu konta na Instagramie
#dla marketera #dla klienta

Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu konta na Instagramie

Gabriela Antoniak

22 stycznia 2021

Oceń post

Instagram jest jednym z najbardziej popularnych serwisów w XXI wieku. Codziennie korzysta z niego ponad 500 milionów aktywnych użytkowników.

Obecnie przedsiębiorstwa odchodzą od marketingu tradycyjnego tj. ulotki czy plakaty, na rzecz marketingu online. Dlatego też Instagram stał się bardzo ważnym narzędziem marketingowym.

Niemal każda firma decyduje się na założenie firmowego konta na Instagramie w celu pozyskiwania nowych klientów. Tylko czy każda z tych działalności robi to dobrze?
Mogłoby się wydawać, że prowadzenie konta na Instagramie nie jest niczym skomplikowanym i każdy to potrafi. Niestety nie, jest szereg błędów, które są notorycznie popełniane przez użytkowników Instagrama.

10 najczęściej popełnianych błędów podczas prowadzenia Instagrama

1. Niepoprawna nazwa użytkownika

Na Instagramie każdy profil w praktyce posiada 2 nazwy. Pierwszą jest ta użyta przy zakładaniu konta, a drugą jest ta rzeczywista, którą widzą obserwatorzy.

Jeżeli ta druga nazwa będzie jak najbardziej zbliżona do oryginalnej nazwy marki lub chociaż zawierająca jakąś część słów kluczowych, to nasz profil nie będzie trudny do znalezienia przez potencjalnego klienta.

Ponadto, nazwy konta nie powinno się zmieniać. Dlaczego? Ponieważ nasi obserwatorzy się do niej przyzwyczajają i wpisując w przeglądarkę nawet pojedyncze litery, szybko mogą odnaleźć nasz profil. Jeśli ta nazwa będzie często korygowana, nasi odbiorcy najzwyczajniej nie będą mogli odnaleźć naszego konta w serwisie.

Linkedin – zamień kontakty biznesowe na pieniądze

2. Brak zdjęcia profilowego

Mogłoby się wydawać, że to mało istotny element, nic bardziej mylnego. Ludzie lubią wiedzieć z kim, mają do czynienia, kto kryje się po drugiej stronie.

Zdjęcie profilowe to wizytówka naszego profilu oraz pewna weryfikacja naszej osoby czy firmy. Dobrze dobrane, atrakcyjne zdjęcie zaciekawi niejednego potencjalnego obserwatora, aby zajrzeć na nasz profil.

3. Niewykorzystanie potencjału BIO

Częstym błędem popełnianym przez firmy jest niedbałe wypełnienie Biogramu. Jest to pole tekstowe znajdujące się zaraz pod zdjęciem profilowym. To jeden z ważniejszych elementów na Instagramie.

Odwiedzając czyjś profil, zaraz po zdjęciu profilowym, zwracamy uwagę właśnie na tzw. BIO, które przeznaczone jest do zawarcia informacji na temat danej działalności, w taki sposób, aby przekonać odbiorcę nie tylko do przejrzenia postów, ale również do stałej obserwacji profilu. Jest to również jedyne miejsce na Instagramie, gdzie obserwator może kliknąć URL.

4. Profil prywatny

Ustawienie konta jako prywatne to błąd, który popełniają nie tylko marki, ale również bardzo dużo Influencerów, w ten sposób tracą potencjalnych obserwatorów.

Po samym zdjęciu profilowym oraz BIO, bez możliwości przejrzenia zdjęć ciężko określić czy dany profil nas interesuje. Zaakceptowanie przez właściciela konta, danego użytkownika trwa czasem przez kilka godzin lub nawet parę dni, obserwator w tym czasie zdąży zapomnieć o istnieniu danego profilu.

Ponadto, w koncie prywatnym nie działają hashtagi, czyli na własne życzenie skracamy swoje zasięgi.

Podstawowe funkcjonalności w Google Analytics 

5. Niepoprawne użycie hashtagów

Hashtagi pomagają dotrzeć do naszych potencjalnych odbiorców, dlatego też ich rola na Instagramie jest znacząca. Główną funkcją hashtagów jest umożliwienie odnajdywania konkretnego zdjęcia lub profilu w prosty i szybki sposób. Hashtagami powinny być słowa nawiązujące do zdjęcia oraz tematyki profilu.

Aby nasze treści trafiły do grupy docelowej, należy używać hashtagi ściśle związane z naszą branżą. Nie należy dodawać popularnych i o ogólnym charakterze, niepasujących tematyką do naszego konta hashtagów w celu podbicia swoich zasięgów, nie dotrzemy w ten sposób do naszych odbiorców.

6. Działanie bez strategii

Brak pomysłu na profil to jeden z najczęściej popełnianych błędów w mediach społecznościowych. Każda marka musi mieć na siebie pomysł i plan działania. Taka sama zasada obowiązuje na Instagramie, zanim założysz konto, zastanów się, jaki jest Twój cel, co chciałbyś osiągnąć oraz kto będzie odbiorcą Twoich treści.

Należy wypracować własny plan działania i konsekwentnie go realizować. Strategia powinna obejmować elementy tj. styl komunikacyjny, cykle tematyczne, filtry do zdjęć czy hashtagi.

Wypracowana strategia pozwoli na prostsze tworzenie treści w przyszłości, zachowując jednocześnie spójność i harmonię naszego profilu.

7. Powielanie treści

Publikowanie takich samych lub bardzo podobnych treści nie zainteresuje obserwatorów, wręcz ich znudzi i zniechęci do obserwowania naszego profilu. Spora część społeczności korzysta z Instagrama w celu poszukiwania nowych inspiracji, dlatego nie będzie w tym nic dziwnego, jeśli przestaną obserwować nasz profil, skoro nie dostarczamy im nowych, ciekawych treści.

Aby tego uniknąć, należy urozmaicać content. Różnorodność można zapewnić np. poprzez mieszanie zdjęć z filmami, zamieszczenie różnych ujęć fotografii, publikowanie nie tylko naszych produktów, ale również ciekawostek na temat naszej firmy czy porad biznesowych. Takie działania pozwolą zaciekawić i zaskoczyć naszą grupę docelową.
Kolejną kwestią jest powielanie treści publikowanej na Facebook’u.

Należy w swojej strategii rozdzielić jakie treści będą publikowane na jakim medium społecznościowym. Treści mogą się przenikać, ponieważ ich zasoby w większości przypadków są ograniczone, ale sposób ich prezentacji powinien się różnić. Czasami wystarczy korekta poszczególnych elementów na grafice, a zmiana będzie diametralna.

Darmowe aplikacje do tworzenia grafik

8. Brak interakcji z followersami

Instagram jest przede wszystkim kanałem komunikacji między odbiorcami a marką. Należy wchodzić w interakcję z followersami np. poprzez odpowiadanie na ich komentarze pod publikowanymi postami, tworzymy w ten sposób więź z grupą docelową. Ignorowanie komentarzy świadczy o naszym braku zaangażowania, a klient czuje się zlekceważony i rezygnuje z oferowanych przez nas usług.

Warto również odwiedzać profile naszych obserwatorów, poznawać ich oraz dowiadywać się kim jest nasza grupa docelowa. Pozwoli nam to na dopasowanie treści pod ich potrzeby i pragnienia. Co więcej, pozyskamy w ten sposób niejednego obserwatora.

9. Niekonsekwentne publikowanie postów

Systematyczne wpisy nie tylko lubią obserwatorzy, ale również algorytmy Instagrama. Jeżeli będziesz rzadko i nieregularnie zamieszczać posty, followersi zaczną szukać informacji w innym źródle, zapominając o Twoim profilu.

Należy tak zaplanować treści, aby regularnie je zamieszczać. Publikowanie postu za postem w tym samym czasie zniechęci odbiorcę, ponieważ potraktuje to jako spam, co będzie skutkowało od obserwowaniem.

10. Zamieszczanie treści niezwiązanych z firmą

Kolejnym błędem popełnianym przez firmy jest zamieszczanie treści niezwiązanych z naszą działalnością. Publikowanie treści wirusowych, w celu zwiększenia liczby obserwujących, prowadzi do odwrotnego skutku. Nikt z naszych obserwujących nie chce po raz kolejny oglądać tego samego postu zamieszczonego na profilu marki, która nie jest z tym związana.

TIK TOK, czyli medium młodego pokolenia

Podsumowanie

Instagram przede wszystkim pomaga w budowaniu wizerunku firmy, ale również wpływa na sprzedaż.

Wprowadź poprawki w swój profil, a na pewno uda Ci się dotrzeć do nowych, zaangażowanych obserwatorów oraz zwiększyć rozpoznawalność marki.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry