Jakie są najczęstsze błędy pozycjonowania stron internetowych? | Invette
#dla marketera

10 błędów w pozycjonowaniu stron

13 grudnia 2019

SEO to dynamiczna dziedzina, w której nowości pojawiają się prawie każdego dnia

Mimo dostosowywania witryn do obecnie panujących trendów, często zdarzają się podstawowe błędy w pozycjonowaniu. Co zrobić żeby ich uniknąć? Na co zwrócić uwagę? Sprawdź na co uważać podczas pozycjonowania Twojej witryny.

1. Zbyt mała ilość treści

Wyszukiwarka Google jest przede wszystkim wyszukiwarką tekstową. Zwraca uwagę na treść znajdującą się na stronie. Podczas tworzenia czy optymalizacji strony należy pamiętać zarówno o użytkowniku jak i robocie Google. Na stronie oprócz grafik przyjaznych dla oka użytkownika, powinna znaleźć się adekwatna ilość tekstu dla robota Google.

2. Teksty niskiej jakości

Wielu specjalistów SEO pamięta o elemencie opisanym powyżej – tworzy niezliczone teksty dla robota Google, natomiast zapomina o użytkowniku. Treść powinna zainteresować odbiorcę, czyli powinno się ją przyjemnie czytać, powinna być logiczna, podzielona na akapity, a do tego powinna być konkretna.

3. Duplicate content

Duplicate content, czyli powielanie treści znajdującej się na stronie. Algorytmy Google cenią unikalność contentu. Tekst powinien być oryginalny i unikalny. Przeklejanie tekstu (szczególnie w przypadku dużych internetowych sklepów) wpływa negatywnie na pozycję witryny w wyszukiwarce Google.

4. Upychanie słów kluczowych w tekście

Jak możemy zobaczyć, niezwykle ważną kwestią w działaniach SEO jest treść. Niestety kolejną złą praktyką jest zamieszczanie w tekstach jak największą ilość słów kluczowych. Podczas takiego działania, często zapomina się o tym, że tekst ma być ciekawy dla użytkownika, a przy tym gramatycznie poprawny (nie powinniśmy bać się odmiany fraz kluczowych) i mieć merytoryczną wartość.

5. Brak informacji o grafikach

Skoro wyszukiwarka Google, jest wyszukiwarką tekstową, to jak jest czytana zawartość grafik? Z pomocą przychodzi specjalista SEO, który powinien pamiętać, aby odpowiednio opisać obrazek. Najważniejszymi elementami są opisy alternatywne oraz tytuły obrazów. Pamiętaj, aby dostosować je do zawartości tekstu lub tego co znajduje się na grafice.

6. Strona posiada atrybut noindex

Atrybut noindex sprawia, że określona strona nie jest automatycznie odwiedzana przez roboty Google – nie pozwala im na wyświetlenie zawartości strony. Specjalista zajmujący się daną stroną w ramach pozycjonowania, powinien pamiętać, aby zmodyfikować atrybut.

7. Brak przyjaznych adresów URL

Brak przyjaznych adresów URL dla to błąd, który najczęściej pojawia się w sklepach internetowych. Pamiętaj, aby adresy oddawały to co znajduje się na stronie np. w jakiej kategorii kosmetyków jest użytkownik, a nie były przypadkową kombinacją liter, liczb czy znaków.

8. Brak metatagów

Mogłoby się wydawać, że to jedna z podstawowych kwestii, jednak wiele stron nie posiada ani meta title ani meta description. Tytuł witryny to jeden, z czynników, który ma ogromne znaczenie na pozycję danej witryny w wyszukiwarce, a opis pomaga zachęcić użytkowników do wejścia na stronę.

9. Błędne linkowanie

Niewłaściwe prowadzenie kampanii linkbuildingowej, to jeden z najczęściej popełnianych błędów. Specjalista zajmujący się pozycjonowaniem strony, powinien pamiętać, aby pozyskać jak najbardziej wartościowe oraz jak najwyższej jakości linki dla danej witryny.

Co zrobić, aby nie popełnić tego błędu? Przede wszystkim należy pamiętać o linkowaniu zarówno wewnętrznym (odnośniki w ramach jednej witryny) jak i zewnętrznym (odnośniki prowadzące z innych stron) oraz poświęcić większą ilość czasu na pracę nad pozyskiwaniem linków.

10. Brak responsywności strony

Responsywna strona, to taka, której rozdzielczość automatycznie dostosowuje się do telefonów, tabletów czy innych urządzeń. Coraz więcej ruchu na stronie pochodzi z urządzeń mobilnych, dlatego warto zadbać, aby strona automatycznie dostosowała się do każdego urządzenia.

W powyższym artykule zaprezentowaliśmy wybrane błędy, które naszym zdaniem, jak wynika z naszych obserwacji, pojawiają się najczęściej. Każdy specjalista SEO powinien mieć je na uwadze oraz śledzić aktualnie panujące trendy.

Spodobał Ci się ten post?

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać regularnie nowości i ciekawostki ze świata marketingu.

Rozpocznijmy współpracę

kontakt

Zainwestuj w swój biznes.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, a nasz doświadczony zespół odpowie na wszelkie Twoje pytania oraz rozwieje wątpliwości.

Przewiń do góry